Temperatuur vloerverwarming | Eneco Community

Temperatuur vloerverwarming

• Komt hier vaker (level 8)
  • 50 reacties
Hallo,

een vraagje ik heb toon en vloerverwarming als hoodfverwarming.
nu ik me slimme meters heb en nieuwe adapter. Zie ik al hij aan het stoken is mijn vloer verwarmming niet warmer wordt dan 39/40 graden bij meter die bij verdeler zit.
ketel staat op 50 graden is ook goed voor vloerverwarming maar verdeler komt er niet.

kan dit door toon komen voor slimmemeters en toon kwam hij wel op 50 graden.

bedankt

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Reputatie 3
Badge
Zeker, Toon is een modulerende thermostaat. Als 50 graden niet nodig is zal daardoor die temperatuur niet gehaald worden, dit verhoogd je efficientie.
Reputatie 7
Badge +7
Toon kan of op modulerend ingesteld staan , of op aan / uit.

c.v. ketel mag rustig hoger dan 50 graden stoken zeker in de winter ( mits  je geen LTV verwarming hebt ) Lage Temperatuur Verwarming.
de temperatuur van het vloerverwarmings verdeelblok uitgang naar je vloer toe
mag niet hoger dan 35-45 graden staan .( in te stellen op de thermostaat van het verdeel blok)
dit hangt ook nog van het soort vloer af , parket / laminaat / tegels / enz. 
50 graden is erg veel om in je vloer te stoppen.( vloer kan stuk gaan)

ik neem aan dat in het menu , Toon ook ingesteld staat op vloerverwarming.
Klopt toon staat ingesteld op vloerverwarming.

de verdeelblok staat op 45 graden, ik heb plavuizen vloer.
dus ketel gewoon op 50 graden laten staan neem ik aan.
Reputatie 7
Badge +7
Klopt toon staat ingesteld op vloerverwarming.

de verdeelblok staat op 45 graden, ik heb plavuizen vloer.
dus ketel gewoon op 50 graden laten staan neem ik aan.

als je comfort / gevoels temperatuur gewoon goed is ,
dan gewoon houden staan zo.
Vraagje: Welke ketel heb je? Mijn Nefit ketel kon alleen aan/uit gestuurd worden en de problemen begonnen na de installatie van Toon. Van een warme vloer naar een ronduit koude vloer. Bij een indicatie 20 graden was de behaaglijkheid compleet verdwenen (ook alleen vloerverwarming als hoofdverwarming)...

Ik heb nu tijdelijk een andere ketel kunnen plaatsen (Intergas) die modulerend wordt aangestuurd, want ik wilde weten of dat eventueel verandering zou brengen. Mijn vorige Nefit thermostaat moduleerde wel, en ik had gedurende jaren géén problemen om het behaaglijk te krijgen.

Resultaat nu: een warme vloer, de warmte in huis waar vloerverwarming zo bekend om staat is terug, en (lang leve Toon) is het verbruik ook nog eens aanzienlijk minder.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit 50 graden op de meter van de verdeler heb zien staan. Bij warmtevraag schommelt dat zo rond de 38 a 40 graden. Verder heb ik maar 1 graad nachtverlaging staan. Ook daar zag ik via Toon weining tot geen verschil aan verbruik t.o.v. een verlaging van een graad of 3. Komt waarschijnlijk doordat ik een zeer goed geïsoleerd huis heb.
Hallo heb ook een intergas,

maar denk dat het misschien met inleren te maken heeft niets veranderd alleen, slimme meters en toon opnieuw,in fabrieks instelling gezet.
en ketel van eco stand gehaald.
Ik begrijp hier uit dat je i.t.t. bij mij thuis geen problemen hebt met de temperatuur in huis. Ik zou zeggen: niets aan veranderen zoals jvdl al zegt. Geef het maar een paar dagen de tijd...
Vraagje: Welke ketel heb je? Mijn Nefit ketel kon alleen aan/uit gestuurd worden en de problemen begonnen na de installatie van Toon. Van een warme vloer naar een ronduit koude vloer. Bij een indicatie 20 graden was de behaaglijkheid compleet verdwenen (ook alleen vloerverwarming als hoofdverwarming)...

Ik heb nu tijdelijk een andere ketel kunnen plaatsen (Intergas) die modulerend wordt aangestuurd, want ik wilde weten of dat eventueel verandering zou brengen. Mijn vorige Nefit thermostaat moduleerde wel, en ik had gedurende jaren géén problemen om het behaaglijk te krijgen.

Resultaat nu: een warme vloer, de warmte in huis waar vloerverwarming zo bekend om staat is terug, en (lang leve Toon) is het verbruik ook nog eens aanzienlijk minder.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit 50 graden op de meter van de verdeler heb zien staan. Bij warmtevraag schommelt dat zo rond de 38 a 40 graden. Verder heb ik maar 1 graad nachtverlaging staan. Ook daar zag ik via Toon weining tot geen verschil aan verbruik t.o.v. een verlaging van een graad of 3. Komt waarschijnlijk doordat ik een zeer goed geïsoleerd huis heb.

Goeie CV; heb ik ook en werkt meer dan perfect samen met Toon.
Welk type van Intergas heb je?
Hallo Ton,

Sorry voor mijn later reactie, ik kan soms lastig het internet op (jaja, bestaat nog in het buitenland) en kom dan al zeker niet zo gauw op dit forum terecht...

Ik moest effe Google-en, volgens mij de Combi HR24 CW3, maar zoals ik al schreef is deze tijdelijk. Mijn oude Nefit pruttelde nog prima voor zijn leeftijd (13 jaar) maar werkte gewoon niet lekker met de Toon thermostaat. Ik kon via mijn broer aan deze 2ehands Intergas komen. Hij werkt (zoals bijna de hele familie) in de verwarming en heeft deze "effe" bij mij opgehangen. Dit op mijn verzoek om te kijken of Toon met een modulerende ketel het thuis weer behaaglijk kon maken, wat lukte!

Intergas en Remeha zijn ketels waar hij zeer over te spreken is (prijs/kwaliteit) maar dat komt waarschijnlijk omdat ze overal en nergens met pallets tegelijk geinstalleerd worden. Zal ook zijn reden hebben!

Ik weet eerlijk gezegd niet welke nieuwe ketel ik op zijn tijd wil gaan aanschaffen, maar wil wel een CW5 of CW6 hebben i.v.m. een zorgeloos warm watercomfort wat ik wil hebben op meerdere plaatsen. Verder blijf ik zitten met het "probleem" vloerverwarming beneden en radiatoren boven. Honeywell heeft prima oplossingen hiervoor (dank aan Jeroen76) maar... dat wil alleen maar met aan/uit geschakelde ketels heb ik begrepen. Zijn we weer terug bij af.

Dat allemaal omdat ik Toon zo leuk en handig vindt, maar het moet niet gekker worden allemaal thuis, anders schroef ik hem er toch mooi af en zijn er plotseling legio mogelijkheden...

Groeten,

Sander
Hoi Sander,

Leuk je je terugkoppeling te lezen.
Maar inderdaad te gek voor woorden dat je voor Toon een tijdelijke oplossing via Intergas moest doen.
Gelukkig met hulp van famillie dus.
Onze Intergas hangt er ook al weer een jaar of 4 en storingen zijn er nooit en werkt inderdaad probleemloos met m;n Toon.

En Toon van de muur halen zal niet zo gauw hoeven, want met de meeste CV's werkt Toon meer dan perfect!
Het was natuurlijk een oud baasje die Nefit, maar toch... Ik lees alleen maar gedoe met Nefit en converters voor OpenTherm, waarom toch? Net zoals een andere grote speler in deze branche: Honeywell... Ook zijn eigen protocollen. Er zal wel een reden voor zijn, namelijk geen uitwisselbaarheid, lekker alles in eigen beheer houden.

Van je familie moet je het hebben, toch? 😉 Die Toon kan voorlopig even blijven hangen...

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen