Temperatuur op Toon wijkt af. | Eneco Community

Temperatuur op Toon wijkt af.

• 9 juni 2019
  • 7 reacties
  • 443 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Wij hebben nu bijna 2weken de nieuwste toon. Temperatuur is 4 tot 5graden lager dan die wat toon aangeeft. Erg onhandig. Het is in huis 19graden en toon geeft 24graden kn huis aan. Hoe los ik dit op

7 Reacties

Het stook gedrag in samenhang met gebruik programma staat hier buiten.

Het zg kalibreren van de temperatuur sensor bedoelde ik hier.
En als dit na 14 dagen blijkt af te wijken van de werkelijke omgevingstemperatuur dan kan je dus een correctie op de temperatuur instelling in het menu van Toon®️ doen.
Reputatie 4
Badge +3
Helemaal duidelijk Ton.
Reputatie 6
Badge +3
@Brandje Waar staat dat advies eigenlijk (anders dan op dit forum)? Ik heb nog nooit een officieel advies gelezen van Eneco op hun website, in de handleiding van de Toon of in de Toon zelf.
Ja in 5.8 is er weer wat veranderd en ben ook benieuwd of dat positief is.
Badge
ik zou persoonlijk eigenlijk helemaal van de correctie afblijven de eerste maanden en zeker niet na 24u al zelf correcties aan gaan brengen op de Toon terwijl die nog aan het inleren is.

ook is het zo dat een Toon2 een probleem heeft met de correcte temperatuurmeting, zoals al meerdere keren op dit forum benoemd/uitgelegd. Daardoor kan het sowieso al 1 graden afwijken.

@Roelp hoe staat het nu met temperatuurverschil? Waar haal je de 2 waardes vandaan die je benoemt?
Er wordt niet geadviseerd om na 24 uur meteen correcties aan te brengen!!
Er wordt geadviseerd als dat na de inleer periode nodig zou zijn en dan in eventuele kleine stapjes om Toon®️ daarop te laten acteren!!

Overigens zit in de nieuwere versies weer een aanpassing voor de temperatuur sensor.
Zelf heb ik een temperatuur correctie daardoor weer gedeeltelijk terug kunnen draaien.
Op Toon2 vind je de mogelijkheid om een temperatuur correctie aan te brengen.
Je kan daar met kleine correctiestapjes van bv 0,5 ° de temperatuur afregelen naar de juiste omgevingstemperatuur.

Maar eigenlijk zou ik toch nog even wachten omdat je Toon®️ nog zo nieuw is.

Als je toch een correctie doet geef Toon®️ dan altijd even daarna 24 uur de tijd om daarop te acteren.
Reputatie 4
Badge +3
Her stookgedrag moet toch de tijd krijgen om in te leren. Voor de juiste temperatuur weergave toch niet?

Reageer