stopcontact bij cv-ketel icm toon | Eneco Community

stopcontact bij cv-ketel icm toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

39 Reacties

Helemaal juist. Ik heb het standaard 2 voudige contactdoos meteen vervangen door zo'n 6 voudige met zelfs zo'n rode schakelaar er op. 
Inmiddels heb ik daar nu op aangesloten:

modem
router
NAS
telefooncentrale
adapter Toon

en ga ik op vakantie dan gooi ik met de rode schakelaar de hele zooi uit. 
Reputatie 3
Badge
@jacob, ik herken mezelf erin. 🙂 orde haha
Ja, een jaar geleden heeft mijn broertje een huis gekocht. Ben een dag bezig geweest met tape en tyraps om orde aan te brenen en kabels te labelen omdat de vorige bewoners er echt een puinbak van hadden gemaakt. #irritatiefactortje!
Ik ga in mijn werkkast, waar onze jassen ook hangen, zelfs zover dat ik tegen de wand een voorzetwand heb geplaatst. 
Dus alle leidingen zijn uit het zicht. 
Deur open in in het dubbele plafond van de kast gaat automatisch de verlichting aan. 
Uiteraard is de 7 voudige groepenkast en de electrameter wel bereikbaar. 
Nou dat geeft een mooie opruiming kan ik je zeggen. 
Reputatie 3
Badge
Off topic, nu met de verbouwing kan je veel dingen nog zelf bepalen. dus hier in huis veranderd er ook veel. 🙂 on topic maar weer. het mooiste en veiligste is direct op je groepenkast een verdeeldoos en niet een stopcontact waarop je weer een stekkerdoos doet.
Precies zo heb ik het ook. 
Maar vaak zoekt men een simpele oplossing. 
Dan is zo'n standaard verlengsnoer met contactdoos wel makkelijk. 
Komt bij dat de extra stroomverbruikers vaak een laag wattage hebben. 
Reputatie 3
Badge
toch heb ik geleerd dat 10% meerkosten voor vervanging van op een nette manier toch veel gebruikersgemak opleverd. dus ja keuze moet je alleen zelf nog maken.
@brandje, heerlijk zo mag ik het graag zien. Ik heb beneden een meterkast die niet diep is en waar alles compact in zit. Boven heeft mijn Vriendin de "CV kast" geconvisceerd en omgebouwd tot persoonlijk schoenen en laarzen paradijs. Maar ik kan er nog bij als het moet dus verder klaag ik niet.
Voor mij is het makkelijk met electrisiteit als hobby. 
Ik geloof dat er in mijn huis geen ene leiding is waar ik niet in ben geweest. 
Denk hierbij aan bijtrekken zwarte draad om te schakelen; netwerkkabel in PTT leiding, enz enz
Kan de Dreambox en TV rechtstreeks op de router geprikt worden. 
Badge
Zolang er maar geen hele zware aparaten op aan worden gesloten. dat lijkt me toch het minste wat je kan doent betreft veiligheid.

In de meterkast zijn mijn modem en router er op aangesloten, en bij de CV Ketel (welke op de 2e verdieping hangt) die zijn dus bezet door de CV Ketel en het bedienings ding van de zonnewering

Het zijn dus deze stekkerdozen
Reputatie 3
Badge
Ach of je helemaal mbt brandveiligheid ok zit is altijd maar de vraag, maar persoonlijk zou ik er een stekkerdoos op aansluiten. 😉 maar goed wat kost het om een andere doos aan de wand te monteren. Ik heb gisteren toevallig een wandcontactdoos gekocht. Koste nog geen tientje.
Met de brandveiligheid zit het wel goed, want er worden geen extreem hoge wattages gebruikt.
Er zijn een modem en router op aangesloten en de adapter voor Toon komt daar bij.
Totale verbruik zal niet boven de 200 Watt uitkomen.
Brandveiligheid is wel in het geding als contacten slecht zijn bevestigd/aangedraaid dan kan brand makkelijk ontstaan.

Dus gewoon op de contactdoos een verlengsnoertje aansluiten met kort draad, maar wel met een contactdoos van minimaal 3 aansluit mogelijkheden.
Die haal je gewoon even bij de bouwmarkt e.d.
En klaar is Kees
Badge
Met de brandveiligheid zit het wel goed, want er worden geen extreem hoge wattages gebruikt.
Er zijn een modem en router op aangesloten en de adapter voor Toon komt daar bij.
Totale verbruik zal niet boven de 200 Watt uitkomen.
Brandveiligheid is wel in het geding als contacten slecht zijn bevestigd/aangedraaid dan kan brand makkelijk ontstaan.

Dus gewoon op de contactdoos een verlengsnoertje aansluiten met kort draad, maar wel met een contactdoos van minimaal 3 aansluit mogelijkheden.
Die haal je gewoon even bij de bouwmarkt e.d.
En klaar is Kees

Bedankt voor je reply, alleen mijn cv ketel hangt op de 2e verdieping, het modem/router zitten op de begane grond.

Zelf denk ik dat het verbruik op de 2e verdieping ook niet boven de 200 Watt uitkomt. Wordt er ook een adapter geplaatst bij de CV Ketel, wat is precies de reden daarvoor als ik vragen mag.
Ja bij de ketel wordt een voedingsaparaat geplaatst voor voeding van Toon.
Tevens regelt deze adapter de communicatie tussen Toon en de CV.
Dat gaat via de bestaande stroomdraadjes die nu al naar je thermostaat lopen.
Dus bij de CV dient ook een vrij stopcontact te zijn.