Status verbruik / 'duimpje' niet beschikbaar | Eneco Community
vraag

Status verbruik / 'duimpje' niet beschikbaar

• 22 november 2013
  • 25 reacties
  • 981 Bekeken

Reputatie 1
Dit is al een paar keer langsgekomen, maar ik snap er weinig van. 

Sinds 27 augustus is Toon hier actief.

Toen stond op het display dat twee kalender maanden nodig zijn, en dat e.e.a. vanaf november beschikbaar zou zijn.

Elke maand sindsdien zie ik die deadline ook een maand mee verschuiven: nu staat er 'FEBRUARI 2014'.

Hoe zit dat?

Ik las ergens iets over dat de jaarrekening alles reset en weer 2 maanden nodig zijn. Mijn jaarrekening staat op 14/10/2014. 

Kortom: tot nu toe vrij nutteloos die optie, of mis ik iets? 🙂

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

25 Reacties

Ten 1e hoef je je niet te verantwoorden tegenover mij. Ten 2e we zijn er hier om elkaar te helpen en eventueel te verwijzen naar een ander topic. 
Ik denk dat de melding van de moderator ook voor jou geldt, dus gewoon even afwachten tot 1 januari 2014!
En dat kruisje is dus totaal verder niet van belang, de oplossing heb ik je genoemd. 

Dus is als je wat minder op het forum bent dan een ander neemt niemand je kwalijk. 
Ik heb hetzelfde probleem. Toon sinds augustus 2013, maar nog steeds geen ingeschat verbruik en/of duimpjes.
Ben al jaren Eneco klant dus dat kan het niet zijn. Jaar afrekening in augustus 2013 gehad. En de boodschap: ingeschat verbruik beschikbaar in maart 2014. Deze datum schuift inderdaad elke maand op. Dit schiet niet erg op.
Die datum hebben meerdere forumleden hier gekregen.
In een ander topic las ik dat het in januari opgelost zou zijn, dus misschien op 1 januari 2014 voor jou een duimpje??
Reputatie 7
Badge +6
@BJerry,

Het Status Verbruik is in maart zichtbaar. Sorry voor het ongemak dat het bericht met het Status Verbruik elke keer een maand opschoof. We hebben het nu verholpen en maart 2014 blijft staan.
Dat is best wel triest, wat is precies het probleem? Prioriteit? Ik krijg hier een UPC gevoel van, 7 maanden wachten...
Zou al blij zijn als Toon 1 week storingsvrij zou werken.
Moert elke dag wel een keer de stekker bij de meter er een keer uithalen omdat hij de meters niet goed kanlezen.
Na het opnieuw insteken van de stekker doet hij het weer.
(afstand van meters tot Toon ongeveer 3 meter, en er is al een repeater tussen geplaatst).

En minstens één keer in dde twee dagen een soft reset omdat de kachel niet aangaat.
(want de temperatuur wordt dan niet goed gemeten).

Buienradar doet het wel een hele week al goed!!
Maar daar zat ik niet echt op te wachten.

Plus dat Toon zoals hierboven al vermeld minstens 4 Maanden nodig heeft om in te leren en niet de beloofde twee.

Sorry misschien onbegrijpelijk maar ik wordt een beetje minder blij van Toon als verwacht(gehoopt).
Reputatie 7
Badge +7
Zou al blij zijn als Toon 1 week storingsvrij zou werken.
Moert elke dag wel een keer de stekker bij de meter er een keer uithalen omdat hij de meters niet goed kanlezen.
Na het opnieuw insteken van de stekker doet hij het weer.
(afstand van meters tot Toon ongeveer 3 meter, en er is al een repeater tussen geplaatst).

En minstens één keer in dde twee dagen een soft reset omdat de kachel niet aangaat.
(want de temperatuur wordt dan niet goed gemeten).

Buienradar doet het wel een hele week al goed!!
Maar daar zat ik niet echt op te wachten.

Plus dat Toon zoals hierboven al vermeld minstens 4 Maanden nodig heeft om in te leren en niet de beloofde twee.

Sorry misschien onbegrijpelijk maar ik wordt een beetje minder blij van Toon als verwacht(gehoopt).

Als ik de draadjes een beetje terug lees .
heeft het iets te maken met je / nieuwere soort slimme meters ,
zie bericht van Danielle van 2 weken terug:

@Barto,

Meerdere klanten met nieuwe slimme meters hebben hetzelfde probleem met het verbruik. Het lijkt aan de meter zelf te liggen. Er wordt gewerkt aan een update voor de meteradapter waardoor deze beter met de slimme meter om kan gaan hiermee om kan gaan. Tot die tijd is een tijdelijke oplossing om Toon + de meteradapter te herstarten door de P1 kabel te verwijderen en de meteradapter 20 sec van de stroom te halen en daarna alles weer terug. Alleen de meteradapter en de ketelmodule resetten zoals je aangeeft heeft ook al geleid tot een weergave, alleen van meerdere dagen.

en wat het duimpje betreft volgens mij , als je Toon een hard reset geeft schuift de periode ook op .
een soft reset geeft geen verschuiving.

en het duimpje is niet heilig of te wel ga uit van je door je zelf regelmatig opgenomen meter standen , op de meter in je meterkast.
Toon is een indicatie en is net zo slim als (mijn Eneco tussen stand "slim")
en die werkt ook nog niet naar behoren.

wifi kanaal in je modem , op het minst gebruikte kanaal vast instellen
ip adres vast zetten in je modem
Vanmiddag stond het eneco logo op Toon en hij reageerde niet meer. Een reset gegeven en na opstarten geeft hij nu een ingeschat verbruik voor stroom en gas. Blijkbaar is er iets gedaan bij Eneco? Wellicht nav mijn berichtje op het forum? Ik hoop dat de info correct is, stroomverbruik 16 % lager dan geschat en gas loopt gelijk aan geschat.
De gegevens zijn gewoon gepushed. 
Reputatie 7
Badge +7
Vanmiddag stond het eneco logo op Toon en hij reageerde niet meer. Een reset gegeven en na opstarten geeft hij nu een ingeschat verbruik voor stroom en gas. Blijkbaar is er iets gedaan bij Eneco? Wellicht nav mijn berichtje op het forum? Ik hoop dat de info correct is, stroomverbruik 16? lager dan geschat en gas loopt gelijk aan geschat.

Even onderstreept waar je niet vanuit moet gaan , dit alles is een indicatie.!
zelf je meterstanden in de meterkast bij houden en vergelijken dat is voorlopig nog het beste.
je meters in de meterkast geven het correcte verbruik aan.

op Toon en op mijn Eneco tussenstand slim  is een indicatie ( als het goed is en gaat , zou het het zelfde moeten zijn)
maar is nog niet helemaal correct.
en voor de afrekening word toch uitgegaan van de meters in de meterkast.
De gegevens zijn gewoon gepushed. 
Dat zeg ik, er is blijkbaar wat gedaan bij Eneco. Als dat "gewoon" is hadden ze dat ook wel wat eerder kunnen doen :o
Wanneer heb je de jaarnota over 2013 gekregen?
Reputatie 1
Wanneer heb je de jaarnota over 2013 gekregen?
Zie hierboven: 14/10 ;) (minus de typo: 2014 moet 2013 zijn)
Kijk daarom vroeg ik het ook. 
Dacht al dat het een tik fout was. 
Als je een jaarnota hebt ontvangen moet je helaas weer 2 volle maanden wachten op het duimpje. 
Maar ik vermoed dat je op 1 jan 2014 al je duimpje krijgt!
Het duimpje is alleen maar zichtbaar als je werkelijke verbruik lager is dan het ingeschatte verbruik.
Dus kijk eerst even hoe je werkelijke verbruik zich verhoud met het ingeschatte verbruik.
Het duimpje is alleen maar zichtbaar als je werkelijke verbruik lager is dan het ingeschatte verbruik.
Dus kijk eerst even hoe je werkelijke verbruik zich verhoud met het ingeschatte verbruik.

Ik weet niet wat je bedoelt, maar hier gaat het over een ts die eerst z'n 2 volle maanden moet volmaken en daarna wordt z'n verbruik tov z'n geschatte verbruik zichtbaar!

En als je een slecht verbruik hebt, verschijnt er een rode duim met een uitroepteken erin!!
Nee geen rood duimpje. Als ik me niet vergis een rood driehoekje met een uitroepteken.

Toon heeft wel tijd nodig na de installatie om een historie op te bouwen anders kunnen ze niet zien hoe je werkelijk verbruik is tenopzicht van het ingeschatte verbruik.

Dat duurt 8 tot 10 weken en soms zelf nog iets langer.
Maar als je voor het eerst klant geworden bent bij Eneco hebben zij ook geen historie van de afgelopen jaren en dan moet je wachten tot de eerste jaaropgaven.
Zoals wij hier altijd melden zijn het 2 volle kalaender maanden!
Het kan zijn dat er een 3 hoekje komt, maar in iedergeval is de status in het hoofdscherm altijd zichtbaar!

Ook als je een nieuwe klant bent, komt na 2 volle kalendermaanden de status tevoorschijn.
Logisch want Eneco neemt een schatting op waar Toon mee gaat vergelijken!
Heeft dus dan niets met de jaaropgaven te maken!!
Reputatie 7
Badge +6
@Mikkelnl,

Zoals @Brandje aangeeft zal hoogstwaarschijnlijk op 01 januari 2014 je Status Verbruik zichtbaar zijn. Toon geeft 01 februari aan maar mogelijk verspringt hij nog naar een maand eerder. Bij jou is het net het geval dat de jaarnota tussendoor is gekomen, waardoor je nog geen enkel Status Verbruik hebt gezien. Na de jaarnota zijn er weer 2 volle maanden voor nodig. Als het goed is kan je al wel een vergelijk zien in de grafieken tussen ingeschat en werkelijk, alleen het duimpje blijft nog uit.
Reputatie 7
Badge +6
@MReijnen,

Normaal gesproken gaan er 2 volle kalendermaanden overheen, of je nu een nieuwe klant bent of een bestaande voordat het Status Verbruik zichtbaar is. Zonder de jaarnota tussendoor had het Status Verbruik bij @Mikkelnl (Het duimpje of het duimpje met rode uitroepteken sinds softwareversie 2.4) op 01 november 2013 zichtbaar geweest.
Je zat in ieder geval goed in de buurt! 😃
Reputatie 1
Weer een update...

Op 14 oktober 2013 heb ik de jaarnota gehad.

Als ik nu kijk op Toon, staat er dan in MAART 2014 de status pas zichtbaar wordt !!??!!

Echt, iedereen heeft de verklaring van twee maanden steeds, maar in mijn geval zie ik de 'datum dat dit beschikbaar is' alleen maar opschuiven.

Gaat dit nog goed komen beste mods?
Ook hier schuift hij steeds op.
Staat ook hier inmiddels op Maart.

Kan er geen verklaring voor vinden.
Dus wacht maar af.
Wordt af en toe wel een beetje moedeloos van Toon.
Dan werkt de App weer niet. Dan gaat dit weer verkeerd. enz.
Reputatie 1
Ook hier schuift hij steeds op.
Staat ook hier inmiddels op Maart.

Kan er geen verklaring voor vinden.
Dus wacht maar af.
Wordt af en toe wel een beetje moedeloos van Toon.
Dan werkt de App weer niet. Dan gaat dit weer verkeerd. enz.

Helemaal mee eens, zo ervaar ik het ook.

Ik vind inzage in 'live' verbruik aardig, en de grafieken ook, maar het totaal beeld van Toon durf ik net een voldoende te geven. 

Ik heb bijv. ook nog gemiddeld eens per maand een kruisje bij internet, terwijl hij gewoon internet heeft. Allemaal vast leuke verklaringen voor en ingewikkelde procedures met DHCP een vast IP geven blablabla, ik heb het allemaal doorlopen en ingesteld maar ik zie niet hoe een leek dat allemaal voor elkaar kan krijgen.

Maar goed; dat duimpje zou ik wel erg graag in beeld krijgen, dat is wel een handige feature maar hij schuift dus steeds een maand mee... Handig.... not...
In een ander topic's is al aangegeven dat de melding op 1 maart niet juist is!
Als het goed is zou dat reeds op 1 januari 2014 komen; geldt wellicht ook voor jou?

En als je overigens 1 keer per maand een kruisje krijgt is dat totaal niet verder belangrijk; diverse keren is reeds aangegevn dat daar een fix voor komt......................
Reputatie 1
In een ander topic's is al aangegeven dat de melding op 1 maart niet juist is!
Als het goed is zou dat reeds op 1 januari 2014 komen; geldt wellicht ook voor jou?

En als je overigens 1 keer per maand een kruisje krijgt is dat totaal niet verder belangrijk; diverse keren is reeds aangegevn dat daar een fix voor komt......................

Brandje... ik stel het uiteraard zeer op prijs dat jij erg veel online bent hier. Ik ben dat niet, heb er simpelweg de tijd niet voor, en postte dus slechts mijn bevindingen in de thread die ik zelf ooit startte, en waarin vermeld werd dat 'het allemaal goed komt'.

Dat schijnbaar elders hier 'diverse keren' iets is aangegeven merk ik dus niet op.

Op je vraag of het wellicht ook voor mij geldt dat het reeds op 1/1/2014 komt heb ik geen antwoord; ik heb geen idee namelijk, jij?

Zoals Barto ook aangeeft werkt Toon gewoon niet vlekkeloos, dit ondermijnt het imago (schijnbaar niet bij jou overigens).

Er zijn dus nu 2 zaken die niet kloppen: de melding 'vanaf maart beschikbaar' en 'het internet uitroepteken'. Ik kom nog op het forum, maar de andere 98% van de Eneco Toon klanten doet dat niet gok ik, dus hoe moeten die het dan weten? En nogmaals; ik kom hier niet elke dag dus ik ken niet alle threads uit het hoofd :D