Status verbruik | Eneco Community
beantwoord

Status verbruik

• 19 december 2016
  • 18 reacties
  • 603 Bekeken

Ik keek net even op mijn ''status verbruik'' en het leek of mijn verbruik niet klopte.
Toen ik op de ''informatie'' knop drukte binnen het scherm van ''Status verbruik'', staat daar het volgende:

Uw ingeschat verbruik voor stroom is 1278kwh
Uw ingeschat verbruik voor gas is 294m3

Nu lijkt het net of ik vele malen meer verbruikt heb dan in werkelijk het geval is.
Is er een mogelijkheid dat ik in mijn scherm te zien krijg wat mijn streef verbruik is... dat is aan stroom 1600kwh en mijn streefverbruik is 450m3 gas.

Als dit zo aangepast zou kunnen worden zoals ik dit graag zou hebben, dan is het voor mij en misschien ook bij andere Eneco klanten veel duidelijker zichtbaar dat je meer of minder verbruikt hebt.
je kan uiteraard niet het ene jaar met het andere jaar vergelijken..... het is een mooie richtlijn maar meer ook niet.

Ik zou dus ook graag in het ''Status verbruik'' scherm mijn afgesproken m3 gas en Kwh stroom zien.
Is hier een mogelijkheid voor.?
icon

Beste antwoord door Folkert 20 december 2016, 14:39

@bulldog

Je bent nu ingeschat op 1278 kWh en 294m3 gas.I Op deze waardes is het termijnbedrag gebaseerd. Wanneer we alleen de waardes aanpassen naar je streefverbuik geeft Toon geen goed advies meer, odat dan je inschatting niet overseen komt met wat je betaalt aan ons.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

18 Reacties

Het ligt er aan of het ingeschatte verbruik gekoppeld is aan uw termijnbedrag?.

Heeft u evt tussentijds een wijziging van het maandtarief gedaan. Als dat zo is dan wordt dit niet automatische naar toon gepusched
Op dat eerste durf ik geen antwoord te geven. Zoals ik nu zie kijken ze naar mijn verbruik van vorig jaar toen ik nog bij een andere leverancier zat.

Verder heeft er geen verandering plaats gevonden in het wijzigen van mijn maand bedrag. Dit is al absurd laag, daar ik in een zwaar geïsoleerde woning zit.
Reputatie 7
Badge +6
@bulldog

Je bent nu ingeschat op 1278 kWh en 294m3 gas.I Op deze waardes is het termijnbedrag gebaseerd. Wanneer we alleen de waardes aanpassen naar je streefverbuik geeft Toon geen goed advies meer, odat dan je inschatting niet overseen komt met wat je betaalt aan ons.
Hallo Folkert, vreemd antwoord...
In mijn 1 jarig contract dat loopt van 19-11-2016 tot 19-11-2017 heb ik afgesproken 450m3 gas af te nemen en 1600Kwh stroom te verbruiken. Dit met een maandelijkse betaling van € 40,50
Hierbij komt dan ook nog de abonnementskosten van de Toon thermostaat á € 3,50 wat dan op een maandelijks bedrag komt van € 44,00

Ik zie nergens in mijn contract 1278kwh en 294m3 gas terug komen.

Alles met alles zou ik Eneco moeten betalen aan het einde van het jaar (mits ik 1600kwh en 450m3 gas verbruik) € 621,67 moeten betalen.
Hier gaat dan nog € 125,00 cadeau korting vanaf en dan blijft netto, netto over € 496,67 dit gedeeld door 12 is dan € 41,39
Dus het maandelijkse bedrag van € 44,00 klopt wel zo ongeveer.

Mijn verbruik de laatste 3 jaren is inderdaad ongeveer 1300Kwh en 300m3 gas. (Ik hou al zeker 25 jaar lang elke week bij wat mijn verbruik is, de vrouw verklaard mij ook voor gek 😉 )
Hier van uitgaande zouden mijn maandlasten dus nog lager zijn, ik heb bewust voor een iets hoger verbruik gekozen om er zeker van te zijn dat ik aan het einde van het contract niets hoef bij te betalen.
Ik beur zelfs geld terug.
Reputatie 7
Badge +6
@Bulldog

Toon rekent niet met kortingen die afgesproken met het contract maar met de kosten van je verbruik. Ook je voorschot dat je betaalt houdt daar geen rekening mee. Ik hoor graag van je of ik nog iets moet aanpassen voor je.
Wat ik gewoon erg vreemd vind is dat de door MIJZELF ingeschat verbruik 450m3 gas en aan stroom 1600Kwh van tafel geveegd is.... en dat Eneco zijn eigen inschatting gaat maken.
Hoe komt Eneco aan of bij deze inschatting.:?
Reputatie 7
Badge +6
@Bulldog

Deze inschatting komt van de netbeheerder, zoal aangegeven kunnen we dit voor je wijzigen.
@Folkert

Je mag het gas wel naar 325m3 zetten, qua Kwh klopt dat wel aardig.... maar qua kubieke meters is wel behoorlijk laag gekozen.

In 2013/2014 zat ik op 293m3 gas.... dit was tevens het laagste gebruik van mij ooit.
2014/2015 was 306m3
2015/2016 was 304m3

Alvast bedankt voor je moeite. 🙂
@Folkert, vergeet het voorgaande maar en laat alles maar zoals het is en was.....
Ik hou het zo wie zo zelf elke week bij...
Fijne feestdagen en alvast een gezond en een zorgeloos 2017. 🙂
Bij mijn vorige leverancier kon ik b.v elke maand mijn meterstanden doorgeven dan kreeg je op je mijn pagina een mooie grafiek van je verbruik te zien, bij Eneco kan ik niets zien omdat ik nog geen jaar afneem.ms een mooie suggestie voor Eneco
Bij mijn vorige leverancier kon ik b.v elke maand mijn meterstanden doorgeven dan kreeg je op je mijn pagina een mooie grafiek van je verbruik te zien, bij Eneco kan ik niets zien omdat ik nog geen jaar afneem.ms een mooie suggestie voor Eneco

En wat is dit dan?
Daar is een App voor; in dit geval bv via Toon®️, maar via Mijn Eneco is er ook een App.

Hallo Brandje
Net ff zitten zoeken, als je een Toon hebt is het geen probleem denk maar die heb/wil ik niet.
En mijn Eneco app kan ik pas in maart mijn standen invoeren omdat ik dan een jaar afneem, maar ik wil het per maand invoeren en in de grafiek zien
Hallo Brandje
Net ff zitten zoeken, als je een Toon hebt is het geen probleem denk maar die heb/wil ik niet.
En mijn Eneco app kan ik pas in maart mijn standen invoeren omdat ik dan een jaar afneem, maar ik wil het per maand invoeren en in de grafiek zien

Ik denk dat je mij niet begrijpt of geen slimme meters hebt..........
In de App Mijn Eneco kan je geen standen invoeren; Eneco vult je verbruiken van gas en stroom automatisch en je kan per uur/dag/week/maand via bv grafieken zien hoe je verbruik verloopt.

Beste Folkert. Op mijn Toon zijn de ingeschatte waarden over januari niet zichtbaar. Hierdoor klopt mijn status verbruik niet omdat alleen het verbruik wordt aangegeven. Dit geldt zowel voor gas als stroom.
Eea inmiddels snel opgelost mbv helpdesk. Top geholpen.
Eea inmiddels snel opgelost mbv helpdesk. Top geholpen.

Als je er nu bij zet hoe en wat, dan hebben andere forumleden daar ook wat aan, toch...........
Ok je hebt gelijk.
Helpdesk gebeld. Het was een bekend issue. Tijdens het gesprek heeft de helpdeskmdw. op afstand direct de juiste waarden ingevoerd. Status verbruik geeft nu weer correcte waarden aan.
Ok je hebt gelijk.
Helpdesk gebeld. Het was een bekend issue. Tijdens het gesprek heeft de helpdeskmdw. op afstand direct de juiste waarden ingevoerd. Status verbruik geeft nu weer correcte waarden aan.

Oke, ze hebben dus de nieuwe geschatte jaarverbruiken gepushed!
Bedankt voor de verduidelijking.