Software Toon | Eneco Community

Software Toon

In de handleiding van Toon staat op bladzijde 85

Toon maakt mede gebruik van open source-software. Informatie over de ge-
bruikte software en de broncode is te vinden via www.eneco.nl/toonsupport.

Ik kan dat op die plaats nergens vinden. Iemand een idee?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik heb is zitten denken. Je vind op Eneco.nl/toonsupport geen info maar mogelijk iets in de algemene voorwaarden? Mogelijk staat er iets over de software en hun aansprakelijkheid hierin? Das is het enige wat ik me kan bedenken.

Ook hierin mogelijk voor gewone consument niet echt van belang al zouden ze dit dan voor de netheid niet moeten plaatsen in het boekje.
Het is niet alleen dat ze het als netheid moeten plaatsen. Op het moment dat ze gebruiken maken van open source software, waarbij deze software vereist dat alle aanpassingen openbaar worden gemaakt, doen is zo'n tekst natuurlijk niet genoeg. De broncode aanpassingen aan het open source gedeelte moeten dan gepubliceerd worden, anders heb je gerechtelijk een probleem.

De software die Eneco bovenop deze open source software draait mag echter wel closed source zijn en hoeft niet gepubliceerd te worden (in dit geval dus waarschijnlijk de hele thermostaat software zelf).
Reputatie 3
Badge
Ok, wettelijk moet dit dan misschien maar de gemiddelde consument zal er niet wakker van liggen als niet gebeurd. Het is natuurlijk voor de mensen die van progamerenhouden (mag ik het onder dit kopje plaatsen) wel leuk te weten hoe alles in elkaar steekt.
Er wordt geschreven dat Toon mede gebruik maakt van Open Source. Daarom denk ik dat alleen het onderliggende OS open-source is, waarschijnlijk een Linux-variant.
Ik ben niet van plan om te gaan re-engineeren of te programmeren, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Als je dan in de handleiding verwijst naar je website voor informatie daarover, geef dan openheid van zaken.
Wel zo vriendelijk naar je klanten. Als je dat niet wilt, laat het dan ook achterwege in de handleiding.
Reputatie 2
Badge +1
@Toon Econoom

Bedankt voor je oplettendheid! Het is inderdaad niet terug te vinden op de aangewezen plaats.
We zetten dit zo snel mogelijk recht.
Reputatie 1
Badge

We zetten dit zo snel mogelijk recht.

Dit is er blijkbaar (4 maanden later) een beetje bij ingeschoten dus heb ik de "plicht" op mij genomen Quby er op te wijzen dat dit gebeurt. Over een paar dagen zal het buildplatform inc gebruikte packages en buildscripts te vinden zijn op Quby.nl (kan veranderen) en zal er tzt via de Toon support website naar verwezen naar worden. Ik neem aan dat er nu nog druk getest word met de nieuwe software versie en dan ,als deze klaar is, tevens de sourcecode wordt gepubliceerd. Ik laat het weten.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen