Sluipverbruik | Eneco Community
vraag

Sluipverbruik

• 22 februari 2019
  • 10 reacties
  • 187 Bekeken

Goedendag
Zou het niet mogelijk zijn om het sluipverbruik en de meterstanden zichtbaar te maken in de Toon app?

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@Henk 50478

Het sluipverbruik proberen we te tackelen d.m.v. de Verspillingschecker in de Toon app. Maak je hier al gebruik van? Wat betreft de meterstanden. Deze zijn niet zichtbaar via de Toon app.

Groet, Urgel
Hallo Urgel
Op Toon kan ik het laagste verbruik zien en dit is volgens mij ook niet correct altijd in de ochtend nooit eens door de dag ook al trek ik alle apparaten uit.
Groet Henk
Reputatie 7
Badge +2
@Henk 50478

Dat zou heel goed kunnen hoor. Voor zover ik het kan zien ben je in het bezit van slimme meters en krijgt Toon het verbruik direct door vanuit je meters. Ik kan voor je kijken hoe het zit met de weergave van je verbruik in Toon t.o.v. het verbruik dat je slimme meters registreren. Wil je hiervoor de externe toegang tot je Toon aanzet via Menu > Toon support?

Groet, Urgel
Staat aan
Reputatie 7
Badge +2
@Henk 50478

Super.. bedankt voor het aanzetten. Tot mijn spijt kan ik momenteel niet het systeem raadplegen om dieper in je Toon te kijken. Ik zal het later op de dag nogmaals controleren. Wil het dan nog niet lukken, dan heb je een antwoord tegoed en zal mijn collega het morgen nogmaals bekijken. Graag voor nu de toegang even op aan laten staan.

Groet, Urgel
Laat hem aanstaan. Alvast bedankt prettig weekend verder
Reputatie 7
Badge +2
@Henk 50478

Hartelijk dank. Jij ook alvast een prettig weekend. Vandaag, uiterlijk morgen, heb je een antwoord van ons!

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +6
[h4]@Henk 50478 [/h4]
Ik zie inderdaad dat het laagste verbruik, in de nacht en de vroege ochtend plaats vindt. Dat zien we overigens bij de meeste klanten. Ik zie overdag ook wel eens lage verbruiken, maar die zitten toch nog 20 watt boven de verbruiken in de nacht en de vroege ochtend.
Als ik het sluipverbruik op Toon bekijk ligt dit beduidend lager dan als ik kijk op slimme meter portal hier ligt mijn sluipverbruik tussen de 80 en 100 watt elke dag gemeten ik de nacht.
Kijk maar eens bij Slimmemeterportal hoe die dat berekenen.
Dat is dus niet te vergelijken, als de totalen per dag maar wel kloppen uiteraard; let op er zitten afrondingen in.
Ik ben van mening dat de realtime meting sluipverbruik bij Toon®️ dus het best is en de realiteit het best benadert.

Reageer