Slimme Stekker aan/uit zetten | Eneco Community
beantwoord

Slimme Stekker aan/uit zetten

• 28 augustus 2014
  • 26 reacties
  • 1209 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 57 reacties
ik heb me slimme stekker binnen gekregen, heb deze via toon ingesteld bedien via alles aan /uit "öp uit" gezet. maar als ik via de tablet of telefoon klik valt alles uit ?? is dit een bug of......

hoor graag of hier meer mensen last van hebben en zo ja hopelijk dat dit snel opgelost word. 2e stekker is ook al onderweg en zou het niet fijn vinden dat me aquarium uitvalt als de kids op de uit knop druk
icon

Beste antwoord door Danielle 29 augustus 2014, 11:05

@M_jong,

Welkom op het forum!
De instelling ''Bedienen via Alles aan/uit', werkt niet zoals je aangeeft. Het is dan ook geen bug.
Graag leg ik je uit wat er met de functie bedoeld wordt: Als je meerdere Slimme Stekkers hebt, kun je met die instelling ervoor kiezen om ze allemaal tegelijk 'aan' of 'uit' te zetten. Het betekent niet dat je de optie 'aan' of 'uit' ontgrendeld.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

26 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
of dit bij jou een bug is weet ik niet
dit zou niet mogen kunnen

en dat schreef ik een poosje terug ook al ( stel dat je per ongeluk ) je koel/vries combinatie uit zet :(
bij jou dan het aquarium:S

dat is dus het gevaar van deze slimme stekker / software
Reputatie 4
Badge
Misschien komt dit omdat er nog maar één stekker op is aangesloten?

Ik heb er 3 en hier geen last van. 2 stekkers gaan aan/uit en 1 stekker valt hier buiten.
Heb je de stekker al eens ontkoppeld en opnieuw gekoppeld?
Reputatie 7
Badge +6
@M_jong,

Welkom op het forum!
De instelling ''Bedienen via Alles aan/uit', werkt niet zoals je aangeeft. Het is dan ook geen bug.
Graag leg ik je uit wat er met de functie bedoeld wordt: Als je meerdere Slimme Stekkers hebt, kun je met die instelling ervoor kiezen om ze allemaal tegelijk 'aan' of 'uit' te zetten. Het betekent niet dat je de optie 'aan' of 'uit' ontgrendeld.
Reputatie 1
Badge +2
bedankt voor de sneller reacties, maar zou het niet handig zijn om een gebruiksaanwijzing bij de slimme meter toe te voegen dat het allemaal wat duidelijker is ?? ik zou denken dat de funcie bedoelt was om de stekker aan uit te schakelen of geheel te blokkeren is om de stekker niet uit te zetten is. maar nu is het hier wel duidelijk dat de functie niet hiervoor bedoelt is.

bedankt
Reputatie 2
Badge
@Danielle

De stekkers beschikken over de mogelijkheid om een "altijd aan" stand in te stellen. Dan kunnen ze ook gebruikt worden tussen bijvoorbeeld een koelkast, vriezer of thuisserver en kunnen niet per ongeluk uitgeschakeld worden.

Zoals ook op de site van Fibaro (http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/wall-plug) te zien is kan dan de melding op de Toon verschijnen als een van bovengenoemde apparaten uitvalt.

Wanneer wordt deze instellingsmogelijkheid geïmplementeerd? Dit is namelijk een ZEER gewenste optie, die al wel in de stekker zit, maar niet in de Toon of Toon App!
Reputatie 7
Badge +6
@M_jong,

Graag gedaan :)
De handleiding van de Slimme Stekkers is hier te vinden.
Mocht je nog andere vragen hebben, dan vernemen we het graag!
Reputatie 7
Badge +6
@JSE,

Het wordt op prijs gesteld als klanten meedenken met Eneco en verbeterpunten of andere ideeën aandragen. Bedankt.
Je idee heb ik doorgestuurd naar de ontwikkelaars van Toon.
Reputatie 2
Badge
@JSE,

Het wordt op prijs gesteld als klanten meedenken met Eneco en verbeterpunten of andere ideeën aandragen. Bedankt.
Je idee heb ik doorgestuurd naar de ontwikkelaars van Toon.

Zeker ook omdat in de handleiding, op de afbeelding op de voorkant staat: "Server kelder / 2855W". Deze wil je namelijk niet met 1 klik uitschakelen lijkt mij :)

En wellicht kan ons meedenken worden gewaardeerd met bijvoorbeeld een korting om de slimme stekkers altijd tegen de introductieprijs (49,95) te bestellen.
Reputatie 1
Badge +2
hopelijk komt de functie inderdaad snel beschikbaar dat je bepaalde stekkers niet kan uitschakelen. ik wil nog een paar groepen maken, zou lekker zijn als we nog een kortingscode zouden kunnen krijgen, is best een dure grapje als je meerdere groepen wilt aanmaken. maar heb er nu 2 en wie weet in de toekomst nog een paar van die stekkertjes erbij.
Reputatie 4
Badge
zou lekker zijn als we nog een kortingscode zouden kunnen krijgen,
Dat zeker, ik heb geprobeerd de vorige code te gebruiken die ik had, maar dat werkt niet.
Ik heb er 4 maar wil er nog wel meer.
Reputatie 1
Badge
Als ik met de Tablet de stekker tegel aanklik zie ik alleen het verbruik op dit moment met daaronder de grafiek. In de gebruikshandleiding staat dat je het verbruik van vandaag in zowel KWh als in € ziet.
Hierbij de foto uit handleiding en mijn stekker info.
Reputatie 7
Badge +7
zou lekker zijn als we nog een kortingscode zouden kunnen krijgen,
Dat zeker, ik heb geprobeerd de vorige code te gebruiken die ik had, maar dat werkt niet.
Ik heb er 4 maar wil er nog wel meer.

Kassa:8
Reputatie 4
Badge

Kassa:8

Ach het scheelt maar 5 euro. Daar kom ik ook wel overheen.
Reputatie 7
Badge +6
@Remy,

Apart dat de kosten in euro's niet zichtbaar zijn, want het zou inderdaad wel moeten als we de foto vanuit de handleiding zien.
Ik ga achterhalen wat de reden daarvan is en zodra ik meer informatie heb, laat ik het je weten.
Bedankt voor het posten van de foto's 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@JSE,

We waarderen het ten zeerste dat je meedenkt. Ik heb je idee over de korting doorgespeeld. Zodra we hier meer over weten, stellen we je ervan op de hoogte.
Reputatie 1
Badge
Hoi Danielle,
In de gebruikershandleiding kon ik het niet terug vinden. Uiteindelijk heb ik toch een instelling gevonden waarbij je het verbruik per dag in KWh als in € ziet

Remy
hopelijk komt de functie inderdaad snel beschikbaar dat je bepaalde stekkers niet kan uitschakelen. ik wil nog een paar groepen maken, zou lekker zijn als we nog een kortingscode zouden kunnen krijgen, is best een dure grapje als je meerdere groepen wilt aanmaken. maar heb er nu 2 en wie weet in de toekomst nog een paar van die stekkertjes erbij.

Als het goed krijgen alle Toongebruikers in de loop van september nog kortingscodes, die tot eind 2014 gebruikt kunnen worden.
Of diegenen die al een kortingscode eerder hebben gehad daar van uitgezonderd zullen zijn, dat heb ik nog nergens gelezen.
Dus wie weet.......................
Reputatie 7
Badge +6
@Remy,

Mooi dat je het bedrag naast het verbruik hebt weten te vinden.
Wij hebben het ook nagekeken en als je bij 'vandaag' kijkt, dan komt inderdaad het bedrag in beeld.
Hoi Danielle,
In de gebruikershandleiding kon ik het niet terug vinden. Uiteindelijk heb ik toch een instelling gevonden waarbij je het verbruik per dag in KWh als in € ziet

Remy

Hoi Remy,

Jij schrijft ik heb een instelling gevonden...........
Bij mij wordt vanaf het begin de prijs gelijktijdig getoond.
Ik heb verder niets ingesteld, waar heb jij die instelling dan gevonden of bedoel je nog iets anders.
Hallo allemaal,

Misschien een achterhaalde vraag, maar ik ben pas sinds heel kort lid van dit forum, terwijl ik al meer dan 3 jaar de Toon heb.
Is het niet mogelijk dat de slimme stekker de mogelijkheid heeft om hem in of uit te schakelen dmv een tijdklok welke je via de Toon kunt instellen. Dus geen externe tijdklok, maar dat de slimme stekker zelf eigenlijk de tijdklok is.

Ik weet niet of dit een relevante vraag is, maar dit vroeg ik mij laatst af. Ik heb nu zo een lelijke tijdschakelaar in de muur zitten voor de lamp. En de slimme stekker moet die functie toch over kunnen nemen denk ik.
Of een slimme stekker speciaal voor lampen met bv. een sensor erin. Als die beweging detecteert dat ie aan is.
Want nu gebeurd het vaker dat als ik na 21:00 uur nog beneden ben, ik de tijdschakelaar weer aan moet zetten, aangezien ik hem ingesteld heb om om 21:00 uur uit te gaan.

Ik hoor het graag.

Groetjes van Maikel
Ik zou zeggen lees dit topic eens na en stem meteen op de Poll;

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-prioriteit-voor-schakelschemas-slimme-stekkers-okt-16-12310/index1.html#post125320

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-prioriteit-voor-schakelschemas-slimme-stekkers-okt-16-12310/index1.html#post125320

Beste Brandje,

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb direct gereageerd.
Ik had er eerlijk gezegd helemaal geen flauw idee van dat dit al zolang speelde. Al meer dan 2 jaar. Dat is van Eneco uit toch wel erg nalatig en niet klantvriendelijk lijkt me zo.
Dus hopelijk doen ze er iets mee!

Verder wens ik je nog een fijne avond.

Beste Brandje,

Ik had er eerlijk gezegd helemaal geen flauw idee van dat dit al zolang speelde. Al meer dan 2 jaar. Dat is van Eneco uit toch wel erg nalatig en niet klantvriendelijk lijkt me zo.

Hoi Maikel,

Ja het is wat. Over dit onderwerp maak ik mij al 28 maanden ontzettend boos!
Samen met de maker van de Poll @Yobotje.

Bedankt voor je stem.

En voor jou ook uiteraard een fijne avond en voor straks:

Fijne Feestdagen!!

Beste Brandje,

Hoi Maikel,

Ja het is wat. Over dit onderwerp maak ik mij al 28 maanden ontzettend boos!
Samen met de maker van de Poll @Yobotje.

Bedankt voor je stem.

En voor jou ook uiteraard een fijne avond en voor straks:

Fijne Feestdagen!!

Ja, dat kan ik me voorstellen dat je je daar boos om maakt. En zoals ik ook al las, het zijn idd erg dure gadgets, en dan zou het wel héél erg prettig zijn dat ze gewoon werken zoals je zou verwachten dat ze kúnnen werken. Want dat moet toch gewoon allemaal mogelijk zijn. Vraag me echt af wie het bij Eneco dan tegenhoudt?...

En idd, hele fijn feestdagen.
Ja dat is gissen, want het antwoord hierop is het grote geheim bij Quby/Eneco.

Zelf begin ik te vermoeden, dat pas bij een nieuwe Toon®️, die mogelijkheid komt, maar ik vind dat niet te rijmen met de vele bezitters van de Slimme Stekkers die gewoon tevreden zijn met hun bestaande Toon®️.

Maar zoals ik al zei: "het is gissen"