Slimme meters | Eneco Community
beantwoord

Slimme meters

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

Ja dat bedoel ik 🙂
Kijk dan zijn we het weer helemaal eens!

Fijne Paasdagen!
Dank je. Jij ook fijn Pasen !
Waar precies op de mijn Eneco site moet ik de slimme meters activeren?Ik zie nergens een knop
Waar precies op de mijn Eneco site moet ik de slimme meters activeren?Ik zie nergens een knop

Hier beschrijf ik het:

https://forum.eneco.nl/servicevragen-mijn-eneco-meterstanden-andere-vragen-90/slimme-meter-activeren-9493/index1.html#post90572
Ik kan nergens de knoppen vinden op mijn Eneco onder verbruik. Waarschijnlijk is het (nog) niet van toepassing. Ik bel Eneco vanavond wel even
Hoi Eddy,

Komt misschien omdat de slimme meters nog niet door je Netbeerder bij Eneco zijn aangemeld??
Hier donderdag geplaats en maandag werd er al data in mijn eneco doorgegeven. Zoals @brandje al zij zal de netbeheerder het administratief nog niet aangemeld hebben.

Heeft u wel direct toestemming gegeven op de meters uit te laten lezen?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi E. Bastiaansen,

Dat is goed om te lezen!

Groet, Audrey
https://www.youtube.com/watch?v=zPf71jvX-p0&nohtml5=False Luister naar het gesprek op 1:50 minuten. Dat gaat over slimme meters. Het is een belangrijk onderwerp om aandacht aan te besteden,
dat slimme meters, in het Engels "smart meters" een grote hoeveelheid electrosmog afgeven in huis,
zeker als er al redelijk veel satelliet gestuurde gadgets in huis zijn en er een zendmast in de buurt staat.
Van ontploffende slimme meters in Amerika heb ik al iets gemeld hier, vorig jaar. Daar is het een kwestie geweest van ondeugdelijk materiaal kiezen in de achterkant van de slimme meter, zodat gemakkelijk een vonk kan overslaan naar brandbaar materiaal. Het is een feit dat huizen zo in vlammen zijn opgegaan, omdat de bewoners van huis waren, dankzij het vertrouwen dat hun slimme meter het klimaat in huis regelt. Nou, dit kan je vlammend afwijzen en ontkennen, brandje, zoveel je wilt, het blijft een feit dat er haken en ogen zitten aan slimme meters en alle apparaten die het gemak dienen. Maar niet heus. Er zit veel meer achter dit soort concepten dan het oog en het oor wil horen, zal je vast zien hier, met de actieve verkoop-pitches van Toon etc. Wie verdient hier geld aan?