slimme meter plaatsen | Eneco Community
beantwoord

slimme meter plaatsen

• 30 januari 2013
  • 38 reacties
  • 1862 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Ehhhh, wat een draden spaghetti....  :o

ik ben een goede kok, weet alles te vinden 😉
Reputatie 7
Badge +6
Beste vincienl,

Hartelijk welkom op het forum! Vervelend om te horen dat je meter niet verwisseld wordt door je netbeheerder. Op dit moment zijn we in gesprek met de verschillende netbeheerders om hier een oplossing voor te vinden, dit signaal krijgen we vaker en we willen hier graag een oplossing voor vinden. Op dit moment hebben we nog geen oplossing voor je maar zodra ik meer weet zal ik dit laten weten via het forum.

Groet,

Folkert
Reputatie 3
Badge
Maar ik begrijp dat jij kunt zien dat zijn huidige meter niet geschikt is?
Beste vincienl,

Hartelijk welkom op het forum! Vervelend om te horen dat je meter niet verwisseld wordt door je netbeheerder. Op dit moment zijn we in gesprek met de verschillende netbeheerders om hier een oplossing voor te vinden, dit signaal krijgen we vaker en we willen hier graag een oplossing voor vinden. Op dit moment hebben we nog geen oplossing voor je maar zodra ik meer weet zal ik dit laten weten via het forum.

Groet,

Folkert

Ik heb maar wederom een verzoek ingeschoten bij Stedin. Misschien kan ik ook door de mazen der wet van Stedin komen 😉
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen

We kunnen bij onze klanten zien of ze een slimme meter hebben, en als een klant al een aantal jaren een slimme meter heeft dan is de kans dat er een p1 poort op zit nihil. In dit geval meldt vincienl in zijn eerste reactie zelf ook dat hij over een slimme meter beschikt zonder p1 poort 😉
Nu had iemand het over dat je het ook met andere sensors kan doen, dus vandaar de foto's om te kijken of ik nu wel of niet toon kan gebruiken

Hoi Vincienl!
De analoge senors kun je niet gebruiken aangezien je een digitale gasmeter hebt...:( De enige optie is dus nog nog de nieuwe meter met een P1 port.
Groeten,
Eric
Reputatie 7
Badge +6
@Eric van Loon

Dit klopt, ik heb deze reactie over het hoofd gezien 😮, bedankt voor het antwoord!
Reputatie 3
Badge
Nee, maar dat ledje wat er zich misschien op bevind zou toch mogelijk kunnen werken of heb je dan maar 1 ledje alleen voor stroom? Ik gebruik namelijk een watcher naast toon maar die is alleen voor stroom
Nee, maar dat ledje wat er zich misschien op bevind zou toch mogelijk kunnen werken of heb je dan maar 1 ledje alleen voor stroom?

Ja, dat ledje is dan alleen voor stroom. De analoge stroom sensor werkt alleen samen met een analoge gas sensor en daar heb je een analoge gasmeter voor nodig.
Wederom reactie van Stedin.... gaat hem niet worden dus....
-----
Graag wil ik benadrukken dat ik het spijtig vind u niet van dienst te kunnen zijn.

U bent in het bezit bent van een eerdere generatie slimme meter. Zolang de meter nog voldoet aan de huidige Wet- en Regelgeving en aan de (technisch) gestelde eisen zal Stedin ervoor kiezen de meter te laten hangen.

Zodra de meter wordt weggehaald wordt deze ook vernietigd. De kosten voor het opnieuw plaatsen van een slimme meter en het vroegtijdig verwijderen van een eerder geplaatste meter worden hierdoor erg hoog.

Mocht er een project starten omtrent het vervangen van reeds eerdere generaties slimme meters dat het mogelijk is, dat uw aanvraag toch uitgevoerd kan worden zullen we u berichten.

Vertrouwende u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Stedin Netbeheer
Hoi Vincienl,

Wat jammer nou dit. Misschien kan eneco nog iets voor je betekenen in de comunicatie naar stedin toe.
Of.... misschien kan toon stikum wel met jou meter. Wat zegt eneco hierover?
Hoi Vincienl,

Wat jammer nou dit. Misschien kan eneco nog iets voor je betekenen in de comunicatie naar stedin toe.
Of.... misschien kan toon stikum wel met jou meter. Wat zegt eneco hierover?

Altijd eerst ff lezen 😉 wordt beide al beantwoord 😛
Reputatie 3
Badge
Ik neem aan dat je verder nog geen reactie hebt gehad van Stedin?