Slimme meter maar nog oude meteradapter | Eneco Community
beantwoord

Slimme meter maar nog oude meteradapter

• 29 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 356 Bekeken

Hallo,

ik krijg in deze dagen slimme meters maar las hier op het forum dat deze niet werken met de meteradapter. Deze zijn te oud en hebben de firmware versie 37.
Ik heb een abonnement op Toon en neem aan dat er kostenloos een nieuwe meteradapter met een P1 kabel opgestuurd kan worden?

Met vriendelijke groet,
Jesper
icon

Beste antwoord door Glenn 30 augustus 2018, 09:32

@Jesper1985

Welkom op het Toon forum. Goed dat je jezelf ingelezen hebt over de werking van Toon met slimme meters. Het klopt dat sommige meetmodules vervangen moeten worden wanneer slimme meters zijn geplaatst.
Ik zie dat jouw meetmodule geschikt is voor slimme meters. Ik bestel meteen voor jou een P1 kabel. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.
Wanneer je de P1 kabel binnen hebt, vergeet dan niet om de instellingen van de meetmodule te wijzigen. Dit doe je via Menu > Instellingen > Energiemeting (linksonder in de overzicht opties). Door op het potloodje te drukken achter meetmodules en daarna achter metermodule 1 kom je uit in het overzicht van de meetmodule. Bij Energiebronnen kun je instellen dat de metingen via de P1 uitgelezen moeten worden.

Laat je ons even weten of het is gelukt?

Groet,
Glenn
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het is verstandig om je klantnummer in je profiel te voegen (niet hier in dit topic ivm jou privacy). Is alleen zichtbaar voor Eneco medewerkers en jouzelf
P1 kabel heb je nog wel? De witte kabel die in de Toon verpakking zat?
Het is verstandig om je klantnummer in je profiel te voegen (niet hier in dit topic ivm jou privacy). Is alleen zichtbaar voor Eneco medewerkers en jouzelf
P1 kabel heb je nog wel? De witte kabel die in de Toon verpakking zat?

Klantnummer had ik inderdaad al toegevoegd en die P1 kabel heb ik niet meer. Heb mijn bericht aangepast. Dank voor de reactie!
Reputatie 5
Badge
@Jesper1985

Welkom op het Toon forum. Goed dat je jezelf ingelezen hebt over de werking van Toon met slimme meters. Het klopt dat sommige meetmodules vervangen moeten worden wanneer slimme meters zijn geplaatst.
Ik zie dat jouw meetmodule geschikt is voor slimme meters. Ik bestel meteen voor jou een P1 kabel. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.
Wanneer je de P1 kabel binnen hebt, vergeet dan niet om de instellingen van de meetmodule te wijzigen. Dit doe je via Menu > Instellingen > Energiemeting (linksonder in de overzicht opties). Door op het potloodje te drukken achter meetmodules en daarna achter metermodule 1 kom je uit in het overzicht van de meetmodule. Bij Energiebronnen kun je instellen dat de metingen via de P1 uitgelezen moeten worden.

Groet,
Glenn
@Jesper1985

Wanneer je de P1 kabel binnen hebt, vergeet dan niet om de instellingen van de meetmodule te wijzigen. Dit doe je via Menu > Instellingen > Energiemeting (linksonder in de overzicht opties). Door op het potdlooje te drukken achter meetmodules en daarna achter metermodule 1 kom je uit in het overzicht van de meetmodule. Bij Energiebronnen kun je instellen dat de metingen via de P1 uitgelezen moeten worden.

Groet,
Glenn

Hoi Glenn,

Goed te horen dat mijn meter toch al geschikt is. Als ik de P1 kabel binnen heb laat ik het je weten of het allemaal werkt.
Bedankt!

Groet,
Jesper

Reageer