Slimme meter en Toon | Eneco Community
vraag

Slimme meter en Toon

• 16 februari 2015
  • 18 reacties
  • 1377 Bekeken

Sinds sept zijn wij klant van Eneco.voorheen van Dong,energie
Nu is ons door Eneco een slimme meter en Toon aangeboden.
Dus ben ik eens op dit forum aan het rond kijken
En daar word ik niet blij van wat een klachten over de slimme meter en Toon
Ik begin nu toch te twijfelen om het te laten plaatsen.
Wie kan mij overtuigen om het toch te laten plaatsen?
groetjes fam Calvis

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

18 Reacties

Reputatie 2
Badge
Beste fam. Calvis,

Zoals met alles heb je voor- en tegenstanders en mensen die enthousiast zijn en mensen die teleurgesteld zijn. Ook in Toon. Nu is het zo dat mensen die tevreden zijn, meestal niet hun reactie op een forum plaatsen en ontevreden mensen uiten hun onvreden juist wel op een forum. Ik denk dus dat de ontevreden reacties op het forum niet representatief zijn voor de kwaliteit van Toon. Ik denk echter wel dat je de klachten e.d. serieus moet nemen en goed moet lezen waarover geklaagd wordt: zijn het verwachting die niet waar gemaakt kunnen worden, ligt het aan de service, worden er zaken beloofd en niet nagekomen én wanneer zijn die berichten geplaatst. Dan moet je zelf uiteindelijk je conclusies trekken en een keuze maken voor wel of geen Toon.

Zelf heb ik geen Toon, omdat ik niet 3,5 per maand wil betalen om van alle functies gebruik te kunnen maken én omdat Toon niet draadloos is. Voor mij zijn er betere (en goedkopere) alternatieven.
oke thanks voor je antwoord
dus is TOON niet draadloos dat hebben ze er niet bij gezegd
ik had begrepen dat hij in de plaats komt waar nu de thermostaat hangt.
en daar heb ik geen stopcontact .
dus toch maar alleen een slimme meter en geen Toon
maar bedankt voor je antwoord
groetjes fam calvis
Toon heeft geen stopcontact nodig en werkt ook niet op batterijen!
Bij de CV wordt een module geplaatst die is aangesloten op de 230volt en wordt opgenomen in de bestaande 2 aderige kabel van je CV naar je huidige thermostaat.
Op deze wijze wordt Toon van 24 volt voorzien!

De verbinding van Toon met de slimme/domme meters gaat draadloos via een adapter die op de meter is aangesloten.

De verbinding naar het internet gaat ook draadloos, maar via WiFi, dus je dient een internetaansluiting MET WiFI te hebben.

Heb je geen 2 aderige kabel van CV naar Toon, dan is Toon geen optie voor je!
poehee dat weet ik niet ik ben niet zo technisch aan gelegd
maar dat zal de monteur wel weten denk
wij hebben wel WiFi
ik wacht netjes af en denk er nog even over na
Je maakt een denkfout! Je behoeft totaal niet technisch te zijn.
Toon wordt altijd door een monteur aangesloten.
Essentieel is dat je verklapt hoe het er nu uitziet met thermostaat-bedraad of niet/meterkast enz enz
Niet voor niets heeft Eneco voor de aanvraag van Toon een vraag en antwoord systeem ontwikkeld.

Heb je dat al eens doorlopen?
nee eigenlijk niet,ik weet ook pas sinds vrijdag dat ik een slimme meter en toon krijg
ik heb het wel doorlopen met degene die ik aan de tel had.en die zei me dat het kon omdat wij draadloos internet hebben.
dus zal het wel goed zijn
ik wacht netjes af de monteur zou bellen voor een afspraak over een week of 2
dus heb ik nog even bedenktijd 😳
nee eigenlijk niet,ik weet ook pas sinds vrijdag dat ik een slimme meter en toon krijg
ik heb het wel doorlopen met degene die ik aan de tel had.en die zei me dat het kon omdat wij draadloos internet hebben.
dus zal het wel goed zijn
ik wacht netjes af de monteur zou bellen voor een afspraak over een week of 2
dus heb ik nog even bedenktijd :$

Ik denk dat je teveel "beren op de Toon-weg" hebt gezien, na het doorlezen van het forum!
Perfect dat je dat doet maar je kan je daardoor ook teveel (laten) beïnvloeden.

De kunst is om jouw situatie af te zetten tegen de situatie die speelt in een bepaalt topic en of dat ook voor jou geldt!

Vandaar dat ik gerichte vragen aan je stelde om een eventueel probleem vooraf in te schatten, maar helaas geef je daar verder geen invulling aan.
Uiteraard heb je nog bedenktijd. En komen er toch nog vragen op dan horen we het hier wel.

In de meeste gevallen gaat de installatie van Toon en de slimme meters probleemloos en zijn er daarna toch nog problemen dan zien we je hier wel terug en geven we (of eventueel de moderators) je op gerichte vragen graag advies.:D
Reputatie 2
Badge
@Calvis. Met 'niet-draadloos' bedoelde ik de verbinding van de thermostaat met de CV-ketel. Die moet aan de muur waar je huidige thermostaat ook aangesloten is. Daar heeft Brandje al adequaat op geantwoord. Zelf heb ik die aansluiting namelijk verwijderd, omdat die tegenover onze kachel zat. En een thermostaat tegenover een kachel is niet echt handig...Dus wij hebben voor een thermostaat gekozen die we kunnen plaatsen in elke ruimte die we zelf het handigst vinden. En dat kan met Toon niet. En voor de rest is Toon volgens mij een handige gadget (afgezien van het abonnement dan).
daar ben ik weer even
heb vandaag toch maar weer eens gebeld met eneco.
ik had toch nog wat vragen,vorige week kreeg ik te horen dat ik een slimme meter en toon krijg
ik had begrepen dat als je toon krijgt ook de slimme meter geplaatst zou worden zo werd mij verteld door een medewerker van eneco
nou mooi niet de monteur die toon komt plaatsen kijkt naar wat voor meters je hebt en als die ook werken op toon dan krijg ik geen slimme meter of ik moet hem zelf betalen:?
wat heb ik daar nou aan mijn gas en electa meter is uit 1986,
heb ik ook gezegd tegen eneco
dan krijg je te horen maakt niet uit hoe oud hij is :?
dus al met al heel vaag de ene zegt dit en de ander dat
dus ben ik tot besluit gekomen om er toch maar vanaf te zien.
ik voel me in ieder geval bedonderd
ik ben benieuwd of ze reageren op mijn mail .want dat is ook niet altijd zo.
daar ben ik weer even
heb vandaag toch maar weer eens gebeld met eneco.
ik had toch nog wat vragen,vorige week kreeg ik te horen dat ik een slimme meter en toon krijg
ik had begrepen dat als je toon krijgt ook de slimme meter geplaatst zou worden zo werd mij verteld door een medewerker van eneco
nou mooi niet de monteur die toon komt plaatsen kijkt naar wat voor meters je hebt en als die ook werken op toon dan krijg ik geen slimme meter of ik moet hem zelf betalen:?
wat heb ik daar nou aan mijn gas en electa meter is uit 1986,
heb ik ook gezegd tegen eneco
dan krijg je te horen maakt niet uit hoe oud hij is :?
dus al met al heel vaag de ene zegt dit en de ander dat
dus ben ik tot besluit gekomen om er toch maar vanaf te zien.
ik voel me in ieder geval bedonderd
ik ben benieuwd of ze reageren op mijn mail .want dat is ook niet altijd zo.

Natuurlijk ben je niet bedonderd!!
Je hebt het gewoon verkeerd begrepen; daarom wilde ik al reageren op gerichte vragen. Helaas "liep" je daar na mijn herhaaldelijk vragen, van weg.

Iedereen die nu domme meters heeft kan een prima werkende Toon hebben. Dat vertelde ik je ook.
Pas als je domme meters niet goed zijn en afgekeurd worden dan pas neemt Eneco de kosten 74 euro voor haar rekening.
Wil je toch slimme meters; tja dan moet je ze uiteraard zelf betalen.
Deze info had je ook hier op het forum kunnen vinden.
Was de wens bij jou niet de vader van de gedachte..................

Op het forum hebben we zat gevallen van Toon gebruikers op oude domme slimme meters en die zijn heeeel tevreden.

Waarom zou jij dat niet kunnen zijn?
En vervolgens wacht je tot jouw wijk ook aan de beurt is voor slimme meters en je ontvangt alles gratis.
Ook eventuele aanpassingen op je adapter!

Begint de Slimme Meter misschien een ideefix bij je te worden; nee toch hoop ik..............
haha brandje
daar begint het wel op te lijken he
maar ik ben wat energie leveranciers heel voorzichtig
ben al eens een keer ergens in gestonken
en idd ik ben zeer wantrouwend
en onze wijk is al aan de beurt geweest
wij zaten toen net in een verhuis en tussendoor ook nog een opname ziekenhuis
dus is dat helemaal fout gelopen
maar bedankt voor je reacties
ik heb al een mail gestuurd dat ik overal vanaf zie
kijken of eneco daar op reageert:)
Lekker bezig eneco op kosten jagen
haha brandje
daar begint het wel op te lijken he
maar ik ben wat energie leveranciers heel voorzichtig
ben al eens een keer ergens in gestonken
en idd ik ben zeer wantrouwend
en onze wijk is al aan de beurt geweest
wij zaten toen net in een verhuis en tussendoor ook nog een opname ziekenhuis
dus is dat helemaal fout gelopen
maar bedankt voor je reacties
ik heb al een mail gestuurd dat ik overal vanaf zie
kijken of eneco daar op reageert:)

Ja dat weet ik wel.
Die vinden het jammer dat je er zo over denkt!

Maar mijn mening is dat jij nu op kosten van Eneco alsnog slimme meters wil hebben; en kijk daar trappen ze toch echt niet in!
Dat het bij jou zo gelopen is, is uiteraard pech en al vervelend genoeg.
Ik zou dus jou de tip geven om bij je Netbeheerder aan te kloppen en te vragen of je alsnog voor een gratis slimme meter in aanmerking mag komen; uiteraard met redenen omkleedt.

Want hoe dan ook Eneco staat hier helemaal buiten; het is nou eenmaal een Netbeheerders-aangelegenheid.

P.s. als je nou in het begin wat duidelijker was geweest had je meteen deze tip kunnen ontvangen!!

En nog een tip: Toon kan je gratis krijgen door een (meerjarig) contract af te sluiten en die Toon doet het prima op domme meters, als je de keuze maakt niet zelf de kosten voor slimme meters te dragen!!
Reputatie 3
Badge +3
De kosten zijn het ook niet. Ik geloof dat het plaatsen van een slimme meter ongeveer 75 Euro is.(Dit was in ieder geval in mijn geval)
hoi brandje
dit is mijn laatste reactie.ik heb eneco al bericht dat ik er vanaf zie.
en willem lensink, ik jaag eneco niet op kosten ze hebben het zelf aangeboden.
ik blijf gewoon bij eneco heb een 3 jarig contract afgesloten maar dan zonder Toon
en met domme meters.:P
Reputatie 7
Badge +7
En mocht je dan nog ergens zonnepanelen op de kop weten te tikken ,
dan krijg je die 74 eurie,s voor je eigen investering in de slimme meters ook nog terug:)
wat wil een mens nog meer .:?
hoi brandje
dit is mijn laatste reactie.ik heb eneco al bericht dat ik er vanaf zie.
en willem lensink, ik jaag eneco niet op kosten ze hebben het zelf aangeboden.
ik blijf gewoon bij eneco heb een 3 jarig contract afgesloten maar dan zonder Toon
en met domme meters.:P

Ach het is een keuze! En dan te bedenken dat je bij een 3 jarig abo ook een gratis Toon kan krijgen, die het meer dan perfect op domme meters doet.

En terwijl je gewoon een balletje bij je Netbeheerder zou kunnen opgooien om alsnog slimme meters (gratis) geïnstalleerd te krijgen.
Niet geschoten is altijd mis!
Reputatie 7
Badge +6
@A.J.M. Calvis,

Jammer dat je Toon hebt geannuleerd. Dit is uiteindelijk al verwerkt, aangezien je vanmorgen hebt gebeld.
De e-mail die je hebt verstuurd gaat over iets andes en is in behandeling, de desbetreffende afdeling komt hier op terug.