Slimme gasmeter | Eneco Community
vraag

Slimme gasmeter

• 15 januari 2015
  • 38 reacties
  • 1481 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Ik heb maandag ook nog telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en het probleem uitgelegd. Ook verteld dat jij mij hierbij helpt. Volgens de klantenservice is de meteradapter kapot. Op het scherm productversie, is het Productnummer en serienummer niet conform de juiste code, een soort computer taal lijkt het. Zij hebben voor mij een nieuwe meteradapter besteld. Alsnog heb ik de meteradapter gereset en weer gekoppeld. Stroom en gas is weer uitleesbaar, maar volgens mij is dat maar tijdelijk. De externe toegang staat nog open.
Reputatie 7
Badge +6
@JL Verduijn

Klopt ik heb net terugkoppeling gekregen van de softwarebeheerders, je hebt inderdaad een nieuwe meteradapter nodig deze is inderdaad corrupt. Heb je het productnummer en serienummer van je meteradapter voor mij?
Zojuist de nieuwe meteradater ontvangen. Oude meteradapter ontkoppelt en nieuwe gekoppeld volgens bijgaande procedure. Koppeling geslaagd en uitlezing stroom en gas ok.

Productienummer nieuwe meteradapter: 6500-1300-7200
Serienummer: 14-25-023-107
Kan de externe toegang gesloten worden?
Reputatie 7
Badge +6
@JL Verduijn

Ja deze kan uit. Bedankt voor de gegevens!
OK Folkert, nog bedankt voor de service.
Vandaag is er opnieuw een monteur langs geweest voor plaatsing van een slimme gasmeter. Deze had 2 S-bochtjes in zijn binnenzak, en Voila! Het past... Diezelfde meter die eerst niet paste, past met 2 koppelstukjes nu wel. Hij was binnen 3 minuten klaar... Nu afwachten wanneer het eerste verbruik op het schermpje van Toon verschijnt.
Reputatie 7
Badge +6
@Laurens_Twente,

Fijn dat de gasmeter eindelijk geplaatst is!
Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de eerste gas verbruiksgegevens verschijnen op TOON?
elektra verbruik deed het direct maar gas zie ik nog steeds niet.
Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de eerste gas verbruiksgegevens verschijnen op TOON?

Wanneer zijn je slimme meters geplaatst?
Als het met de koppeling van gasmeter op stroommeter heeft te maken dan kan dat maximaal 10 dagen duren.
Daarna miet je met je Netbeheerder gaan bellen.

Als het met de koppeling van gasmeter op stroommeter heeft te maken dan kan dat maximaal 10 dagen duren.

De meters zijn nu drie uur geplaatst dus dan mag ik nog 9 dagen en 21 uur wachten.
Moet kunnen ik wacht nu al 9 maanden op de meters dus dit kan er ook nog wel bij.;)
Reputatie 7
Badge +9

De meters zijn nu drie uur geplaatst dus dan mag ik nog 9 dagen en 21 uur wachten.
Moet kunnen ik wacht nu al 9 maanden op de meters dus dit kan er ook nog wel bij.;)

Je kan net als ik geluk hebben.. Bij mij werkte het gasverbruik op TOON al de volgende dag. Hou er wel rekening mee, dat gasweergave maar 1x in het uur worden bijgewerkt. (Bijv: 13uur verwerk je gas, 14uur is dit pas zichtbaar op Toon. Dit komt omdat de gasmeter het maar 1x per uur doorgeeft aan je stroommeter.)

Hoi R. Degenkamp,

Kijk nu ben je duidelijker!
Als ze net vandaag geplaatst zijn, zal de gasmeter na 24:00 uur het vermoedelijk wel doen.
Anders geldt pas mijn eerdere bericht!