vraag

Sensor stickers toon. (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

Bbbb
  • 500 kilowatt
  • 12 reacties
Goedemorgen
Ik wou graag weten hoe ik aan de stickers kan komen om de sensors in de meterkast aan te sluiten?
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

22 Reacties

Brandje
Reputatie 4
Badge+7
In principe als klant van Eneco zorgt een moderator er voor dat je die toegezonden krijgt.
Dus even geduld tot maandag.
Bbbb
Top dank je wel.
Dan wacht ik maandag af
Bbbb
Is het ook mogelijk om het zonder stickers te doen. Is er een voorbeeld te vinden?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Nee, want dan zou je met krachtlijm moeten gaan werken.
Dan beschadig je het glas.
Bbbb
Ik bedoel eigenlijk de stickers die bepalen waar de sensor komt. De bevestigibgsmateriaal heb ik wel
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Je bedoelt het rondje in de stikker.
Oké. Een voorbeeld ken ik niet.
Wel weet ik dat sommige de houder met lijm op het glas plakken.
Bbbb
Ik denk dat de fout bij mij ligt. Heb de vraag niet goed gesteld. Ik snap zeg maar niet op welke plek precies de oogjes van de sensor moeten komen. Kan dit niet in de handleiding vinden.
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
De samenstelling is als volgt.

Een houder met aan de onderzijde een sticker.
Die stikker heeft een open gat wat op het ledje van de energiemeter geplaatst moet worden.
De houder bezit 2 klemmen, die je iets openbuigt en daar klik je de sensor in.
Dus de sensor zelf behoef je niet uit te richten.
Bbbb
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb een draaischijf meter. Ik heb net beetje op forum zitten zoeken en zag dat het precies op dat rode of zwarte streepje moet. En bij gas op de 3e cijfer na de komma. Klopt Dit?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Bbbb wrote:

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb een draaischijf meter. Ik heb net beetje op forum zitten zoeken en zag dat het precies op dat rode of zwarte streepje moet. En bij gas op de 3e cijfer na de komma. Klopt Dit?

Bij de ferraris meter moet het gaatje van de stikker van de houder precies vallen op dat streepje inderdaad.
Bij de gasmeter komt er een spiegeltje voorbij, vlakbij meestal het cijfer 6 en inderdaad op de meest rechtse cijfer reeks.
Bbbb
Dank je wel ik zal het proberen vanavond te doen. Zodra ik het aangesloten, moet ik dan nog iets instellen of gaat dit automatisch? Ik heb wel een abonnement op toon genomen
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Bbbb wrote:

Dank je wel ik zal het proberen vanavond te doen. Zodra ik het aangesloten, moet ik dan nog iets instellen of gaat dit automatisch? Ik heb wel een abonnement op toon genomen

Geef in ieder geval je meteradapter in de meterkast even een reset.
Ook Toon even een harde reset geven kan geen kwaad.
Bbbb
De toon heb ik aangesloten. Maar ik loop vast bij de stroomsensor. Hij staat op de draaischijf maar kan hem elke keer niet vinden ook brand er geen lampje op de adapter. Is er misschien een voorbeeld van hoe die op de draaischijf moet?
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Er zijn ferrarismeters waar de plaksensor slecht of helemaal niet op werkt.
Eneco weet welke dat zijn.
Meestal is de draaischijf erg dun en kan de sensor niet goed de draaiingen decteren.

Plaats voor de zekerheid een foto hier.

Eneco laat als je klant bent en de Toon via hun hebt aangeschaft dan meestal gratis (op hun kosten) slimme meters plaatsen.
Bbbb
Hoe kan ik een foto plaatsen zie geen opties hiervoor.

Ik ben klant bij eneco maar heb de toon gekregen.
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Als je een reactie plaatst zie je linksonder een fototoestel; klik er op en de rest wijst vanzelf.

Je bent in iedergeval klant en je hebt een abo dus even afwachten hoe Eneco daar mee omgaat.
Bbbb
Dit is de meter die ik heb.
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Prima, maar mijn eerste inschatting is dat de sensor toch niet exact in het midden zit van de draaischijf en ik zou gekozen hebben voor een verticale montage.
Het zwarte vlakje/spiegeltje daar reageert de sensor mi onvoldoende op.
Bbbb
Dank je wel ik heb nog extra originele tape. Zal het zo verticaal nog is proberen.

Ik heb de Toon wel volledig al geïnstalleerd en bij stroomsensor overslaan gedrukt. Moet ik hem nu op fabrieksinstellingen zetten en opnieuw instellen
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Op fabrieksinstellingen zetten is alleen van belang als je Toon de 1e keer gaat gebruiken; je een activatiecode van Eneco hebt gehad en je display aan jouw woonadres is gekoppeld.

Een harde reset van Toon en een reset van de meteradapter moet voldoende zijn.
Bbbb
Hij zegt nu dat alle 2 de sensors werken. Maar als ik op het scherm kijk. Liep de stroomverbruik langzaam af van 11 Watt naar 0. En de gas blijft op nul staan
Bbbb
Brandje dank je wel voor je hulp. Contact met eneco gehad en het ligt aan de meter.. ze gaan een aanvraag doen voor een slimme meter. Voor nu even afwachten.