Resetten Toon fabrieks instellingen | Eneco Community
vraag

Resetten Toon fabrieks instellingen

• 10 maart 2017
  • 21 reacties
  • 1220 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 14 reacties
Hallo naar update 3.7.9 werkt mijn toon niet meer goed geen live gegevens meer en slimme stekker werkt ook niet meer.
Probleem ligt nu bij backoffice Eneco.
Heb geen idee hoelang dit gaat duren.
Toen dacht ik als ik een fabrieks reset doet ben wel gegevens kwijt helaas. Maar dan gaanog de updates toch ook weg en kun je weer vanaf zeg update 2.0 weer naar 3.3.3 gaan toen alles nog prima werkte?
Weet iemand of dit de enige manier is om te downgrade?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Beste Leondg,

Het is inderdaad nog in in onderzoek door onze softwarebeheerders. Mijn collega neemt telefonisch contact met je op, zodra er meer bekend is.

Voor een volgende keer: d.m.v. een fabrieksherstel haal je alle gegevens uit je Toon, maar verander je niet van softwareversie. Je blijft dus de laatste versie houden. Wij adviseren eigenlijk nooit een fabrieksherstel uit te voeren, tenzij het op advies van ons is. Dit, omdat je vaak veel handelingen moet uitvoeren en al je data kwijt bent, terwijl een fabrieksherstel 9 van de 10 keer niet nodig is.

Groet,
Denise
Downgrade is nooit mogelijk!
Als Toon®️ even niet goed werkt geef je natuurlijk geen fabrieksherstel; dan ben je inderdaad al je opgebouwde info kwijt.

Geef net als in het andere topic wat net is behandeld, Toon®️ een harde reset.
Dus even de Toon®️ module bij je CV 1 minuutje stroomloos maken.
Eventueel ook je modem even stroomloos maken.
Hallo Brandje, heb ik allemaal al geprobeerd zelf's met een medewerker aan de lijn die meekeek op afstand kwamen we er niet uit.
Het is vermoedelijk een software probleem. Weet niet hoelang het gemiddeld duurt voordat ze dat oplossen? Als ik op de volgende upgrade moet wachten.......
Bouw nu ook geen data meer op.
Maar je zegt downgrade is niet mogelijk als je hem naar fabrieks instelling reset ben je toch al je updates kwijt?
Heb je wel verbinding met het Service Center?
Als er geen verbruik meer binnen komt, moet meestal de adapter in de meterkast even in Toon®️ verwijderd worden en opnieuw geïnstalleerd worden.
Dit issue is bij meer forumleden na versie 3.7.9 ontstaan.

Fabrieksherstel geeft geen downgrade!
Okee dat wou ik even weten. Geen fabrieks reset dus. Adapter hebben we wel 15x opnieuw uit toon gehaald en opnieuw gekoppeld het mislukt zodra toon gaat controleren of hij pulsen ziet van mijn Zonnepanelen. Lampje op de meetadapter knippert vrolijk mee met de kwhmeter maar toch ziet toon dit niet.
Ook mijn slimme stekker is niet meer te koppelen aan toon sinds de update.
Vorige versie werkte goed schakelen en verbruik zien van de fibaro stekker. Zal dan toch moeten wachten op eneco backoffice of ze met een oplossing komen.
Precies Denise.
Mooie samenvatting.
Bedankt Denise voor je reactie. Heb dit ook nog niet eerder bij de hand gehad. Toon werkte altijd prima. En nu ik de zon zie schijnen baal ik dat het op dit moment niet geregistreerd wordt. Zal zo nog eens proberen of ik de meetadapter opnieuw krijg gekoppeld.
Heb nog een vraag heb op het forum gelezen dat jullie op afstand de firmware van de meetadapter kunnen updaten of controleren als hij binnen 2 meter van de Toon is aangesloten is dit nog een optie om te controleren?
Als je kijkt in Toon®️ bij software wat is dan de firmware van je adapter?
0.25/0.13

Updaten gaat hetzelfde als de sw en verschijnt automatisch als dat nodig moet zijn.
Er staat een - dus geen waarde. Ook heb ik iets gelezen over c waarde als je de kwhmeter voor de Zonnepanelen instelt. Die c waarde kom ik ook nergens tegen.
Kijk als daar een - staat dan zit het goed fout.
Dan zal de adapter dus nooit goed werken.
Een moderator moet dat op afstand even beoordelen.

Vwb de cWaarde bij zonnepanelen heb je iets verkeerd gelezen.
Daar komt niet te staan.
Zie mijn foto's:

Hallo Brandje, bij waarde staat niets op je foto daar moet toch staan het aantal pulsen dat 1 kwh is?
Weet dat deze waarde kan variëren doordat de kwh meters verschillend kunnen zijn.
Maar op het volgende scherm instelling (1e foto) gaat Toon bij mij testen of hij pulsen binnen krijgt van de kwhmeter (t.b.v. zonnepanelen) en daar gaat het iedere keer mis dat lukt niet.
Dan heb ik alleen nog de keus om te annuleren en daardoor blijft de firmware ook op - staan vermoed ik want de meetadapter is dan niet 100% gekoppeld.

.
Na alle mogelijke manieren van meetadapter resetten gaat het steeds hier fout zie foto.
Verder kom ik niet.
Zoals ik al zei daar komt bij cWaarde niets te staan dat zit verwerkt in de software Toon®️ Zon en de sw 3.7.X
In het pakket Toon®️ Zon zit maar 1 soort verbruiksmeter.
De KWh meter is als je domme meters zou gebruiken, maar met een OV en Toon®️ Zon kan dat niet.
Zal nog eens proberen de meetadapter opnieuw te koppelen en dan geen waarde invullen kijken wat hij dan doet.
Hallo Brandje, het is niet gelukt ik moet een waarde invullen. zie volgende foto's zoals ik de instellingen tegenkom.
Bij het installeren van de zonnepanelen uitlezing.

Misschien heb ik nog een ander probleem ontdekt, toen ik in mijn berichtenlijst terug keek zie ik dat de laatste update versie 3.6.3. was en vorige week heb ik hem naar 3.6.9 geüpdatet waren er geen tussen updates? misschien dat ik daardoor bepaalde software mis.
onder jou berichten zie ik dat je met versie 3.7.7 werkt.
Heb je slimme meters?
Heb je wel Toon®️ Zon?
Is dat door de monteur aangelegd?
Is je adapter vervangen door een Toon®️ Zon exemplaar?

De nieuwste versie voor jou is 3.7.9.
overal ja op. het heeft ook al een jaar prima gewerkt.
Ik heb inderdaad versie 3.7.9. dat was mijn laatste update vorige week vrijdag daarna is de ellende begonnen.
Dan zal een moderator nu een beslissing moeten nemen inzake de oplossing van het - bij firmware adapter.
Dat zal eerst opgelost moeten worden.
Reputatie 7
Badge +5
@Leondg

We kunnen op dit moment even niks doen, het ligt bij de softwarebeheerders. Er wordt nog telefonisch contact met je opgenomen.