Prijsverhoging Toon abbo Poll | Eneco Community

Prijsverhoging Toon abbo Poll

Reputatie 6
Badge +5
Zoals velen al weten, er komt een prijsverhoging van 1 euro voor het Toon abbo .
Ik ben het er zelf al niet mee eens omdat de diensten het momenteel niet rechtvaardigen voor de huidige prijs al .. . En dan heb ik persoonlijk ook nog wat punten ..

Ik ben zelf ook voorstander van modules . Betalen voor wat je afneemt .
Want de meest diensten gebruik ik niet .. Zoals Hue bijv.... En dan hebben we het nog niet eens over het grootste minpunt voor me zelf . En dat is dat ik niet eens mijn Toon op afstand kan bedienen ... En dat in deze tijd.

Dus hier is de Poll...

En laat kort achter wat jullie punten/reden zijn voor het antwoord dat jullie geven .. .
Dan probeer ik dat later kort samen te vatten .

194 Reacties

Ook een grote voorstander van werken met modules . Betalen voor wat je afneemt !
oud , en in dec . 56 jaar bij geb/eneco
op dat ding stel ik alleen temp . in
ik heb niet gevraagd om uitbreiding van toon
wil ook niks erbij .
geldwolven ?????
Reputatie 6
Badge +5
vuurvreter wrote:

oud , en in dec . 56 jaar bij geb/eneco
op dat ding stel ik alleen temp . in
ik heb niet gevraagd om uitbreiding van toon
wil ook niks erbij .
geldwolven ?????

Dan is een abonnement op Toon zo ie zo overbodig voor U ... Ik zou hem dan zeker opzeggen.
Reputatie 7
Badge +8
Zal 1 van de weinige zijn. Maar ik heb Ja gestemd.

Ben het volledig eens met de prijsverhoging.
Reputatie 6
mAiden wrote:

Ik ook. Zie mijn post over de prijsverhoging ergens anders op dit forum.
mAiden wrote:

Hoi Ricardo,

Eigenlijk is de poll nog iets te vroeg.
Zoals bekend zijn we vooraf in kennis gesteld van de verhoging per 1-10-2017.
Maar de volledige tegenprestatie van Eneco is nog onvoldoende bekend cq niet uitgerold.
Pas dan kan je beoordelen of de verbeteringen/uitbreidingen het waard zijn.
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

mAiden wrote:

Hoi Ricardo,

Eigenlijk is de poll nog iets te vroeg.
Zoals bekend zijn we vooraf in kennis gesteld van de verhoging per 1-10-2017.
Maar de volledige tegenprestatie van Eneco is nog onvoldoende bekend cq niet uitgerold.
Pas dan kan je beoordelen of de verbeteringen/uitbreidingen het waard zijn.

Hoi Ton,

Hier heb je volledig een punt gemaakt, helemaal gelijk in..
Maar met wat ik / we nu kunnen verwachten aan nieuwe functie's, ben ik al blij..
Op een of andere manier ben ik er zeer van overtuigd dat die enne euro het meer dan waard is, ookal blijf het bij deze 3 nieuwe functies.. Zolang er over 3jaar niet weer 1eur bovenop komt..

Groetjes,

Ricardo
Daar neig ik ook naar, maar eerst zien en dan geloven. In de loop van september zal dat wel bekend zijn.
Diegenen, die dan willen opzeggen zijn dan per 1-10 prima op tijd.
Reputatie 3
Badge
Zoals ik ergens anders zei

"welke functionaliteiten heeft het Toon abonnement dan die die kosten rechtvaardigen? Houdt in je achterhoofd dat ALLE andere smartthermostaat leveranciers bediening van smartphone GRATIS aanbieden.

Wat blijft er dan over. Philips hue implementatie? Dat is leuk, maar die werkt ook zonder toon. Ook buitenshuis. Zonder abonnement.

Fibaro smart stekkers en rookmelders? Ja toegevoegde waarde ALS het goed zou werken. Maar ja, er wordt al meer dan 2 jaar in de toon community gevraagd om schakelschema's te kunnen programeren (zoals fibaro's homestation zelf ook kan) en dat is nog steeds niet gerealiseerd. Ik kan ook geen testsignaal naar de rookmelders sturen. En de overige handige sensoren van fibaro, zoals de flood sensor of beweging sensor, worden uberhaupt niet ondersteunt. Ergo, een half werkende implementatie.

Wat hebben we nog meer. Historisch verbruik? Er zijn tientallen GRATIS diensten die historisch verbruik van slimme meters inzichtelijk maken.

Dan hebben we verder nog wat geneuzel in de marge met 'vrienden' toevoegen.

En dan te bedenken dat afgelopen jaar de dienst er zeer regelmatig LANGDURIG uit heeft gelegen en alle (betaalde) diensten dagenlang niet bereikbaar waren zonder dat daar enige compensatie tegenover heeft gestaan. Nou ja... een prijsverhoging.

Jullie zouden toon op afstand in het lokale netwerk MINIMAAL gratis aan moeten bieden en een losse dienst voor toon bediening buitenshuis voor pak 'm beet 0,50 per maand. Dat is al 6 euro meer dan Nest rekent. Of Tado. Of Thermosmart. Of Netamo."
Badge +5
mAiden wrote:

Heb je als tester ook abonnementskosten?
Reputatie 7
Badge +8
Yobotje wrote:

mAiden wrote:

Ik ben geen Veldtester.
Geen idee of je die heb of niet heb. Is voor mij ook niet voor belang.

Die enne euro is het mijn waard om meer functies te kunnen krijgen op Toon.
Badge +5
mAiden wrote:

Yobotje wrote:

mAiden wrote:

Ik ben geen Veldtester.
Geen idee of je die heb of niet heb. Is voor mij ook niet voor belang.

Die enne euro is het mijn waard om meer functies te kunnen krijgen op Toon.

Oké ik had de indruk dat je veldtester bent gezien je hobby en vermoedt dat er dan geen kosten zijn voor abonnement.

Ik heb wel degelijk bezwaar tegen de opmarsroute zoals Eneco die nu hanteerd. De besparing die ik heb bereikt, de maandenlange trage Toon, de maandenlange SC storingen waar ik wel degelijk last van had, de voortdurende inlogproblemen op het oude forum, slechts sinds maart de stekkers via Triggi, en niet alle Toon opties die ik wil en kan gebruiken werpen een behoorlijke drempel op om zo zonder echte vooruitzichten mee te gaan in de verhoging van 28%. Ik berber nog steeds tegen. Modules? Prima, ik heb dat eerder opgeworpen en een van de moderatoren heeft het idee meegenomen.

Ik heb al heel wat gezocht en gelezen maar met de Fibaro rookmelder en stekker kom je niet los van Toon tenzij je een soortgelijk bedrag (€250-€550) in Fibaro's systeem investeerd en dan is de bediening van Hue in HCL nog om te huilen en zeker in de app!!
Ik ga de geruchten van Hue stekkers icm met Bridge 2 eens ontwarren. Geen idee of het waar is maar mocht dat zo zijn dan ben ik eruit.
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb nee gestemd maar als er nu eens iets moois kwam voor het waterverbruik te meten 🙂 en de hue functie's mogen wel iets beter.
Dan vind ik het wel weer een euro waard. Ja en ik zou voor het gasverbruik liever een nauwkeuriger verbruik zien dan 1 keer in het uur. Maar goed daar kan Eneco weinig aan doen.
Reputatie 7
Badge +8
AndyDenise wrote:

Ik heb nee gestemd maar als er nu eens iets moois kwam voor het waterverbruik te meten 🙂 en de hue functie's mogen wel iets beter.
Dan vind ik het wel weer een euro waard. Ja en ik zou voor het gasverbruik liever een nauwkeuriger verbruik zien dan 1 keer in het uur. Maar goed daar kan Eneco weinig aan doen.

Voor gasverbruik dien je bij je netbeheerder te zien. Vraag of ze een DSMR 5.x slimme meters plaatsen. Dan word het gasverbruik om de 20min ververst.
Reputatie 3
Badge +5
mAiden wrote:

AndyDenise wrote:

Voor gasverbruik dien je bij je netbeheerder te zien. Vraag of ze een DSMR 5.x slimme meters plaatsen. Dan word het gasverbruik om de 20min ververst.

Ooh oke dus dat kan wel. Maar ja dat gaat zeker geld kosten deze metwr is nog vrij nieuw
Reputatie 7
Badge +8
AndyDenise wrote:

mAiden wrote:

AndyDenise wrote:

Ooh oke dus dat kan wel. Maar ja dat gaat zeker geld kosten deze metwr is nog vrij nieuw

Als je netbeheerder dat al wel doet. Gaat het inderdaad geld kosten.. Maar ga er vanuit dat ze dat niet doen. Aangezien je meters net nieuw zijn.
Overigens is de ververstijd bij DSMR 5.0 eens per 5 minuten!
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

Overigens is de ververstijd bij DSMR 5.0 eens per 5 minuten!

Oo? Had ergens gelezen dat dat eens per 20min gebeurde Ton. My wrong.
Badge +1
Als ze voor die euro en app maken voor de Windows Phone, dan ben ik dik tevreden.
Reputatie 6
Badge +5
bas.dijkstra wrote:

Als ze voor die euro en app maken voor de Windows Phone, dan ben ik dik tevreden.

Dat gaat niet gebeuren ... Te weinig gebruikers ... Maar een nieuwe mobiele site ben ik ook heel blij mee .. . Dan is ook het probleem opgelost ..
Reputatie 7
Badge +8
picardo wrote:

bas.dijkstra wrote:

Dat gaat niet gebeuren ... Te weinig gebruikers ... Maar een nieuwe mobiele site ben ik ook heel blij mee .. . Dan is ook het probleem opgelost ..

Beide gaan niet gebeuren. Mobiele website is uit de lucht gehaald omdat deze niet werd bijgehouden, plus Eneco zet in op app voor IOS en Android..
Dat laatste klopt zeker.
De test versie is er al!
Reputatie 3
Badge
Yobotje wrote:

Ik heb al heel wat gezocht en gelezen maar met de Fibaro rookmelder en stekker kom je niet los van Toon tenzij je een soortgelijk bedrag (€250-€550) in Fibaro's systeem investeerd en dan is de bediening van Hue in HCL nog om te huilen en zeker in de app!!
Ik ga de geruchten van Hue stekkers icm met Bridge 2 eens ontwarren. Geen idee of het waar is maar mocht dat zo zijn dan ben ik eruit.

kijk eens naar homey www.athom.nl
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

Dat laatste klopt zeker.
De test versie is er al!

Test versie voor? 😁
Hoi Ricardo,

Je had het toch over de App?
De veldtesters testen op dit moment de nieuwe hybride App uitvoering.

Uiteraard zit daar Win niet in.
Zoals bekend zal dat via API moeten gebeuren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen