Plaatsen toon | Eneco Community

Plaatsen toon

• 1 maart 2016
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Vandaag zou bij mij een toon geplaats worden, helaas was dit niet mogelijk, draadje oude thermotaat was te kort om de toon te kunnen installeren. Monteur kon er ook niets aan doen, baal wel kost een vrije dag en een beschadigende muur, wat ik op een of andere manier weer in orde moet maken.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Dat is uiteraard balen, maar de Toon monteur kan hier (de te korte draad) natuurlijk ook niets aan doen.
Ik ga er van uit dat de monteur tot het uiterste is gegaan om de draad op te rekken, dan loop je risico op muurbeschadigingen.

Hoe ga je dit nu oplossen?
Ga je simpelweg een nieuwe draad trekken? Dat is de meest simpele methode.
Het beschadigen van muur kwam niet door draadje, maar door oude thermostaat lostrekken, kwam stuk muur mee, er is niet aan draadje getrokken. De monteur wilde wel een kroonsteentje gebruiken, maar die zou dan bovenop die toon moet liggen, en hij zou het grote gat van de oude thermostaat helemaal niet meer bedekken, omdat hij hem een stuk lager zou moeten hangen, de toon is dus weer meegenomen, ik heb totaal geen verstand van stroomdraden, dus daar waag ik me niet aan, wel jammer van plaatsen stopcontact in meterkast, had ik van te voren ook nog laten doen.
Ik begrijp dat je je niet waagt aan het trekken van een nieuwe draad.
Boven bij de CV aan de draad trekken en beneden een touwtje er aan.
Nieuwe draad aan het touwtje en terug trekken...

Maar wat ook een oplossing is om de muur iets uittediepen en dan in het ontstane gat het kroonsteentje verstoppen; afsmeren met pleister; is dat niet een optie??
Een goede monteur leverd ten alle tijde een werkende toon af. Dat men uitgaat dat toon direct aangesloten kan worden mag daar in geen belemmering zijn. Zal wel een kostenkwestie zijn.

Dat er een beschadiging aan de muur is ontstaan is spijtig maar in dit geval niet aan te rekenen.

Zelf heb ik goede ervaring met de eneco monteurs. In al de 3 gevallen 1 em dezelfde monteur
Hoi Mark,

Klopt want alle extra zaken moeten extra betaald worden.
En moeten ook passen in de lopende afspraken van de monteur op zo'n dag.

Vandaar dat ik al adviseerde even een nieuwe draad te trekken; het is een werkje van niets.
Maar ik hen makkelijk praten omdat ik geloof ik elke draad hier al in huis er uit heb getrokken en verandert heb.
De monteur kon niet veel aan die muur doen, muren zijn hier waardeloos, baal alleen omdat hij net opnieuw geschilderd is. De monteur wist echt geen oplossing, alleen dat ding verlagen, maar dat was geen gezicht, vond hij ook. Ik ben behoorlijk handig, en ben geen man, maar draden trekken durf ik echt niet. Zal het aan iemand vragen, maar ik denk eigenlijk niet dat de monteur nog terug mag komen. Hij werkt niet voor Eneco, maar zijn bedrijf wordt ingehuurd voor dit soort klussen.
Reputatie 7
Badge +7
Hij had hem zo wie zo tijdelijk op kunnen hangen draad je verlengen met kroonsteentje,
ik begrijp een beetje uit het verhaal van topic starter dat hij sorry zij dat zelf ( topic starter) geen goed idee vond .

( het is maar 24 volt daar gaan je haren zeker niet van om hoog staan)

je had dan later de muur kunnen/laten repareren en Toon op de juiste hoogte kunnen hangen en het kroonsteentje achter Toon in de muur kunnen verwerken.

als geen man zijnde moet je dat toch zeker kunnen :$

en dan had je Toon nu al wel gehad :8
De monteur kon niet veel aan die muur doen, muren zijn hier waardeloos, baal alleen omdat hij net opnieuw geschilderd is. De monteur wist echt geen oplossing, alleen dat ding verlagen, maar dat was geen gezicht, vond hij ook. Ik ben behoorlijk handig, en ben geen man, maar draden trekken durf ik echt niet. Zal het aan iemand vragen, maar ik denk eigenlijk niet dat de monteur nog terug mag komen. Hij werkt niet voor Eneco, maar zijn bedrijf wordt ingehuurd voor dit soort klussen.

Juist dan zou ik inderdaad iemand inschakelen die dit simpele klusje voor je regelt.
Dan vraag je daarna opnieuw Toon aan en dan zal het best hoed komen.

Overigens goed hoor dat je als vrouw ook je mannetje kan staan. :D

Laat je ons de afloop nog even weten??
Dank je, doe ik