Philips Hue niet gevonden door Toon? | Eneco Community

Philips Hue niet gevonden door Toon?

• 31 januari 2015
  • 5 reacties
  • 952 Bekeken

L.S.,

Sinds kort heb ik Philips Hue maar helaas wordt deze door Toon niet gevonden. Als ik de grote knop op de bridge indruk wordt het wel gevonden door verschillende apps op mijn iPhone, maar Toon ziet hem gewoonweg niet.
Het zit op hetzelfde netwerk, software van Toon is up te date (2.9.15), kanaal van de Bridge al een keer gewijzigd, Toon al een keer opnieuw opgestart (had gelezen op het forum dat dat bij iemand geholpen had) maar Toon blijft zeggen dat de Bridge niet gevonden kan worden...
Iemand een idee? Alvast bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Uit ervaring weten we dat als er binnen het WiFi netwerk problemen zijn, dat vrijwel altijd wordt opgelost door Toon eerst een vast/statisch IP-adres in je router te geven.
Je kan ook proberen je modem/router opnieuw op te starten, maar dat is vaak een tijdelijke oplossing.
En hoe vind ik het ip adres van Toon /nitwit

Zelfde probleem hier
Reputatie 7
Badge +7
ff kijken in het menu van je modem
Jippie, na Toon een statisch IP-adres gegeven te hebben in mijn Ubee router van Ziggo, en de Toon meerdere keren herstart te hebben kwam het zelf met de melding dat de Philips Hue Bridge gevonden was...
Me happy! Bedankt voor je tip Brandje! 🙂
Hoi DPPSchoenmaker,

Goed hè! Fijn dat het werkt.
En dan te bedenken dat er nog steeds Toon gebruikers zijn, die een statisch IP-adres voor Toon niet nodig vinden..........

Bedankt voor het duimpje!!