Philips hue in de bespaar webshop | Eneco Community
vraag

Philips hue in de bespaar webshop

• 29 september 2014
  • 7 reacties
  • 1020 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Waarom vind ik de Philips hue lampen nog niet in de webshop staan van Eneco?

Volgens de website van Androidworld kunnen deze lampen vanaf 23-09-2014
aangestuurd worden.
http://androidworld.nl/nieuws/toon-van-eneco-krijgt-extra-functies-koppeling-met-philips-hue/
Ik vind hier verder weinig info over.
Betekend dit alleen aan/uit net als de slimme stekkers of kan je met de Toon en de app's ook de kleuren van de verlichting regelen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Op de presentatie is gezegd dat het alleen A/U wordt via Toon.
De protocollen komen niet overeen namelijk!
Reputatie 7
Badge +6
@pieterzegwaard

Toon kan op dit moment de Philps HUE lamp nog niet aansturen. Dit wordt mogelijk in update 2.9. We zullen tegen deze tijd ook met meer informatie komen over Toon icm de Philips HUE lamp.
Reputatie 3
Badge
@Brandje @Folkert

oke top bedankt voor de info 😉
Reputatie 6
Badge +1

Dat is ook erg minder. Alleen aan uit. Het je dus nog een aamvullende app nodig om overige toepassingen te kunnen besturen.
Reputatie 1

Dat is ook erg minder. Alleen aan uit. Het je dus nog een aamvullende app nodig om overige toepassingen te kunnen besturen.

Als het alleen om een aanvullende app zou gaan vind ik dat niet zo'n probleem. Het verhaal gaat veranderen als er een volledig startpakket aangeschaft moet gaan worden voor de Hue-lampen want dan is het totaal niet meer interessant.
Reputatie 3
Badge
Als het alleen om een aanvullende app zou gaan vind ik dat niet zo'n probleem. Het verhaal gaat veranderen als er een volledig startpakket aangeschaft moet gaan worden voor de Hue-lampen want dan is het totaal niet meer interessant.

Toon kan de Hue lampen niet rechtstreeks aansturen. Hue gebruikt Zigbee voor de communicatie en Toon Z-Wave, andere protocollen en frequenties.
Toon zal doorom via WiFi met de Hue bridge moeten praten om de lampen te kunnen besturen.
Een Hue bridge is dus noodzakelijk en volgens mij wordt die alleen geleverd in het start pakket.

Hoi Jürgen,

Op de presentatie noemde hij dan ook een bridge of er in de toekomst ook op kleuren kon worden gekozen, bleef in het midden.
Op de Toon van hem (zie de link) zie je de naam Iris staan. Daar schakelde hij mee.