Oude Toon apps uit de store; Toon app werkt niet meer op iPad | Eneco Community
Sticky

Oude Toon apps uit de store; Toon app werkt niet meer op iPad

• 26 februari 2019
  • 18 reacties
  • 1075 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Excuus. We hadden beter moeten communiceren over het verwijderen van oude Toon apps uit de app stores. In het kader van ‘beter laat dan nooit’, leggen we het je graag alsnog uit.

Er stonden nog verouderde Toon apps in de app stores. Deze hebben wij op 12 februari 2019 verwijderd omdat de nieuwste Toon app de oude apps vervangt. Zo heb je nog maar één app nodig. De ‘Toon op afstand’ en ‘Toon op tablet’ apps zijn verwijderd. We hebben ons best gedaan alle gebruikers van deze oude Toon app te informeren over het feit dat deze apps niet meer bruikbaar zijn. Hier blijken we uiteindelijk niet duidelijk genoeg over te zijn geweest naar onze gebruikers toe. Onze excuses hiervoor.

Wat er mis ging
· Geen bericht vanuit ‘Toon op tablet’ app: we hebben via de ‘Toon op afstand’ app een boodschap verstuurd met het bericht dat deze app uit de store zou verdwijnen. Dit bericht is helaas niet verzonden vanuit de ‘Toon op tablet’ app wegens technische redenen. Klanten waren daarom niet bekend met het verdwijnen van de app uit de app stores en kunnen nu niet meer inloggen in deze app. Onze excuses voor dit ongemak. In het vervolg gaan we bekijken hoe we dit soort zaken beter kunnen oppakken en communiceren.
Geen bericht op de community: we hebben via verschillende kanalen gecommuniceerd dat de apps uit de app stores zouden verdwijnen, maar zijn vergeten de community te informeren. We begrijpen dat dit als zeer vervelend wordt ervaren. In de toekomst zullen we de community altijd meenemen in onze informatievoorziening.

De Toon app op tablets
We krijgen in de community van jullie terug dat de nieuwste versie van de Toon app niet werkt op bepaalde tablets. Het is mogelijk de app op een tablet te gebruiken, maar op sommige tablets werkt de app niet optimaal. We gaan er alles aan doen om de app voor iedereen beschikbaar te maken. We houden jullie op de hoogte via de community.

De Toon app voor bediening op afstand
Met de Toon-app stel je de verwarming in en bedien je slimme verlichting en apparaten op afstand. Je hebt altijd inzicht in je verbruik en krijgt persoonlijke bespaartips. Je kunt de Toon-app en Toon altijd gebruiken, ook als je geen klant ben bij Eneco. Je hebt alleen een Toon abonnement nodig. Dit jaar zullen we de app nog verder ontwikkelen en voorzien van nieuwe diensten.

Kun je niet inloggen in de meest recente Toon app? Lees dan dit eerst dit topic op de Eneco Community.

18 Reacties

Badge

Apps moeten vanaf 27 maart iPhone XS Max en iPad Pro 2018 ondersteunen

Dus dit probleem is binnenkort opgelost?

https://www.iculture.nl/nieuws/app-store-eisen-iphone-xs-max-ipad-pro/
De nieuwe hybride App van Toon®️ op Afstand is dan ook perfect op mijn  Iphone®️ XS Max afgestemd.
Uit m’n hoofd was dat 1 of 2 versies terug.
Maar, zoals bekend, wordt deze App niet ondersteund voor de  iPad®️ Pro dus zal er ook op dat gebied ook geen probleem zijn.

Hier de releasenotes van de vorige versie App inzake aanpassing  Iphone®️ X

https://forum.eneco.nl/toon-innovators-125/nieuwe-update-3-39-0-63710-voor-hybride-app-toon-op-afstand-21030?sort=dateline.desc#post214733
Badge
Volgens het artikel moet de app dus binnenkort ook de iPad ondersteunen. Volledig scherm en in landscape. Of verdwijnt het nu helemaal van de iPad?
Zoals je ook in de melding van Folkert en de reeds jaren eerdere aankondiging kon lezen, wordt de App door Eneco (helaas) niet (meer) ondersteund. 😢

Sommigen installeren de iphone versie dus op hun  iPad®️ ; ziet er niet uit uiteraard. Eneco behoeft dus ook aan Apple z’n eisen niet te voldoen😢

Dus vermoedelijk werkt deze “omweg” dan straks geheel niet meer.......
Badge
Volgens de nieuwe eisen van Apple moet de app gewoon aangepast worden zodat het fatsoenlijk op de iPad gebruikt kan worden. Dat zal ook eens tijd worden. Zoals ze het nu is kan ook eigenlijk niet meer. Ik ben heel benieuwd naar de reactie van Eneco.

https://developer.apple.com/news/?id=03202019a
Een reactie van Eneco zal zijn: er is geen App meer voor de  iPad®️.
Duidelijk heeft Eneco immers aangegeven wat daarvoor de reden is.
Daar is nu juist dit topic door Folkert voor gestart.

Dus aanpassing aan de eisen van Apple is verder niet relevant.
Badge
ALLE apps moeten worden aangepast. Het staat er echt duidelijk. Anders geen updates meer...
Klopt!
Vandaar dat ik meldde voor de App op de  Iphone®️ XS Max is dat al gebeurd.
Voor de  iPad®️ speelt aanpassing niet; er is immers geen App!
Badge
De iPhone app is nu ook te installeren op de iPad. Volgens de nieuwe regels kan dat zometeen niet meer. @Folkert schrijft hierboven dat Eneco er alles aan gaat doen om de app voor iedereen beschikbaar te maken, ook op de tablet. Daarvoor moet de app dan wel geschikt gemaakt worden voor de tablet.
Klopt!
Zoals ik al eerder schreef wordt nu via een omweg een  Iphone®️ App geïnstalleerd op een  iPad®️
Dit valt verder niet onder de eerder bedoelde Apple regels.
Of Apple deze omweg straks dus nog goedkeurt, is nog de vraag.

Dat is nog even afwachten en dat geldt idemdito voor de melding aanpassing  Iphone®️ App voor gebruik op  iPad®️.
Badge
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de reactie van Eneco op deze nieuwe regel.
Begrijp ik, als je puur de aanpassing bedoelt los van de aangekondigde Apple regel.

De nieuwe regel is niet van toepassing, want nergens lees ik dat er een verplichting rust op aanpassing App’s voor verplicht gebruik op beide apparaten, dus  iPad®️ En  Iphone®️

Er is dus nu alleen een verplichting dat de App voor  Iphone®️ op de  Iphone®️ XS Max moet kunnen werken.
Nou, zoals gemeld heeft Eneco daar al aan die Apple eisen voldaan.

Blijft dus de openstaande vraag of en wanneer Eneco een eventuele aanpassing doet of gaat doen. That’s the question.......

En ik lees net in je andere topic dat @Urgel daar nadere vragen over gaat stellen bij de sw ontwikkelaars. 😉
Badge
iCulture, die doorgaans goed op de hoogte zijn, heeft het over EN, in de richtlijnen van Apple lees ik OF. Wel lijkt het erop dat ook de iPhone app niet meer gaat werken op de iPad. Benieuwd naar de reactie van de software ontwikkelaars.
Wel lijkt het erop dat ook de iPhone app niet meer gaat werken op de iPad. Benieuwd naar de reactie van de software ontwikkelaars.

Dat is nu precies mijn verwachting ook, toen ik het over de “omweg” had.

Maar los van dit alles, ben ik het met je eens, dat het nu even afwachten is op een terugmelding aan moderator Urgel.
Reputatie 3
Badge +1
Ok, de Phone app draait nu dus wel op de Ipad (net nog geprobeerd 3.42) en we "kunnen" concluderen dat Apple vind dat dat niet meer zou mogen. We kunnen Eneco/Quby daar wel op aanspreken, maar mijns inziens is Apple de hoofdschuldige. Het fijne van Apple "was" dat je de phone apps ook op de Ipad kon draaien. Als dat vervalt, dan zal de Ipad snel stof vangen.
Uiteraard is Apple de hoofdschuldige; dat is precies wat ik meermalen hiervoor ook meldt.
Deze regel zou eind April ingaan en zullen ongetwijfeld de App’s voor een  Iphone®️ dan ook daarna (vermoedelijk) niet meer op een  iPad®️ werken.

Apple kennende wordt als het is aangekondigd ook werkelijk uitgevoerd.

Je zou kunnen zeggen waarom maakt Quby geen aparte App voor de  iPad®️?
Tja die keuze hebben ze (Eneco) reeds lang aangegeven en uitgelegd.
Reputatie 3
Badge +1
Uiteraard is Apple de hoofdschuldige; dat is precies wat ik meermalen hiervoor ook meldt.
Deze regel zou eind April ingaan en zullen ongetwijfeld de App’s voor een  Iphone®️ dan ook daarna (vermoedelijk) niet meer op een  iPad®️ werken.

Apple kennende wordt als het is aangekondigd ook werkelijk uitgevoerd.

Je zou kunnen zeggen waarom maakt Quby geen aparte App voor de  iPad®️?
Tja die keuze hebben ze (Eneco) reeds lang aangegeven en uitgelegd.

Uiteraard zie ik dit ook als een probleem voor Apple, wat voor de Quby app geldt is ook van toepassing voor andere apps. Mijns inziens heeft Apple niet in de gaten dat er weinig (tot geen) reden voor ontwikkelaars is om iets speciaal voor de "pad" te ontwikkelen. De Iphone is populair, maar de Pad is dat alles behalve. We zien wel waar het uitkomt.
Dat laatste is maar schijn; niet voor niets is er net weer (gelukkig) een ipad mini (nu 5) uitgebracht.
Verkopen iPad lopen wel terug; heeft te maken met verzadiging markt.
Begin volgende maand hoop ik mijn nieuwe mini 5 te mogen begroeten. 😀

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen