Oude 1-fase KwH meter geplaats, alsnog rekening toegestuurd | Eneco Community
beantwoord

Oude 1-fase KwH meter geplaats, alsnog rekening toegestuurd

• 12 juli 2019
  • 8 reacties
  • 341 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Gisteren monteur aan huis gehad om Toon Zon te installeren. Deze kwam met een nieuwe (uit de kluiten geschoten) KwH meter aanzetten welke niet meer in mijn groepenkast paste. Ik gaf aan dat ik mijn KwH meter uit mijn vorige woning had meegenomen, deze blijkt perfect te passen en is door de monteur zonder problemen geïnstalleerd. Monteur gaf aan door te geven dat voor deze installatie geen materialen zijn gebruikt. De uit de kluiten gewassen meter is met de monteur retour gegaan. Vervolgens krijg ik vandaag een rekening voorgeschoteld van € 99 ( KwH-meter). Dit lijkt mij niet correct.

Wat moet ik nu met deze rekening ?

icon

Beste antwoord door Emel 12 juli 2019, 15:20

@Rigo

Ik heb het een en ander voor je uitgezocht. De monteur heeft inderdaad de kwh-module die je in het bezit had, geïnstalleerd. Normaal gesproken is dat niet de werkwijze die we hanteren. In dit geval zal ik de kosten afboeken 😊. Mijn excuses voor het ongemak.

Fijn weekend, Emel
Bekijk origineel

8 Reacties

In feite zijn er dus wel degelijk werkzaamheden door de monteur verricht.
Normaal is €99 een All-In prijs, dus inclusief een kWh-verbruiksmeter. 😎
Ik kan mij niet herinneren of deze situatie hier eerder is behandeld.
Ben dus ook benieuwd of Eneco beslist om deze rekening te verlagen.

Overigens is de uit de kluiten gewassen meter vermoedelijk de Qubino; een draadloze zWave kWh/verbruiksmeter die tegenwoordig vaak wordt geplaatst. Jn jouw geval zou de rekening dan nog hoger zijn ivm bijplaatsing dinrail kastje van €69,95 bijkomende kosten.
Reputatie 5
Badge
@Rigo

Welkom op het forum. Ik kan het me voorstellen dat je je afvraagt of de kosten wel of niet terecht zijn.Wil je je klantnummer toevoegen in je profiel zodat ik het een en ander voor je kan uitzoeken?

Groet, Emel
Klantnummer toegevoegd.
Reputatie 5
Badge
@Rigo

Ik heb het een en ander voor je uitgezocht. De monteur heeft inderdaad de kwh-module die je in het bezit had, geïnstalleerd. Normaal gesproken is dat niet de werkwijze die we hanteren. In dit geval zal ik de kosten afboeken 😊. Mijn excuses voor het ongemak.

Fijn weekend, Emel
Nette (klant-vriendelijke) oplossing hoor!👍👏👌
Reputatie 6
Badge +3
Ja netjes opgelost hoor Eneco! Mag een keer gezegd worden.

Valt me wel op dat die Qubino (uit de kluit gewassen) kWh meter opzich had moeten kunnen passen. Eerst, gezien de foto, denk je nee daar past geen 2-breedte unit tussen. Maar het is een 12-breedte kast waarvan er nu 10 in gebruik zijn en er daarom die Qubino tussen had moeten kunnen (die is 2 breed). Waarschijnlijk past het niet omdat de andere modules wat scheef en niet helemaal tot de zijkanten er in zijn gezet. Maar dat is achteraf 🙂 Prima oplossing zo.
Bedankt voor de goede service. Compliment aan Eneco.👌
Ik neem aan dat er nog ergens een rij is waar de hoofdschakelaar en twee aardlekschakelaars voor de groepen wit en groen gemonteerd zijn en daar zou ook de KWh meter moeten passen. Als dat niet aanwezig is dan klopt de groepenkast volgens de NEN nog steeds niet en is het een onveilige installatie.

Reageer