Opsplitsen Toon-forum | Eneco Community

Opsplitsen Toon-forum

• 28 december 2012
  • 14 reacties
  • 1206 Bekeken

Badge
  • oud Community Manager
  • 381 reacties
Beste forumleden en Toon-eigenaren,

Een aantal van jullie heeft aangegeven met name het Toon-forum onoverzichtelijk te vinden. Een van de oplossingen hiervoor is het opsplitsen van het forum in een aantal 'sub'forums. Ik denk nu aan de volgende onderverdeling:

- Algemene vragen/opmerkingen over Toon
- Software releases en bugfixes
- Storingen en problemen
- Suggesties/ideeën en verbeterpunten

Maar het is ook mogelijk om voor onderstaande verdeling te kiezen:

- Algemeen (voor suggesties/ideeën, software releases, etc.)
- Vragen/opmerkingen over de thermostaat
- Vragen/opmerkingen over Wifi
- Vragen/opmerkingen over de ketel
- Vragen/opmerkingen over Toon op afstand (app)

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden en of jullie nog suggesties hebben. Ik wil sowieso eerst starten met max. 5 subforums ipv direct een grotere verdeling over bijv. 10 subforums. Klein beginnen, leren en dan mogelijk verder opsplitsen.

Na jullie feedback overleg ik de verdeling met Joep en Folkert en het Toon-team en voeren we de aanpassing door.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge
- Algemene vragen/opmerkingen over Toon
- Software releases en bugfixes
- Storingen en problemen
- Suggesties/ideeën en verbeterpunten

Spreekt mij in 1e instantie het meeste aan.

- Algemeen (voor suggesties/ideeën, software releases, etc.)
- Vragen/opmerkingen over de thermostaat
- Vragen/opmerkingen over Wifi
- Vragen/opmerkingen over de ketel
- Vragen/opmerkingen over Toon op afstand (app)

Brengt mij eerder bij waar ik wezen moet aangezien ik weet welke richting ik zoeken moet. Probleem is alleen dat bij het probleem van "inloggen via app" wat niet bij iedereen lukte het aan de app of aan de toon kan liggen.

Ik vind het lastig. Het is zowiezo handig om elke post zo snel mogelijk onder te brengen, samen te voegen of het topic te sluiten. Ik ben zeer tevreden hoe het forum van OMT het doet. Maar dat is maar een mening.

Zou voor het 2e gaan.

We horen het wel.
Reputatie 1
Badge
Ik zou voor de eerste opstelling gaan.
Hmm ze hebben beiden wat.

Ik weet het even niet.
Ligt iets aan de software of is het een probleem?

En dan bij elke subforum even uit leggen wat de bedoeling is.
Welke vragen er mogen worden gesteld.

Bijv het duimpje wat ik nog mis na 3 maanden toon. Waar plaats ik dat onder opstelling 1?  En bij opstelling 2?
Is dat een thermostaat iets of een software iets.
Hoi Marijn,

Ik vind persoonlijk een goede benoembare naam voor een sub forum mooier.
Ik bedoel dus je 2e voorstel.
  1. Thermostaat
  2. Wifi
  3. Ketel
  4. App
Lijkt mij perefect.
"Het beestje" heeft dan een echte naam en hierdoor zal men het juiste forum beter vinden.
Mij lijkt het eerste ook het handigst,

ook voor eneco om te reageren, bij de tweede zou je nog steeds veel vragen en verbeterpunten door elkaar krijgen.

Gr
Is de zoekmachine van het forum aan google gekoppeld? Of wordt deze daardoor geïndexeerd? Dat scheelt ook een hoop.zoekwerk.
Reputatie 2
Badge +2
Marijn ik zou ook gaan voor optie 1 hieronder kun je dan vervolgens weer subforums aanmaken.
Reputatie 1
Badge
Ik stem ook voor optie 1.
Reputatie 3
Badge
Ik kan via Google nog niet veel vinden, maar zegt dat iets? duurd het zowiezo niet enkele maanden?
De spybot van Google houdt het volgens mij scherp, bijna van minuut tot minuut, in de gaten.
Deze staat bv bovenaan:

https://forum.eneco.nl/                                met 28440 results

O
p deze link van Google:

https://www.google.nl/webhp?source=search_app#hl=nl&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=forum+toon+eneco&oq=foru&gs_l=hp.1.0.35i39j0l3.1357.2551.0.6811.4.4.0.0.0.0.68.250.4.4.0...0.0...1c.1.CtcRtrnbEDI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&fp=66ddf39f684c41ae&bpcl=40096503&biw=1280&bih=642
Ik vind de eerste optie wel duuidelijk, maar zou bij de titel Software, relaeses en bugfixes tot uiting laten komen dat je hier ook voor de app terecht kunt. De app is uiteraard ook software en hoort hier duidelijk in thuis. Ik weet niet of er veel vragen over binnenkomen tot op heden, maar omdat het een no nonsense app is waar je niets kunt instellen (buiten een inlogcode) lijkt het mij (nog) niet nodig.
Optie 1 heeft ook mijn voorkeur, temeer omdat die meer overeenkomt met andere (technische) fora.
Badge
@allen, bedankt voor jullie feedback! De meesten geven optie 1 aan, en daar sluit ik me wel bij aan. Ik ga nu nog even kijken naar de juiste bewoording.
@carla, er komt idd nog een korte beschrijving per subforum, zoals nu ook het geval is.
@jacob, het forum wordt idd geindexeerd door Google. Dat zorgt ervoor dat mensen bepaalde topics gerichter zullen vinden. Maar op het forum zelf moet het dan ook wel gestructureerd zijn. En daar wil ik een goede draai aan geven.
@marijn: een chatroom zou erg handig zijn.
Reputatie 3
Badge
Klopt, maar deze zou dan continu bemand moeten zijn om misbruik te voorkomen. Tenzij je berichten op naam worden opgeslagen en nagelezen kunnen worden. 😉 Nu is de controle al zeer min. Gelukkig is de sfeer hier enorm ok.