Opgewekt! Met Toon® Zon. | Eneco Community

Opgewekt! Met Toon® Zon.

Reputatie 4
Badge
Met de uitbreiding Toon Zon zie je nu op Toon wat jouw zonnepanelen opleveren. Zowel in kWh als in euro’s. Als dat geen reden is om opgewekt te zijn!

Het aanbod
De uitbreiding Toon Zon kost € 99,95. Hiervoor ontvang je extra software op Toon, Toon op Afstand en Toon op Tablet. Daarnaast wordt er een speciale kWh meter in de meterkast geplaatst door een erkend Eneco monteur. Deze meter leest de gegevens van jouw zonnepanelen uit en stuurt de gegevens door naar Toon.

Meer informatie
Wil je meer informatie over Toon Zon? Kijk dan hier: http://

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

127 Reacties

Hoi Marco,

Nou ik heb mezelf aangemeld.

Het heeft allemaal wel een tijdje geduurd, maar nu is het toch bijna zover!

Nu maar weer afwachten op het telefoontje voor installatie.
Hopelijk is het in mijn regio niet zo druk en ben ik snel aan de beurt.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ton. Goed om te lezen. Trek gerust bij me aan de bel als ik iets kan betekenen voor je!
Reputatie 3
Badge
Ben zelf ook zeer benieuwd wanneer ik iets ga horen hierover. Heb me gisteren aangemeld, dus nu maar afwachten dan 🙂
Reputatie 6
Badge +1
MarcoG wrote:

Hoi Ton. Goed om te lezen. Trek gerust bij me aan de bel als ik iets kan betekenen voor je!

Heb je voor mij een nieuwe toon en toon met zon op leasebasis? Gewoon all in huren. Ben ik er klaar mee dan dan krijg je hem terug. Kan ik ook mijn eigen challenge afmaken.;)

Nou....... Ik schrijf iets wat zomaar in me opkomt,en nu.........opzich is het niet zo stom gedacht. Toon op lease basis en indien gewenst: randapparatuur ook op huur of lease basis.:?
Nieuw concept misschien. Ik ga er een topic over openen, of er annimo voor is
Reputatie 4
Badge
Ha Jürgen,

Voorlopig is er nog niets te leasen... Maar ik speel het idee zeker eens door richting de marketeers. Ik ga je het topic dat je gaat openen in de gaten houden. Alvast een fijn weekend! 🆒

Groeten, Marco
Hoi Marco,

Dat zal ik zeker doen. Na wat verwarring over hoe nu aan te melden; te wachten op een belletje enz; heb ik me maar gewoon via de site aangemeld en alle gegevens verstrekt.
De termijn is 1 week binnen je gebeld wordt; er valt natuurlijk een 2e pinksterdag weg; dat is dikke pech, maar ik wacht gewoon nu even af op het belletje om en afspraak te maken.
Kan ik eindelijk eens, in mijn geval, van een nu complete Toon genieten, zonder dat ik andere zaken moet raadplegen om de info te vergaren.

Goed weekend en tot horens!!
Reputatie 4
Badge +1
@Marco
Is er ook een oplossing in de pijplijn voor Toon gebruikers met Zonnepanelen waarbij de kWh meter niet in de meterkast gemonteerd kan worden. Bijv. indien men een wasmachine groep gebruikt met verdeelkastje op zolder.

PS. Mijn eigen panelen installatie komt binnenkort en het is nog niet helemaal duidelijk of het een wasmachine groep oplossing of anders gaat worden.
Reputatie 6
Badge +1
Robin Harmsen wrote:

@Marco
Is er ook een oplossing in de pijplijn voor Toon gebruikers met Zonnepanelen waarbij de kWh meter niet in de meterkast gemonteerd kan worden. Bijv. indien men een wasmachine groep gebruikt met verdeelkastje op zolder.

PS. Mijn eigen panelen installatie komt binnenkort en het is nog niet helemaal duidelijk of het een wasmachine groep oplossing of anders gaat worden.

Het heeft de aandacht van Eneco, maar of het ooit gaat veranderen is nog niet zeker. Ook binnen hun is er discussie over. Net zo goed als op dit forum. Maar om helder antwoord te geven, is dit dus nee.
Reputatie 7
Badge +7
jvp wrote:

MarcoG wrote:

Heb je voor mij een nieuwe toon en toon met zon op leasebasis? Gewoon all in huren. Ben ik er klaar mee dan dan krijg je hem terug. Kan ik ook mijn eigen challenge afmaken.;)

Nou....... Ik schrijf iets wat zomaar in me opkomt,en nu.........opzich is het niet zo stom gedacht. Toon op lease basis en indien gewenst: randapparatuur ook op huur of lease basis.:?

geen slecht idee jurgen
mits het lease bedrag in verhouding staat tot het geleverde

duimpje verdiend
ToonZon kost me eenmalig 100 euro. Ik vind dat wel een zware "straf" voor het besluit om te kiezen voor zonnepanelen. Zitten die kosten in de KWh-meter en de montage ervan? Ik gebruik nu de (gratis) Omnik-app, die ook alles uitleest: verbruik, opbrengst per dag, week, maand enz. Waar zit het verschil in?
Ik gebruik ook de omnik-App maar die kan de info niet aan Toon leveren.
De module is speciaal gemaakt om de bruto opbrengst aan Toon te kunnen leveren. Andere kWh meters zijn ook niet aan Toon te koppelen.

Dus als je de 99 euries er niet voor over hebt zal Toon alle teruglevering onjuist aan blijven geven.
Lees het topic Toon en Zon er maar eens over na.
Het is een keuze of een perfect werkende Toon met zonnepanelen of een onjuist werkende Toon.
Reputatie 6
Badge +1
jvdl wrote:

jvp wrote:

MarcoG wrote:

geen slecht idee jurgen
mits het lease bedrag in verhouding staat tot het geleverde

duimpje verdiend

Ik heb er ook een stem topic voor aamgemaakt. Wie weet is er ooit een mogelijkheid.
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/toon-toebehorenen-huren-leasen-zijn-8790
Ik heb een slimme meter in mijn meterkast zitten.
moet mijn meter dan weer vervangen worden? Ik heb deze pas sinds oktober 2014.

Groeten,

Hans
Als je slimme meter voorzien is van een P1 poort is de slimme meter prima.
Ik adviseer je de verschillende topic's na te lezen om je zelf in te lezen.
Reputatie 7
Badge +7
Houbie wrote:

Groeten,

Hans

hoi @ Houbie,
nee hoor Hans er komt
zover ik weet
alleen een extra kwh metertje/opnemer
in je groepen kast.
voor Zon op Toon.
jvdl wrote:

Houbie wrote:

Groeten,

Hans

Hoi Jan,

En een nieuwe adapter voor Toon!

hoi @ Houbie,
nee hoor Hans er komt
zover ik weet
alleen een extra kwh metertje/opnemer
in je groepen kast.
voor Zon op Toon.

Reputatie 7
Badge +7
ik ben echt benieuwd hoe het een en ander qua hardware er gaat uitzien Ton🆒
Hoi Jan,

Als bij mij de installatie klaar plaats ik de foto's.
Als het goed is wordt ik deze week gebeld.
Reputatie 4
Badge
Dank voor je interventie tijdens het Pinksterweekend, Ton. Dit keer heb ik mijn laptop wél gesloten gehouden 🙂 Het klopt dat we intern continu de 'meterkast-discussie' hebben. Bij nieuwe functies, zoals Toon Zon, laait dat weer op. Maar om een veelvoud van vooral technische redenen is besloten om hier (voorlopig) geen andere keuze in te maken. Ook de info over de omnik-app klopt.
Hoi Marco,

Graag gedaan. Hoewel ik niet blij ben voor m'n mede Toon gebruikers met zonnepanelen.
Gelukkig gebruik je het woord 'voorlopig' dat houdt een opening in op termijn.

Dat impliceert dus wel dat die Toon gebruiker met zonnepanelen, die niet meedoen met Toon Zon voorlopig met een onjuist werkende Toon blijven zitten op stroomgebied, want het gas wordt uiteraard verder wel juist weergegeven.
Reputatie 4
Badge
Ton,

Ik schrijf 'voorlopig' omdat we vanuit commercie steeds blijven benadrukken dat het breder beschikbaar maken (dus ook buiten de meterkast) een duidelijke klantwens is. Het is dus geen onwil vanuit de organisatie en vooral technisch vraagstuk.

Wat je daarnaast constateert over Toon-gebruikers mét zonnepanelen maar zonder Toon Zon, is (helaas) juist.

Groeten, Marco
Marco,

Nu een vraag over de voortgang van diegenen, die zich hebben aangemeld, w.o. ik zelf.
Vorige week heb ik mij op de speciale site aangemeld, nadat ik dus 3 vragen moest beantwoorden.
Vervolgens krijg je een bevestigingsmail met de melding dat je binnen 1 week gebeld zal worden.

Maar hoe is nu die voortgang?

Gaat Eneco nu bellen voor een afspraak?
Gaat Eneco de lijst met aanmelders doorsturen naar de lokale Eneco bedrijven, die dan gaan bellen?
Wordt de aangekondigde week gehaald?
Moet ik na een week ergens aan de bel trekken?

Dus kan je ons het e.e.a. vertellen hoe jullie nu precies te werk gaan?
Reputatie 4
Badge
Ton,

Ik vraag na wat het exacte proces ten aanzien van klantbenadering is na aanmelding voor Toon Zon. Daar ben ik zelf niet tot in de details bekend mee.

Groeten, Marco
Dank je Marco!
Ik wacht je reactie af!
Vast bedankt.
Reputatie 4
Badge
Het antwoord: Eneco belt voor afspraak + de aangekondigde week zou gewoon gehaald moeten worden. Zo niet, stuur je me dan een PB? Want dan ga ik actie voor je ondernemen! En dat geldt overigens ook voor de andere aanmelders die dit lezen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen