Opgeloste problemen wegklikken | Eneco Community

Opgeloste problemen wegklikken

• 26 september 2019
  • 29 reacties
  • 546 Bekeken

Badge +2
  • Liefhebber (level 10)
  • 18 reacties
Ik vroeg me af of er mogelijkheden zijn om storingen die Toon meldt, en die opgelost zijn, ook uit Toon weg te klikken? Ik blijf ze op de knop CV-Ketel op Toon en in de Toon-app steeds maar zien.

Wat er hier speelde:
Pas geleden was er even vanwege graafwerkzaamheden even geen gaslevering aan de wijk, en dan schiet onze Intergas Kompakt HRE CV-ketel op errorcode 4. Inmiddels was er later weer gas, de CV ketel werkte na een reset weer prima. Maar Toon bleef melden dat er er door storingscode 4 'mogelijk' geen gas is.

Waarom blijft Toon dit melden als het probleem opgelost is? Eneco heeft vandaag een monteur naar mijn huis gestuurd om ernaar te laten kijken, maar die vertelde dat hij niks kon doen. "Het staat in zijn logboek, misschien gaat het er later uit?". Wel heeft hij Toon even gereinigd (weet ik nu wat de knop Schoonmaak wel doet (geen software clean-up iets dus 😉 ).

De beste man kon mij vertellen dat ik die week niet de enige was, en dat een andere klant ook een melding in Toon had die, nadat het opgelost was, niet bevestigd kon worden. Is dit een bug in Toon? Of blijft deze er altijd staan? Of verdwijnt dit na xx dagen?

Wat zijn ervaringen van anderen?

Ik heb Toon 5.13.9

29 Reacties

Wat ik mij meteen afvraag, heb je Toon®️ wel even een herstart gegeven, dus je CV-ketel module van Toon®️ even 1 minuutje stroomloos gemaakt?
Badge +2
Wat ik mij meteen afvraag, heb je Toon®️ wel even een herstart gegeven, dus je CV-ketel module van Toon®️ even 1 minuutje stroomloos gemaakt?

Dat heb ik allemaal gedaan in overleg met Eneco via Twitter.
Dat is voor zover ik weet geen bug.

Toen enige versies geleden de CV-ketel module werd opgenomen, moesten wij als veldtesters testen door de gaskraan dicht te draaien; heb ik dus ook gedaan met mijn Intergas HR Combi 22.
Meteen verscheen die error-code binnen de CV-ketel module.
Gas er op en er kwam geen melding meer in de notificatie balk.

Probeer eens het volgende:

-klik op CV-ketel module
-klik op bekijk op gevevens (rechtsonder)
-blader naar rechts tot je ziet: Zet CV-ketel module Aan/Uit
-Kies Uit, daarna weer op Aan
-Helaas moet je dan weer alle gegevens invullen
Badge +2
Ik zie die hele knop 'Zet CV-ketel' module Aan/Uit' niet eens onder de knop CV-ketel, war ik mijn profiel ingevuld heb.

Verder is dit in mijn optiek een bug. Ook bij een brandalarmsysteem dien je een melding te resetten. En dat geldt ook bij veel andere apparaten. Waarom zou ik steeds tegen een melding aankijken terwijl het opgelost is? En wat als er straks een andere melding is, terwijl ik opeens maar over die vorige storingsmelding heen kijk, en pas later erachter kom dat er iets mis is?
Vandaar het advies deze module even te resetten. Je wilt immers van die melding af, toch?
Heb je naar rechts gebladerd?
Daar vind je toch echt de Aan/Uit schakelaar 😉
Badge +2
Ik zie enkel drie tabbladen met Cv-ketel gegevens, service informatie, en persoonlijke informatie.
Elders zie ik bij de algemene instellingen wel een knop om OpenTherm in-/uit te schakelen. Bedoel je dat?

laat anders eens een foto zien wat jij bedoelt. Of heb jij een andere versie dan ik heb?
Kan je niet klikken op CV ketel informatie en daar door bladeren?

Dit profiel dien je te benaderen via menu en dan kiezen icoontje CV ketel.
Badge +2
Ik zie die Aan/Uit schakelaar waarover je het hebt nergens staan.
Die velden in de CV-profiel zijn enkel aan te passen, maar geen instellingen.

Maak anders eens een foto? Of ik moet echt wat over het hoofd zien 😛
Foto plaatsen kan niet als veldtester heb ik een nog niet vrijgegeven versie.

Als ik klik op het ikoontje CV-ketel dan zie ik een melding Ketelprofiel volledig ingevuld.

Daar onder staat een melding: Bekijk Gegevens de schermen die daarna volgen hebben aan de onderzijde 3 puntjes; dus je kan dan bladeren, zoals ik eerder meldde.
Badge +2
Bij mij niet, dan zit het in de versie die jij al hebt?

Jammer dat je er geen foto van kan maken? Zo top-secret is het toch ook weer niet? Of je blurt wat onnodige zaken weg? 😉
Nee helaas is het niet toegestaan.

Dan zal je toch even moeten afwachten op interventie van een moderator.
Reputatie 5
Badge
@Ariën

Ik lees dat @Brandje je voorzien heeft van tips, dank je wel @Brandje . Echter blijf je de foutcode 4 terugzien op je Toon begrijp ik 😔. Wil je de ketelmodule voor 5 minuten van stroom afhalen? Daarnaast wil ik je ook adviseren om de cv-ketel te resetten. Ik hoor graag of het na het uitvoeren van deze handelingen de foutmelding wel of niet zichtbaar is.

Groet, Emel
Badge +2
Dat is allemaal al gedaan, ik heb de CV-ketel zelfs langer losgekoppeld van de spanning. ;-)
De melding blijft helaas in Toon.

Als de ketel geen storing aangeeft, dan ligt het ook niet meer aan de ketel.
Reputatie 7
Badge +2
@Ariën

Wat een hardnekkige melding, als ik het zo allemaal lees. Ik heb intern een melding gemaakt hierover. We komen bij je in de lucht, zodra we meer weten of meer informatie van je nodig hebben 💪🏾

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge +2
@Ariën

We willen graag verder onderzoek doen. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ? Externe toegang dient ook aan te staan. Dit doe je via Menu - Toon support - Externe toegang AAN.

Ik hoor graag als het gelukt is.

Groeten Chantal
Badge +2
Ik heb zojuist mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.In de tussentijd stond de Externe toegang gewoon aan.

Nog mooier nieuws: Inmiddels is de melding verdwenen uit Toon. Zowel het Toon-display als Toon zelf melden die foutmelding opeens niet meer 🙂.

Wie moet ik bedanken? Of zou dit toch vanzelf na een paar weken eruit gegaan zijn? 🙂
Reputatie 5
Badge
@Ariën

Ben blij om te lezen dat de foutmelding niet meer zichtbaar is op Toon en de app. Het had wat tijd nodig blijkbaar 🙄. Wij bedanken jou voor je geduld en medewerking.

Groet, Emel
Badge +2
Even een update, want de bewuste foutmelding is weer terug.
De CV-ketel staat niet in storing. :(

Hoe komt dit nu eigenlijk, en hoe krijg ik dit er nu definitief uit? Kan iemand op afstand (de Eneco-mensen weten mijn klantnummer) dit eruit halen?
Reputatie 5
Badge
@Ariën

Dank voor je update. Ik dacht dat het niet meer zou voorkomen 😫. Uiteraard gaan we op zoek naar de oorzaak en de oplossing om het te herstellen. Is de foutmelding ook zichtbaar op de Toon app? Wil je de externe toegang op Toon aanzetten zodat de softwarebeheerders aan de slag kunnen? Zodat ik wat meer weet kom ik bij je terug.

Groet, Emel
Badge +2
Ik baal er ook van dat de foutmelding weer terug gekomen is. Mijn externe toegang staat aan, en ik zie het ook in de app.
Badge +2
Ik hoor graag wat Eneco hieraan gaat doen. Externe Toegang staat reeds aan 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@Ariën

Is het ook mogelijk hier een screenshot van te plaatsen? Dan kaart ik dit voor je aan bij de softwarebeheerders.
Badge +2
Hier de screenshot van de instelling CV-ketel, waarbij ik zeker weet dat deze niet op het display van de ketel vermeld staat.

Badge +2
En hier de screenshot van de Toon-app.

Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @Ariën

Dank je wel voor het delen van de foto/screenshot. Ik heb deze doorgespeeld naar de softwarebeheerders. Zodra er een reactie is komen we bij je terug.

Groet. Urgel

Reageer