Opentherm Valliant VHR 18 - 22 C | Eneco Community

Opentherm Valliant VHR 18 - 22 C

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

60 Reacties

Ik laat het even zo. Tapwater verwarmen zet ik uit.
Kijken wat er verder gaat gebeuren.
Marcel Meijer wrote:

Ik laat het even zo. Tapwater verwarmen zet ik uit.
Kijken wat er verder gaat gebeuren.

Oké, prima uiteraard.
Houdt je ons nog even op de hoogte hoe je het moduleren na een paar dagen bevalt en hoe Toon hierop reageert?
Doe ik
Zoals beloofd hier een afbeelding van het gebruik na een paar dagen.
Het huis is van 1926 en slecht geïsoleerd waar dit jaar wat aangedaan gaat worden zoals dak en muur isolatie.
Marcel Meijer wrote:

Het huis is van 1926 en slecht geïsoleerd waar dit jaar wat aangedaan gaat worden zoals dak en muur isolatie.

Hoi Marcel,

Leuk dat je nog even een fotootje plaatst.
Een mooi bewijs van je project om je Vaillant om te bouwen naar modulerende CV bestuurt door Toon.
Reputatie 7
Badge +7
Marcel Meijer wrote:

Ff nieuwsschierig Marcel ,
hoe loopt/werkt het een en ander nu

mvg,
jan
jvdl wrote:

Marcel Meijer wrote:

Ff nieuwsschierig Marcel ,
hoe loopt/werkt het een en ander nu

mvg,
jan

Hoi Jan,

Het heeft even geduurd maar hier een antwoord op je vraag.
De verbouwing is achter de rug en we zijn van een zeer slecht geïsoleerd huis naar een A label gegaan.

Overal zit nu dubbelglas, spouwmuren zijn geïsoleerd, dak is geïsoleerd, mechanische ventilatie en jawel 9 panelen op het dak. vandaag gaan ze ook de Toon zon module plaatsen.

Laat nu de winter maar komen en dan eens kijken wat het verschil is, en natuurlijk niet te vergeten de aankomende zomer. Dan kunnen de panelen ook hun best doen 😛
Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe u uw Vaillant VHR op opentherm moet zetten. Let op!! Dit geldt voor een Vaillant VHR na 06-2000.

Als u de stappen volgt, dan is het niet moeilijk.

Hoe stel ik "openTherm" in op de hrSOLIDE-toestellen?
Standaard af-fabriek is de AB-ingang voor aansluiting van een OpenTherm-regelaar niet ingeschakeld. Stel deze in via het instelmenu diagnosepunt d.20, zodat de regelaar op de klemmen A en B kan worden aangesloten.
Voor een goede werking kan de aanvoertemperatuur via d.1 worden verhoogd van de standaardinstelling van 60 °C naar 90 °C.

Handleiding voor het omschakelen naar “OpenTherm” van de VHR… (hrSOLIDE):
- druk gelijktijdig de plus- en mintoets in, het toestel komt in de diagnose/instelfunctie;
- stap met de plustoets naar d.10;
- druk op de modetoets om de waarde van d.10 zichtbaar te maken;
- druk op de plus- of mintoets tot de waarde van d.10 het getal 16 aangeeft
(16 = servicecode);
- houd de modetoets ingedrukt tot het getal 16 twee keer heeft geknipperd;
- druk op de modetoets zodat d.10 weer verschijnt;
- druk op de plustoets en stap naar d.20;
- druk op de modetoets, waarde van d.20 verschijnt (dit is –1);
- druk op de plustoets en verander de waarde van –1 naar 0;
- houdt de modetoets ingedrukt tot het getal 0 twee keer knippert;
- druk gelijktijdig de plus- en de mintoets in, het toestel is weer uit de
diagnose/instelfunctie.

De AB-ingang is nu ingeschakeld, nu kan de regelaar op de klemmen A en B worden aangesloten. Voor een goede werking kan de aanvoertemperatuur via d.1 worden verhoogd van de standaard instelling van 60 °C naar 90 C.

Tot slot: Zorg ervoor dat bij het omschakelen van de hrSOLIDE naar “OpenTherm” via d.20 de “OpenTherm”-kamerthermostaat nog niet aangesloten is. Dus: eerst omschakelen en daarna pas aansluiten op A en B. Dit voorkomt storingen.
Het is een schande dat enwco je toon aansmewrtcen vervolgens vertelt om hem te laten werken moer je maar op internet naar her benodigde kastje zoeken en kopen
Bij mij werkt open thermen ook niet werd door technische dienst ook afgeraden want toon geeft al storingen genoeg

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen