Opentherm module Vaillant | Eneco Community

Opentherm module Vaillant

• 9 oktober 2012
  • 63 reacties
  • 11240 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

63 Reacties

Badge
Inderdaad, lees de thread terug vanaf de quote en je kunt zien dat het om de opentherm module gaat..

@Brandje:
Wat doet het ertoe dat het een bericht van een jaar geleden is? Hoe verder in de tijd hoe lager de service?
Badge
Kijk ik ben maar eens op VR33 gaan zoeken; had dat al eerder geadviseerd..............
Kijk hier maar eens:

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/vaillant-hrsolide-plus-vhr-nl-30-34-3-5-a-5335/index6.html

Je ziet dat is van begin 2013 en toen hadden we het ook al over kopen.

Correctie, daar had jij (Brandje) het over kopen.. In deze thread staan toch andere berichten welke van een moderator afkomen.....
Ik denk dat het wellicht een keer is voorgekomen, simpel weg omdat Toon net was gelanceerd en we zijn nu al weer een 1 jaar verder.
Uiteraard had ik het ook over kopen; hoe denk je anders dat de persoon die toen z'n Vaillant via openTherm wilde laten werken aan kwam?
Heb je daar gelezen dat Eneco die leverde...........................?
Gelukkig voor een ander was de module wel anwezig.
Reputatie 7
Badge +6
@Aritmeester,

Ik begrijp de onduidelijkheid over de converter, aangezien deze vorig jaar kosteloos werd geïnstalleerd en nu er wordt aangegeven dat dat niet gebeurd.
Toentertijd waren bepaalde type converters onderdeel van de installatie, echter was dit voor een korte periode en in een gering aantal situaties.
Nu kan de converter zelf aangeschaft worden of Toon kan Aan/Uit geïnstalleerd worden.
Kijk bedankt voor de nadere bevestiging van mijn versie Danielle.

Het is sneu maar het is niet anders, als je Toon op opentherm wilt laten werken.
Dus gewoon A/U laten staan.
Overigens als het bedrag, zoals de ts aangaf, te hoog is, is dat een prima alternatief!
... Nu kan de converter zelf aangeschaft worden of Toon kan Aan/Uit geïnstalleerd worden.Vertellen jullie dat de klant vooraf of mag deze achteraf na aankoop tot die conclusie komen?
Badge
@Danielle

Bedankt voor je reactie! Inmiddels heb ik zelf al een OpenTherm module aangeschaft en werkt Toon nu prima modulerend.
Wel jammer dat dit vorig jaar nog meegeleverd werd en nu niet meer.
Badge
Daar heb ik dus zelf achter moeten komen. De Toon was door de monteur gewoon Aan/Uit geactiveerd. Er is met geen woord over OpenTherm gerept.
Op het forum hebben we het toch vaak over opentherm gehad en in het bijzonder de VR33
Gelukkig dat je de weg hier naar toe hebt gevonden; je was immers niet de enige met die wens!

Je zou kunnen denken waarom vertelt de monteur dat niet, tja het moet maar ter sprake komen.
Kijk als je er bij de installatie over praat, dan zou de monteur er over kunnen beginnen.
De installatie met A/U is uiteraard ook een goed afgeleverde installatie.
Reputatie 3
Badge +2
MIsschien nog een tip:
Ik heb zelf een Nefit ketel.
Ook daarvoor moest ik zelf een OpenTherm converter aanschaffen.

Wat wel interessant is te vertellen, is dat de prijzen nogal flink kunnen verschillen.
Na wat zoeken scheelt dat soms bijna de helft !

Misschien dat het voor de Vaillant bezitters ook handig kan zijn om even rond te shoppen ;-)
Ik heb gezien dat de converter (V33 artikelnr 0020017895) wordt aangeboden voor 165,70 maar ook voor 96,99.
Dat scheelt nogal wat !
Dus doe er eventueel je voordeel mee. Die 120 euri is wel erg veel inderdaad.
(lang leve internet-webshops)

Peter
Hallo alle maal Ik heet Cent en ik woon in Spijkenisse we hebben een probleem de Vaillant cv ketel van mijn zoon piet toen Eneko er aan te pas kwam wert er geweigert om Openterm module aan te sluiten Het is een printplaat voor het modulerent branden van de ketel geloof ik. Zelf hep ik al jaren een Intergasketel en nooit geen problemen gekent als er gelt te verdienen is dan zijn ze er als de kippen bij
Reputatie 3
Badge +2
MIsschien nog een tip:
Ik heb zelf een Nefit ketel.
Ook daarvoor moest ik zelf een OpenTherm converter aanschaffen.

Wat wel interessant is te vertellen, is dat de prijzen nogal flink kunnen verschillen.

Peter

Ik heb de converter ondertussen gespot voor 49,95 !
Hallo alle maal Ik heet Cent en ik woon in Spijkenisse we hebben een probleem de Vaillant cv ketel van mijn zoon piet toen Eneko er aan te pas kwam wert er geweigert om Openterm module aan te sluiten Het is een printplaat voor het modulerent branden van de ketel geloof ik.

Het is algemeen bekend dat een module aansluiten of te wel sleutelen aan de CV NIET hoort tot de werkzaamheden van de Eneco monteur.
Dat zal je zelf moeten doen of een monteur langs moeten laten komen!