OpenTherm en Tapkraan | Eneco Community
beantwoord

OpenTherm en Tapkraan

• 21 december 2016
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Gisteren Toon geinstalleerd maar ik zie geen tapwater icon en bij instellingen kan ik OpenTerm niet openen mijn cv is een Nefit Ecomline HR uit 2005 bij vorige thermostaat kon ik wel mijn tapkraan zien, alles gedaan Toon / CV / CV Module gereset maar er gebeurt niets'.
icon

Beste antwoord door Frank Bolier 22 december 2016, 12:16

Bedankt voor de informatie zie hier het antwoord van Nefit,

Geachte heer Bolier,

hartelijk dank voor uw email. U wilt de TOON modulerend aansluiten op de Ecomline Classic HR ketel. Dit is helaas niet mogelijk. Als u een modulerende thermostaat wilt bent u met uw ketel gebonden aan de thermostaten van Nefit. De Moduline 100, 200, 300, 400 en de Easy kunnen wel op uw ketel moduleren, waarbij de Easy een Easy connect adapter nodig heeft.

Verder kunnen thermostaten van een ander merk inderdaad alleen op blokje 1 en 2 aangesloten worden en werken als aan/uit thermostaat. Ervan uitgaand u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet / Best regards
Richard Mulders

Consumentenservice (TT/SNL-ASA-C)
Bosch Thermotechniek B.V. | Postbus 3 | 7400 AA Deventer | THE NETHERLANDS
Tel. 0570-602500 | consument@nefit.nl
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Hoi Frank,

Ik denk dat jouw Toon niet op OpenTherm werkt en door de monteur als Aan/Uit thermostaat is aangesloten.
Dus mis je ook de extra mogelijkheden.

Gebruik de zoekfunctie eens op Nefit.
Er is voldoende info over jouw type op het forum geplaatst.

Misschien dat jouw type nog voorzien kan worden met een converter, die zorgt dat je alsnog OT op Toon ziet.
Bedankt voor de informatie zie hier het antwoord van Nefit,

Geachte heer Bolier,

hartelijk dank voor uw email. U wilt de TOON modulerend aansluiten op de Ecomline Classic HR ketel. Dit is helaas niet mogelijk. Als u een modulerende thermostaat wilt bent u met uw ketel gebonden aan de thermostaten van Nefit. De Moduline 100, 200, 300, 400 en de Easy kunnen wel op uw ketel moduleren, waarbij de Easy een Easy connect adapter nodig heeft.

Verder kunnen thermostaten van een ander merk inderdaad alleen op blokje 1 en 2 aangesloten worden en werken als aan/uit thermostaat. Ervan uitgaand u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet / Best regards
Richard Mulders

Consumentenservice (TT/SNL-ASA-C)
Bosch Thermotechniek B.V. | Postbus 3 | 7400 AA Deventer | THE NETHERLANDS
Tel. 0570-602500 | consument@nefit.nl
Precies, zoals ik je voorspelde!
Het Nefit gebeuren is hier op het forum uitgebreid aan de orde geweest!
Sommige hebben geluk; sommige hebben pech heeft o.a. te maken met de ouderdom van je CV