Open Therm | Eneco Community
vraag

Open Therm

• 18 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 292 Bekeken

Hallo,

als ik Toon aan mijn Remeha Tzerra ketel met OT koppel, kan ik dan storingen en meldingen over onderhoud, die door de ketel worden verstuurd lezen op het toon display?

4 Reacties

Badge
Ik kan je echt niet helpen hiermee, maar wel merkwaardig dat nou niemand even de moeite heeft genomen te reageren..
Reputatie 7
Badge +8
Topic is mij totaal ontschoten, waarschijnlijk bij Eneco ook..

Indien de ketel OpenTherm aangesloten is, is het mogelijk om storingsmeldingen op Toon te zien, vanaf Toon versie 4.10 sms Toon ook jou indien jou 06 bekent is in Toon.. Maar let op: het sms gedeelte werk niet voor iedereen, voor mij met een Nefit Proline NxT ketel werk dit niet, de storingscodes zijn namelijk anders dan Toon tot nu toe kent.
En dat laatste daar gaat het juist om, want de ts doelt op de meldingen van zijn ketel via OT naar Toon toe.
Misschien dat er nog een forumlid met een Tzerra reageert.
Ik heb via de zoekfunctie geen eerdere melding hieromtrent kunnen vinden op dit en het oude forum.

En andere kant heeft de ts al lang een Toon en is hij met de huidige storingsmeldings methode ook tevreden. ?
Reputatie 6
Badge +2
Hallo,

als ik Toon aan mijn Remeha Tzerra ketel met OT koppel, kan ik dan storingen en meldingen over onderhoud, die door de ketel worden verstuurd lezen op het toon display?

Het OpenTherm protcol voorziet niet in specifieke storingsmeldingen van ketel naar thermostaat. Hooguit kan er een algemene storingsmelding zijn, in de trant van "er is een storing" maar niet specifiek in de trant van "de ontsteking ionisatiespanning is te laag". Enerzijds is dit soort meldingen te specifiek per ketel, dus voor een thermostaatfabrikant is er geen beginnen aan om dat allemaal bij te houden, anderzijds is de packetgrootte binnen opentherm te klein om heel veel verschillende van dit soort specifieke meldingen te kunnen bevatten.

Reageer