Opbrengst zonnepanelen op toon | Eneco Community
beantwoord

Opbrengst zonnepanelen op toon

• 21 juli 2019
  • 5 reacties
  • 270 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben denk ik al 2 weken bezig om mijn toon zo te krijgen dat ik inzicht krijg in mijn verbruik en de opbrengst van onze zonnepanelen.
Wij zijn net verhuisd naar dit huis en hebben de toon overgenomen van de vorige bewoners want dat zag er wel super uit dat je op je toon je verbruik bij kan houden en opbrengst zonnepanelen kan volgen.
Nou helaas voor ons want sinds de vorige bewoner de reset heeft gedaan om zijn gegevens eraf te krijgen krijg ik met geen mogelijkheid inzicht in de panelen. Sowieso heb ik maar heeeeeel weinig functies op de toon terwijl ik toch het abonnement heb en zon op toon.

Samen met eneco hebben ik al 4x een fabrieksherstel moeten doen maar zonder succes.

Kan het aan de din-rail liggen? Ik kan me herinneren dat ik daar altijd een lampje zag branden en nu niet meer of komt dat omdat er dan geen connectie is?
icon

Beste antwoord door Brandje 21 juli 2019, 10:03

Hoi @Lindsayk

Aan deze foto te zien spelen er eerst veel belangrijker zaken.
Namelijk eerst Toon ontkoppelen van de oude eigenaar en dan pas een fabrieksherstel waarbij Toon®️ om de activatiecode vraagt.
Pas daarna kan je Zon op Toon®️ inregelen.
Dus geef straks je displaycode van Toon®️ aan de reeds actieve/on line zijnde moderator en dan kan kan als eerste geregeld worden.
Bekijk origineel

5 Reacties

Dit dingetje valt er ook steeds af en zie geen lampje meer knipperen wat ik in het begin wel zag.
Reputatie 6
Badge +3
@Lindsayk het lijkt er op dat de 'zon op toon' software niet actief is op je Toon (terwijl je wel het abonnement er op hebt wat jez egt).
Kan je zien of je bij meteradapter in de instellingen van de toon wel de zon op toon meting kan aanzetten? Of zie je alleen de mogelijkheid om stroom+gas te meten?
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen @Lindsayk

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning. Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over Toon. Natuurlijk wil je met zo een mooi weer zien wat je opbrengst en teruglevering is. Wil je je klantnummer toevoegen in je profiel zodat ik het voor je kan nakijken?

Groet, Emel

Hoi @Lindsayk

Aan deze foto te zien spelen er eerst veel belangrijker zaken.
Namelijk eerst Toon ontkoppelen van de oude eigenaar en dan pas een fabrieksherstel waarbij Toon®️ om de activatiecode vraagt.
Pas daarna kan je Zon op Toon®️ inregelen.
Dus geef straks je displaycode van Toon®️ aan de reeds actieve/on line zijnde moderator en dan kan kan als eerste geregeld worden.

Reageer