Op de Toon kun je de meterstanden uitlezen, heb je hier nu wel/geen abonnement voor nodig. | Eneco Community
beantwoord

Op de Toon kun je de meterstanden uitlezen, heb je hier nu wel/geen abonnement voor nodig.

• 17 mei 2019
  • 2 reacties
  • 320 Bekeken

Ik gebruik nu dagelijks de Toon om de meterstanden uit te lezen.
Heb ik hier nu wel of niet het Toon abonnement nodig.
Het op afstand uitlezen via de android app van het verbruik etc is voor mij niet echt nodig.
icon

Beste antwoord door Brandje 17 mei 2019, 12:51

Als je slimme meters hebt dan haalt Toon®️ los van het energieverbruik ook de meterstanden via de P1 poort op.
Dus een abo is niet nodig.
Bekijk origineel

2 Reacties

Als je slimme meters hebt dan haalt Toon®️ los van het energieverbruik ook de meterstanden via de P1 poort op.
Dus een abo is niet nodig.
Reputatie 5
Badge +3
Niet helemaal waar. Een Toon in fabrieksinstelling heeft een aanmeld code nodig en die krijg je alleen als je een abonnement hebt (was vroeger wel anders maar helaas nu nie meer). Zonder die aanmeld code werkt de Toon alleen als domme thermostaat met continue de installatie wizard op het scherm.

Uiteraard kan je hierna je abonnement opzeggen en dan werkt het zoals Brandje beschreven heeft. Je kan alleen de verbruik op dat moment zien. Dus geen dagvebruik, weekvebruik etc.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen