Ook geen installatiekosten bij bestellen nieuwe slimme meter? | Eneco Community

Ook geen installatiekosten bij bestellen nieuwe slimme meter?

• 27 juni 2012
  • 9 reacties
  • 1386 Bekeken

Beste Eneco,

Ook bij mij blijkt uit de test dat mijn meter niet geschikt is voor het gebruik van Toon. Hiervoor moet ik een nieuwe slimme meter bestellen. Jammer voor een meter van nog geen 2 jaar oud, maar helaas. Dit heb ik direct bij de Stedin gedaan. Dit kan echter tot 3 maanden duren! Nu zie ik dat je na 7 juli opeens 75 euro installatiekosten moet gaan betalen. Hoe kan ik toch van de aanbieding profiteren om geen installatiekosten te betalen?

Ik wacht nu al maanden op de mogelijkheid om Toon te gebruiken en wordt nu opeens geconfronteerd met een nieuwe meter (70 euro) en installatiekosten (75 euro). Zo word Toon van 100 euro ineens 245 euro!

Alvast bedankt voor jullie reactie...

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Beste kaandorp,
Hartelijk welkom op het forum.

Jammer dat je situatie niet geschikt blijkt te zijn uit de test. Gelukkig is dat makkelijk op te lossen door middel van een nieuwe meter.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de installatiekosten. Deze hoef je niet te betalen. Als jij nieuwe meters hebt besteld zal het eerste aanbod dat je hebt gekregen gelden.

Groet,
Joep
Goed om te horen dat de 1e aanbieding van Toon zonder instalatie kosten blijft bestaan.
Echter schrik ik wel van de €75 instalatiekosten voor een nog slimmere meter (die van mij heeft geen P-1, aansluiting maar is wel digitaal)

Ik hoop daarom dat Eneco mij ook een leuk bod zal doen , om bv de 1e jr + 2e jr geen €3,50 per mnd te hoeven betalen..
Dat compenseert dan voor de €75 plaatsing van nog slimmere meters..

Gezien ik mijn hele leven al bij Eneco zit zal dit na 10jr ook zo zijn...En dan verdient Eneco dit wel terug door de besparing die met deze automatisering slag valt te behalen..

gegroet S
Beste Joep,

Vorige week is de meter vervangen en ben ik dus wel geschikt. Sta ik nu weer achteraan de lijst voor Toon of is mijn reservering nog steeds geldig? Ik wil uiteraard zo snel mogelijk gebruik maken van Toon.

Alvast bedankt!

Michael
Reputatie 3
Badge
Ik denk doormiddel van dit bericht dat dat wel los loopt. Bij Eneco zijn ze erg flexibel.

(wat ik denk en niet hardop mag zeggen is: eneco hoopt natuurlijk op een 1e grote bestelling omdat ze toon ook moeten afnemen bij de leverancier. vandaar dat ze natuurlijk gestund hebben met de instalatiekosten. DENK DENK en weet ik niet zeker. 🙂
Reputatie 2
Badge +1
@kaandorp

Op dit moment is Toon niet meer beschikbaar. In het najaar van 2012 zal Toon weer beschikbaar zijn.
Als het eenmaal zo ver is ga jij als een van de eerste bericht hierover ontvangen. Je staat dus niet achteraan de lijst.
In hoeverre zijn de opnemers van Toon op een later moment aan de slimme meter aan te passen?

Mijn gas meter blijkt niet te voldoen, maar ik wil eigenlijk niet wachten op de levering van de slimme meter. Ik wordt als het goed is vandaag gebeld om een afspraak te maken voor de levering van Toon en gezien dat mijn thermostaat op instorten staat wil ik dit door laten gaan.

Dus nu toon installeren en later dan aanpassen aan de slimme meter die tussen nu en 3 maanden ergens wordt geplaatst, is dat mogelijk?
Reputatie 3
Badge
Bij een slimme meter is de installatie nog gemakkelijker. Of je nog in Toon alles op een bepaalde waarde moet zetten weet ik niet. Zou gas voor nu dan even laten en dit later aansluiten in het jaar. Om toon echt goed te gebruiken is de winterperiode erg interessant. Dan ga je echt gas verbruiken.
Bij een slimme meter is de installatie nog gemakkelijker. Of je nog in Toon alles op een bepaalde waarde moet zetten weet ik niet. Zou gas voor nu dan even laten en dit later aansluiten in het jaar. Om toon echt goed te gebruiken is de winterperiode erg interessant. Dan ga je echt gas verbruiken.

Ik zie dat ik een slimme meter 'gratis' krijg als ik ook energie gaat terug leveren bv icm met zonnecellen. Dus ik heb nu een offerte aangevraagd voor zonnecellen.

Kan Toon eigenlijk omgaan met terugleveren van energie?
Reputatie 2
Badge +1
@Marnix

Als je situatie nu niet geschikt is dan wordt Toon niet geplaatst. We kunnen Toon alleen afleveren en monteren als hij 100% werkt. We bieden namelijk garantie die we anders niet kunnen waarmaken. Ik adviseer je om even te wachten totdat de nieuwe meter geplaatst is. Heb je deze al aangevraagd bij je netbeheerder?
In het bestelproces van Toon wordt er eerst getest of je situatie geschikt is. In deze test worden ook vragen gesteld over de meters. Als de test juist was ingevuld had je Toon (nog) niet kunnen bestellen. Ik vind het vervelend dat ik je op dit moment moet teleurstellen met deze informatie.

Toon werkt op dit moment niet samen met zonnepanelen. Dit is een functionaliteit die nog in ontwikkeling is.

Heb ik zo al je vragen beantwoord?