Ontevreden na laatste update(weergave geschat maand- en jaarverbruik) | Eneco Community

Ontevreden na laatste update(weergave geschat maand- en jaarverbruik)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

60 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Bulldog

Je noemt het nu fouten terwijl het een wijziging is in de interface,waar een aantal gebruikers niet blij mee is, blijkt onder andere uit dit topic. Zoals al eerder aangegeven laten we on topic blijven.
Je mag het noemen wat je wilt Folkert.... deze firmware versie voldoet niet aan de verwachtingen bij vele Toon gebruikers.
Hopelijk komen er nieuwe testers bij die wel wat dieper in de beta-firmware duiken en die deze ''niet'' gewenste veranderingen aangeven.

PS, ik blijf on-topic. (ontevredenheid na laatste update Toon)
Reputatie 7
Badge +8
@Bulldog

Je noemt het nu fouten terwijl het een wijziging is in de interface,waar een aantal gebruikers niet blij mee is, blijkt onder andere uit dit topic. Zoals al eerder aangegeven laten we on topic blijven.

Zover ik lees waren sommige Veldtesters waaronder Brandje ook niet blij met de interface aanpassing, waaronder dat ingeschatte jaarverbruik weg is, of verstopt.. Het is in iedergeval niet zichtbaar!
Zover ik steeds lees van Brandje, is dit ook aan Quby gemeld, maar er werd/word niks mee gedaan? Waarom niet? Klant is toch koning? Inschatte jaarverbruik inzichtelijk maken hoort bij Toon.. Dit is ook je controle of het jaarverbruik wel goed gepush'd is naar Toon..

Ergens heb ik het idee dat versie 3.7.8 niet getest is door Veldtesters, omdat deze nog op 3.7.7 hangen..
Hier treed de 6 graden bug weer op in SW 3.7.8 Folkert

Zie mijn al lopende order van eerder waar een nieuwe foto is geplaatst
Hoi Ricardo,

De werkwijze van Quby is mbt de veldtestvetsies als volgt:

Het definitieve versie nr wordt bij vrijgeving altijd met 1 verhoogd, dat is alles. En idd de veldtesters blijven dan op de lagere versie "hangen".

Mocht er na de testversie en vlak voor de life-gang nog een wijziging doorgevoerd worden, wat natuurlijk zou kunnen, wordt dat verder niet met ons gecommuniceerd.
Mbt mijn rol als veldtester juist in dit geval zal ik je een pbtje sturen.
Aangezien ik daarover op het openbare deel geen mededeling kan doen.
Grote gemis in deze software update is vooral dat Toon de slimme stekkers (nu nog even domme stekkers) niet kan uitlezen. Er word niet eens verbruik aangegeven. Toch een beetje jammer.
Op de site staat nog steeds dat de stekkers met versie 3.7 (dank je wel Brandje) uitgelezen kan worden en het verbruik aangeeft.
Ik heb er 2 die eigenlijk gewoon dom zijn en heb er 1 pas bij besteld en die blijkt ineens wel te werken.
Verschil, de eerste 2 zijn Zwave Plus de ander is gewoon Zwave.

Al om al word je ook nog opgelicht vind ik persoonlijk, want volgens de website krijg je Nieuwe Slimme Stekkers die werken vanaf Toon versie 3.7.
Als je er nu 1 besteld, krijg je een oude versie (gewoon Zwave) voor dezelfde dure prijs.

Wat ik me nu pas realiseer, is dat ik eerder had moeten klagen dat ik een oude stekker voor de volle pond heb gekregen. Misschien morgen toch even gaan bellen en klagen.
Toch een teleurstelling.
En ben je over de verdwenen info over het geschatte jaarverbruik net zo boos als vele anderen breng dan je stem uit in deze Poll:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-willen-onze-jaarverbruik-weer-zien-op-toon-13583/index1.html#post139400

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen