Ontevreden na laatste update(weergave geschat maand- en jaarverbruik) | Eneco Community

Ontevreden na laatste update(weergave geschat maand- en jaarverbruik)

Reputatie 6
Badge +2
via deze weg wil ik mij ongenoegen kenbaar maken over de laatste update van Toon
ineens missen ik ingeschat verbruik van maand en jaar (ja ik weet war ik nu moet zoeken maar moet ik zoveel handelingen doen )
tevens zijn we de zo bekende I knop kwijt

het maakt mij niet uit welke emoticons jullie gebruiken de vorige waren perfect mankeerde niets aan .

liever zie ik dat jullie dingen ga incompleteren die wel nut hebben zoals keteldruk,aanvoer temp regelen vanaf toon, retourtemp op toon

er zijn andere die zijn daar veel verder mee dus Eneco werk aan de winkel
ik kijk dit jaar aan en als het mij niet bevalt met de ontwikkelingen dan ga ik toch echt volgend jaar weg

nog even wat over de Mijn Eneco app

vandaag bij mijn vriendin de app van Engie gezien nou mijn mond viel open wat een fijne en complete app daar kan die app van julie nog wat van leren

alles staat er werkelijk in totaan welke contract je hebt met bedragen voor gas en stroom en bijkomende vaste kosten (netwerk,en leveringskosten etc)

ook heel mooi overzichtelijk nou dit geeft mij wel een zetje mocht ik overstappen volgend jaar wat dat betreft staan ze al met 1-0 voor

nogmaals hou je bezig met wat de klant wil en varander niet zoveel
maar zorg dat er dingen bijkomen

een ontevrede Toongebruiker
niet qua werking maar wel qua mogelijkheden

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

60 Reacties

bij mij ook nog steeds hetzelfde. Dacht yes februari een blauwe balk dat wel maar nu weer geen geschat verbruik. Januari en februari staan er niet goed in. Ik heb al aantal keren gebeld maar ze snappen het zelf ook niet.
Reputatie 6
Badge +2
als je op uitleg tikt bij je verbruik krijg je je maandverbruik te zien heel omslachtig
hoop dat vele reageren zodat ze weten dat ze nu echt een misstap hebben gemaakt
daarvoor heb ik ook dit nu eens op het forum gezet
Reputatie 6
Badge +2
Hier staat het heel omslachtig
ja na het forum de meerdere klachten te hebben gelezen snap ik dat het nu zo hoort na de update zoals februari erin staat.
Nog steeds staat januari er niet zo in. NAMELIJK GEEN INGESCHAT VERBRUIK ONDER HET VAKJE UITLEG.
er staat alleen ZONDER BLAUWE BALK u heeft 192 euro minder verbruikt dat is is uiteraard in mijn voordeel maar heb meerder keren aangegeven dat dit niet klopt. Het geschat verbruik staat er niet bij vermeld. Maar ik zeg dit nog 1 keer en hopelijk passen jullie dat aan Eneco en anders ben ik er klaar mee
Reputatie 6
Badge +2
zal je even uit je droom halen
ik ben blij dat je het hebt gemeld maar of Eneco er wat mee doet ?
Toch is "lang zoeken" naar de info niet helemaal juist.
Via de tegelweergave heb je in 1 status overzicht totaal verbruik en gesplitst in stroom en gas in beeld.

Ik heb bv deze 3 tegels:

1) Status tot datum 2/2
2) Stroom idem
3) Gas idem

Zie foto:

Waarom er vervolgens bedacht is om de geschatte jaarverbruik te verbergen, cq niet zichtbaar te maken bij de letter I, is mij een raadsel
En dat verzoek om nader bericht heb ik reeds bij Quby gedeponeerd en via Folkert loopt ook een draadje hierover.

Uiteraard hoe meer we hier over mopperen; hoe beter het is.
deze heb ik niet. Kan je die tegels zelf toevoegen dan?
deze heb ik niet. Kan je die tegels zelf toevoegen dan?

Ga staan op een lege tegel waar in staat: "Voeg een nieuwe tegel toe."
Druk daar op een kies simpel weg een tegel uit de vele mogelijkheden die je geboden wordt.
Reputatie 6
Badge +2
Ik wil gewoon de oude terug waar ik aan gewend was
Laat me gewoon niet door Eneco nu eens vanalles er doordrukken
Wel wat hun denken wat belangrijk is maar luisteren naar de klant homaar
Of ze niet naar de klant luisteren bij Eneco is in dit geval een onjuiste conclusie.
Ook Folkert was verbaast over deze wijziging.
Het is Quby die dit heeft bedacht en daar heb ik echt wel het idee dat er naar de klant wordt geluisterd.
Reken maar dat hier al flink overleg over is geweest; of dat leidt tot een terugdraaiing van de layout van de status maand overzicht weet ik niet.
Maar de info onder de I van info, die zal toch echt terug moeten komen, omdat we anders geen zicht hebben op het geschatte jaarverbruik wat naar onze Toon®️ gepusht wordt.
Badge
@Brandje: Hoe heb je die tegels toegevoegd? Ik kan wel een tegel vergelijken toevoegen, maar dan wordt er vergeleken met anderen en niet met mezelf.
@Brandje: Hoe heb je die tegels toegevoegd? Ik kan wel een tegel vergelijken toevoegen, maar dan wordt er vergeleken met anderen en niet met mezelf.

Welke versie draait op je Toon®️?
Badge

Welke versie draait op je Toon®️?

3.7.8 helaas 😞
Nou....dat vind ik wat overdreven hoor.
Het is even wennen, maar met deze 3 tegels bij elkaar (zie hier voor) zie je in 1 oogopslag per energiesoort hoe je status is.
Ik heb bv de 1e tegel met Status op de 1e overzichtspagina van Toon®️ staan en pas als ik in de min komt klik ik even door op te kijken waar dat aanligt.

Badge
Het is even wennen, maar met deze 3 tegels bij elkaar zie je in 1 oogopslag per energiesoort hoe je status is.

Beetje kippig denk ik... gewoon status verbruik dus.
Wat ik jammer van versie 3.7.8 vind is dat de verbruiksbalk verdwenen is, maar daar is al veel over gezegd las ik.
Het is even wennen, maar met deze 3 tegels bij elkaar zie je in 1 oogopslag per energiesoort hoe je status is.

Beetje kippig denk ik... gewoon status verbruik dus.
Wat ik jammer van versie 3.7.8 vind is dat de verbruiksbalk verdwenen is, maar daar is al veel over gezegd las ik.

Qua balk klopt dat natuurlijk, maar uiteindelijk gaat het om het bedrag en dat staat er toch keurig bij in de nieuwe situatie.
Reputatie 6
Badge +2
nou je vindt maar wat je vindt Brandje maar ik heb mijn eigen mening en ik vindt dus het heel omslachtig zoals ik al zei ga een aan het werk Eneco met echt dingen die wat toevoegen en geen andere emoticons of al dat soort ongein .

andere energieleveranciers zijn veel verder met informatie van je ketel aan bieden aan de klant
Uiteraard mag en moet je je eigen mening zeker hier uiten.
Ik probeer alleen aan te geven met mijn foto dat de info er iets anders uitziet maar in de status maand uitvoering er nog steeds is en snel toegankelijk.
We zullen zien wat er bij een volgende update verandert....

Overigens zie ik de mogelijkheden inzake de status wat pragmatischer. Je kan nu kiezen welke tegeltje je apart op welk scherm dan ook wil plaatsen. Die mogelijkheid hadden we eerder niet. Vandaar dat ik kies voor het totaal overzicht status op de 1e pagina.

Reputatie 6
Badge +2
er veranderd niets want Eneco luistert slecht naar zijn klanten
er wordt al meer dan een jaar gevraagd om de optie om aanvoertemp. vanaf Toon te kunnen regelen en ook voor keteldruk maar het sterft een langzame dood
denk dat heel veel mensen dit jaar hun abonnement bij Toon gaan opzeggen omdat andere leveranciers zoals ik al zei veel verder zijn
Inderdaad Eneco doet geen donder met de klachten of ideeën die Toon klanten aandragen.
Ik kijk het deze maand nog aan en zeg dan hoogstwaarschijnlijk mijn Toon abonnement op.
Elke keer krijgen we cosmetische updates aangeboden voor onze Toon thermostaat, waarbij nu ook weer vele klachten ten gehore komen.

Al jaren word er geroepen en gevraagd om schakelschema`s voor de slimme schakelaars.... waar zijn die en wanneer komen die... Eneco zwijgt in alle talen.!!

En zo zijn er veel meer wensen en ideeën... en wat horen of lezen we ervan.? NIETS.!! Eneco zwijgt wederom in alle talen.

Het enige wat we telkens te zien krijgen is een schreeuwerig reclame filmpje die de Toon thermostaat aankondigt die het hele huis uit zichzelf bedient.
Het is gewoon een hele dure gadget, die alleen maar je ketel kan aansturen en je kan er wat dingetjes op aflezen. Voor de rest is die zo dom als het achtereind van een koe...

Eneco luister eens naar je duur betaalde klanten en geef eens wederhoor.
Reputatie 6
Badge +2
@Buldog bedankt voor je feedback
daar ben ik naar op zoek naar klanten die ontevreden zijn zodat we Eneco eens kunnen aansporen te doen wat de klant graag wilt
tenslotte betaald de klant daar wel voor
als je €3,50 in de maand is het niet veel maar zeg je €42,50 dan is het wel ineens veel geld en wat je ervoor terugkrijgt is baar weinig Toon blijft gewoon hetzelfde als 4 jaar terug
Als ik had geweten dat de nieuwe update er uit had gezien zoals die nu is, dan had ik liever de oude 3.6.3 erin gehouden.
Net wat je zegt... voor € 42,50 per jaar mag je best wat verwachten.
Ik heb hier 4 dure (domme) schakelaars liggen in de lade omdat er nog steeds geen schakelschema`s zijn.
Gelukkig werkt het KlikAanKlikUit systeem perfect.. dit werkt allemaal automatisch en geen omkijken naar.
Badge +5
Ik kan ook niet anders concluderen dat Eneco niet of nauwelijks realiseert wat de klanten vragen of als suggestie aandragen. Al jaren niet en waarom?
Updates zijn vaak cosmetisch, voor ketelwater druk is te weinig belangstelling (zie mijn poll Uitlezing CV ketel waterdruk in Toon) voor aldus de uitspraak van een moderator, schakelschema's is een pijnlijke geschiedenis en last but not least. Hoeveel reacties zijn er nodig alvorens Eneco iets gaat doen met de suggesties die men zelf vraagt?
Innovatie & Klantvriendelijkheid? Welkom in de wereld van de eigenwijze ontwikkelaars!
Vergeet niet dat de klant de keuze heeft.
Reputatie 6
Badge +2
ja idd had ook liever de 3.6.3 erin gehouden maar ik ga vanaf nu niet meer gelijk updaten eerst zien wat die knakkers bij Eneco nu weer hebben geprutst
dan wacht ik wel een paar weken
ja idd had ook liever de 3.6.3 erin gehouden maar ik ga vanaf nu niet meer gelijk updaten eerst zien wat die knakkers bij Eneco nu weer hebben geprutst
dan wacht ik wel een paar weken

Je haalt me de woorden uit mijn mond.

€ 42,50 abonnements-kosten en ruim € 20,00 aan extra stoom verbruik door Toon is eigenlijk gekken werk... Eneco heeft het goed bekeken met deze extra inkomsten.

De lente en zomer komen er weer aan en dan hebben de meeste mensen geen verwarming nodig... eigenlijk zouden we met zijn allen al daarom onze Toon abonnement opzeggen voor een half jaar.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen