vraag

Nieuwe meteradapter

Badge
Deze week ontvingen wij zomaar een nieuwe meteradapter. Of we die maar even willen installeren. In 4 stappen gefikst! Nee dus. De uitleg is te lachwekkend voor woorden. Hoe krijg je het voor elkaar. Mijn ervaring volgt hier: Cijfers, letters en cijfers worden door elkaar gehaald. Lekker handig zo’n nummering. Maar dan! Stap 1b wordt verwezen naar verwijderen 2. Waar vind ik dat op het plaatje? We gaan door. Stap 1c druk een aantal keren..Hoeveel keer is dat? 2,3,4 of 10 keer? Stap 2e. (2a,b en c zijn er niet maar dat terzijde) weer een aantal keren?? Stap 2f Plaats de adapter volgens Stap 3??Wat moet je nu doen eerst aansluiten en daarna in het stopcontact of eerst in het stopcontact en daarna aansluiten?? Oftewel is stap 2 ook stap 3 of is stap 3 ook stap 2 Of moet je eerst stap 3 doen en dan pas stap 2f?? En waar zijn die kabels van de stroom- en gasmeter?? Waarom staat er bij stap 3 niet duidelijk dat bij slimme meters maar in aansluiting is. Het is dus of..of...Als TOON gebruiker van het eeste uur ben ik inmiddels heel wat gewend als het gaat om miscommunicatie en ergenis. Maar deze uitleg slaat werkelijk alles. En waarom krijg ik deze meter überhaupt toegestuurd?? Wat is er mis met de oude.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge
Beste @Casacorazon,

Welkom op het forum. Goed dat je hier je vraagt stelt. Graag ga ik voor je na wat de reden is dat je een nieuwe meetmodule hebt gehad en daarvoor wil ik je vragen om je klantnummer toe te voegen aan je profiel.

Groeten Chantal
Badge
Beste, klantnummer is toegevoegd. Is het een idee dat je ook meteen vraagt om een betere handleiding. Wel zo handig
Reputatie 5
Badge
@Casacorazon

Je hebt een nieuwe adapter ontvangen omdat met de huidige versie niet gegarandeerd kan worden dat deze naar behoren werkt met slimme meters. We hebben jou daar ook een e-mail over gestuurd op 22 november. Heb je deze email wel in goede orde ontvangen?

Wat betreft de handleiding, deze is inderdaad verouderd. We zijn op dit moment bezig met het maken van een nieuwe handleiding, dus op dit moment is deze niet beschikbaar. Sorry daarvoor! In grote lijnen kloppen de handelingen, alleen zijn de termen veranderd.

Ik heb een paar printscreens toegevoegd hoe het er op jouw display uit ziet. Als je deze stappen volgt, ontkoppel je de meteradapter. Wanneer je genoemde stappen hebt uitgevoerd ben je er klaar voor om de nieuwe meetmodule te installeren. Ga naar Menu > Instellingen > Energiemeting en druk op meetmodule toevoegen. Volg de daarna de instructies op het scherm. Als je minstens 5x het zwarte knopje aan de zijkant van de adapter indrukt, dan lukt het om de adapter te koppelen.

Gaat het je lukken om de meteradapter te ontkoppelen en daarna opnieuw te koppelen?

Tip: aan het einde van de volgende hulpvideo wordt ook laten zien hoe je de meteradapter opnieuw kan koppelen: https://www.toon.nl/service/video/geen-stroom-of-gasverbruik-zichtbaar/

Groet,
Mitchel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen