Nieuwe functie: vergelijk | Eneco Community
beantwoord

Nieuwe functie: vergelijk

• 12 maart 2013
  • 21 reacties
  • 1513 Bekeken

Goeie dag Toon-ers!
Zonet de Toon geüpgraded, alles werkt naar behoren. Ik wilde gelijk maar de nieuwe optie Vergelijk instellen, maar ik loop in het configuratiescherm bij stap 2 al vast. Ik moet de totale woonoppervlakte opgeven voor mijn rijtjeswoning waarbij aangegeven wordt dat de gemiddelde oppervlakte voor een rijtjeswoning 110 m² is. 110 m²??? Dat is 10 bij 11 meter!!!! Zo groot is mijn woning niet er eerlijk gezegd ken ik weinig rijtjeswoningen van 10 bij 11...
Zou men hier bedoelen de totale oppervlakte van alle verdiepingen bij elkaar opgeteld misschien?
Groeten,
Eric van Loon
icon

Beste antwoord door jvdl 12 maart 2013, 15:56

Goeie dag Toon-ers!
Zonet de Toon geüpgraded, alles werkt naar behoren. Ik wilde gelijk maar de nieuwe optie Vergelijk instellen, maar ik loop in het configuratiescherm bij stap 2 al vast. Ik moet de totale woonoppervlakte opgeven voor mijn rijtjeswoning waarbij aangegeven wordt dat de gemiddelde oppervlakte voor een rijtjeswoning 110 m² is. 110 m²??? Dat is 10 bij 11 meter!!!! Zo groot is mijn woning niet er eerlijk gezegd ken ik weinig rijtjeswoningen van 10 bij 11...
Zou men hier bedoelen de totale oppervlakte van alle verdiepingen bij elkaar opgeteld misschien?
Groeten,
Eric van Loon

klopt:)
gebruikte verdiepingen .
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goeie dag Toon-ers!
Groeten,
Eric van Loon

gebruikte verdiepingen .

gebruikte verdiepingen .

Weet je dat zeker of vermoedt je dat?
De definitie van woonoppervlakte volgens het Kadaster: Het woonoppervlakte is niets meer dan het deel van het perceel waarop gebouwd is. Dat is dus heb bebouwde deel, lengte maal breedte. In mijn geval dus 5,5 m x 11 m.
Het totaal van alle vloeren bij elkaar opgeteld heet officieel gebruiksoppervlakte.
Reputatie 7
Badge +7

gebruikte verdiepingen .

Weet je dat zeker of vermoedt je dat?
De definitie van woonoppervlakte volgens het Kadaster: Het woonoppervlakte is niets meer dan het deel van het perceel waarop gebouwd is. Dat is dus heb bebouwde deel, lengte maal breedte. In mijn geval dus 5,5 m x 11 m.
Het totaal van alle vloeren bij elkaar opgeteld heet officieel gebruiksoppervlakte.

99,999999 procent zeker :)
heb ik ergens gelezen  volgens mij hier 
http://www.verbeteruwhuis.nl
daar kun je het een en ander instellen en dan zie je het .
kun zelf proberen .
99,999999 procent zeker :)

Ik vermoed het ook, maar dat is dan iets voor Eneco om aan de developers door te geven. Danielle/Marijn/Folkert?
Ik heb een woning met drie woonlagen, en kom daarmee globaal op 135m2. Vwb elektra verbruik zit ik iets boven het gemiddelde en gas gebruik op het gemiddelde. Ik denk dus dat het wel klopt.
Badge
Ik heb een woning met drie woonlagen, en kom daarmee globaal op 135m2. Vwb elektra verbruik zit ik iets boven het gemiddelde en gas gebruik op het gemiddelde. Ik denk dus dat het wel klopt.

Ja, hier klopt het ook redelijk; hoekhuis, 3 verdiepingen, 120 m2, gebruik klopt goed, (stroom iets te hoog, gas iets lager als gem.)
Ook ik heb 3 woonlagen en kom dan aan de 135 m2. Dat je alle woonlagen moet samen tellen lijkt mij logisch want die totale woonoppervlakte bewoon je; gebruik je stroom en gas, dus......

Als ik vervolgens naar de uitslag stroom kijk dan zit ik precies in het midden.
Voor gas krijg krijg ik een compliment; logisch want ik heb een zeer laag verbruik.
Het is het totaal oppervlak van alle ruimtes. Anders kom je nooit uit. Die andere ruimtes moet je ook verwarmen. 
Reputatie 3
Badge
125 m3 en dit klopt aardig met wat ik al had verwacht. toch leuk idee en blijft altijd een  schatting. op naar meer nieuwe functies. 😉
Reputatie 2
Badge +1
Ik vermoed het ook, maar dat is dan iets voor Eneco om aan de developers door te geven. Danielle/Marijn/Folkert?

@Eric
Je vermoeden klopt 🙂
Ik kan mijn maisionette woning er niet in terugvinden. Of moet ik dan appartement selecteren? Ik heb nu overige. Maar dat vindt ik een beetje omslachtig.
Ik zou gewoon een tussen woning nemen. 
Er zijn niet meer smaken. 
Als je je virtuele dak maar kan beleggen
Voorzo ver ik verder de configuratie doorlopen heb, zie ik verder geen probleem
Daar zat ik idd ook aan te denken. Maar... Bij mij komt er dus ook warmte van de buren beneden. Appartement is dan meer van toepassing. Verder is het mij niet duidelijk hoe ze dan tot een conclusie komen dus vandaar mijn vraag hier. Het kan namelijk bijna allemaal bij mij.
Hoi Jacob,

In een eerder bericht schreef Marijn al dat de functie nog basic is. 
In  jouw geval zou er geen rekening worden gehouden met je stokende onderburen. 

Je kan een melding geven om bij een update een maisonnette als optie optenemen. 
Ik heb er even mee zitten spelen. Appartement is niet goed. Dan gaat alles over de rooie. Tussen tussenwoning en overig zit weinig verschil voor mij. Heb hem nu weer op overig staan omdat ik mijzelf het beste in dat hokje vindt passen. (kwa verbruik dan :D) 
@brandje, Bij deze de opmerking: Eneco kunnen jullie bij volgende update meer woning typen toevoegen?
Badge
Blijkbaar gebruikt mijn huishouden wel erg veel in verhouding met het gemiddelde.

Boven het gemiddelde, zowel stroom als gas, terwijl ik al zo zuinig mogelijk met het gas om ga met een redelijk nieuwe HR+ ketel.

Boven het gemiddelde, zowel stroom als gas, terwijl ik al zo zuinig mogelijk met het gas om ga met een redelijk nieuwe HR+ ketel.

Over welke getallen hebben we het dan?
Het landelijke gemiddelde is:
Stroom  ±  3400
Gas       ±  1600
Reputatie 6
Badge +1
Blijkbaar gebruikt mijn huishouden wel erg veel in verhouding met het gemiddelde.

Oke, met een redelijke nieuwe HR ketel bent u er niet, ls u bijvoorbeeld alsnog de mussen van het spreekwoordelijke dak af stookt, of vaak de deuren open laat, huis minder goed geïsoleerd is, vaak een bad neemt ipv een douche etc. Etc.

Ons gas verbruik zit volgens de grafiek heel laag, aar stroom heel hoog. Ik hecht ook niet veel waarde aande vergelijking, maar het is gewoon een leuk gaged, om je te stimuleren om nog meer te besparen of er in iedergeval over na te denken. En dat lukt, zo te zien 🙂
Badge
Zojuist heb ik mijn nota er even bij gepakt

Het gasverbruik is wel verminderd afgelopen jaren.
Alleen het stroom verbruik is vreemd genoeg erg hoog geweest het afgelopen jaar.

2012                       2011                      2010
Elektriciteit laag tarief                       2596 kWh               1987 kWh               2135 kWh
Elektriciteit normaal tarief                 3310 kWh               2841 kWh               2854 kWh 
Gas                                                 2356 m³                 2516 m³                 2602 m³

Hoe zit dat bij jullie?
Wat zegt dit verbruik nu?
Toch zonder nadere gegevens niets.........................
Dus:

Gezinssamenstelling?
Leeftijden?
Werkend?
Gepensionneerd?
Woonsituatie? Flat? Eensgezinswoning vrij staand/tussen
Instelling temperatuur Thuis/Comfort
Enz enz

En anders kan je dit alleen vergekijken met het landelijke gemidelde en dat heb ik hiervoor al vermeldt