Nieuw: Toon® Rookmelder | Eneco Community

Nieuw: Toon® Rookmelder

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

144 Reacties

Het is gebruikelijk om na aanmelding de rookmelder 6 minimaal met rust te laten ivm met in regeling.
In eerdere situaties moest de rookmelder op afstand in je Toon verwijderd worden; ik zou je adviseren je externe klantenservice toegang op Aan te zetten.
Reputatie 7
Badge +8
Hallo...ik ben een nieuwe tevreden Toon gebruiker en heb een vraag over de rookmelder. Vandaag heb ik een rookmelder geïnstalleerd die ik via de Eneco website heb besteld. Installatie is easy, maar ik zat er nog wat te rommelen en toen had de melder geen verbinding meer met mijn Toon. Ik kreeg het apparaat ook niet opnieuw verbonden.

Dus....opnieuw toegevoegd en het werkt weer. Maar....de allereerste installatie wil er niet uit! Ik heb dus in mijn rookmelder overzicht in Toon 2 rookmelders waarvan er 1 dus niet werkt en ook geen verbinding heeft. De andere (zelfde melder dus) werkt perfect.

Deze rookmelder welke in mijn Toon aangeeft niet verbonden te zijn is ook niet te ontkoppelen. Hij geeft succesvol ontkoppeld aan als ik de actie uitvoer...maar hij blijft staan in het overzicht.

Wat moet ik doen om deze eruit te halen? Ik heb Toon al herstart.

Oh...en ps...werkt de rookmelder al met Phillips Hue?

Bedoel je dat wanneer er een rookmelder word aangesproken dat de verlichting aan gaat?

Op die vraag is nee van toepassing:(
Wel een wens van velen.
Zou graag mee doen aan de test, daar ik in een huis woon die gebouwd is in 1924 en bestaat uit houten plafons en vloeren wat als er brand uitbreekt het huis binnen een half uur uitgebrand zal zijn. Wij mijn vrouw en ik zijn 75 en 71 jaar oud en willen ons hiermee uit de brand houden!!!
Zou graag mee doen aan de test, daar ik in een huis woon die gebouwd is in 1924 en bestaat uit houten plafons en vloeren wat als er brand uitbreekt het huis binnen een half uur uitgebrand zal zijn. Wij mijn vrouw en ik zijn 75 en 71 jaar oud en willen ons hiermee uit de brand houden!!!

Welke test bedoel je??
Je kan toch gewoon brandmelders kopen eventueel in samenwerking met Toon?

Welke test bedoel je??
Je kan toch gewoon brandmelders kopen eventueel in samenwerking met Toon?
Als je quote dan moet je een bericht plaatsen helemaal onderaan na het woordje quote.
Want nu heb je geen reactie gegeven.
Brandje, ik heb jou toch niets gevraagd!!! Eneco vraagt naar testers en daar heb ik op gereageerd!! Als ik een Brandje heb zal ik je roepen, want ik denk dat blussen en bluffen in je agenda niet voor komt!!!
Brandje, ik heb jou toch niets gevraagd!!! Eneco vraagt naar testers en daar heb ik op gereageerd!! Als ik een Brandje heb zal ik je roepen, want ik denk dat blussen en bluffen in je agenda niet voor komt!!!

Beste BL van de Kamp,

Zou je even normaal willen doen!!:@
Zo gaan wij hier niet met elkaar om.
Als net beginnende forumlid is het misschien slim om de huisregels even te lezen!:P

https://forum.eneco.nl/de-huiskamer-86/huisregels-eneco-forum-3863

Het is een openbaar forum, dus kan een ieder reageren, zoals ik je net probeer uit te leggen hoe je goed moet quoten.

Verder vind ik het laag om met een user naam grappen uit te halen.

Testers voor rookmelders worden niet gevraagd!!
Ik denk, dat je je wilt aanmelden als tester, omdat je woont in de provincie Utrecht en een Toon bezit.

Dus moet je in dat topic zijn om je daar aan te melden.

Dit is de link daar naar toe:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/test-jij-mee-nieuwe-toon-functionaliteit-10783

Prettige avond en ik hoop dat je je een volgend keer hier beschaafder reageert!!
Op 30 januari heb ik in de Eneco shop 3 Toon rookmelders besteld. Verwachte levertijd (staat ook nu nog op de website!) 2 dagen. Niet dus. Op 3 februari vroeg ik per e-mail naar de stand van zaken. Reactie: "De bestelde goederen zijn op dit moment niet op voorraad, uw bestelling is wel bij ons bekend. Zodra de producten binnen zijn zullen we uw bestelling verwerken." Wel betaald en vervolgens aan het lijntje worden gehouden. Dat is niet bevorderlijk voor het vertrouwen in Eneco, om het vriendelijk uit te drukken.
Reputatie 7
Badge +6
Beste M.B. de VRIES,

Welkom op de community. Het is inderdaad vervelend dat dit niet goed gecommuniceerd wordt, excuses daarvoor. Ik heb dit intern aangekaart,op deze manier wordt inderdaad niet de juiste verwachting gewekt.

Groet,

Folkert
Helaas, Eneco blijft ernstig in gebreke. Mijn op 30 januari 2017 bestelde en betaalde rookmelders (beloofde levertijd 2 werkdagen) zijn nog altijd niet geleverd! Vandaag aangekaart bij de klantenservice, met de sommering om binnen een week alsnog te leveren. Zo niet, dan wordt het helaas tijd voor actie richting Consumentenbond of een van de consumentenprogramma's op tv. Slechte reclame!!!!
Bij andere leveranciers wordt aangegeven dat deze rookmelder gewoon op voorraad is ................
Loop je niet een beetje te hard van stapel?
Ik en vele andere hier op het forum wachten op een bestelling!
Niet leuk maar het is niet anders.

Dat andere leveranciers aangegeven dat er een voorraad is, wil nog niet zeggen dat dat daadwerkelijk zo is.
Ik denk dat de omzetsnelheid bij de Bespaarshop van Eneco iets hoger is mede door de acties van de afgelopen maanden.
Als vervolgens Fibaro dat niet op tijd kan aanvullen, tja.......
Reputatie 7
Badge +5
@M.B. de Vries

Bedankt voor het melden, we gaan graag met dit soort feedback aan de slag. Zoals mijn collega Folkert al aangaf is er inderdaad sprake van een fout in onze communicatie. De normale levertijd is twee werkdagen, maar zoals je ook al gezien had zijn de lampen op dit moment niet voorradig. Dit is aangekaart en wordt inmiddels aan gewerkt. Sneller dan dat we ze binnen hebben, kunnen we ze helaas niet leveren. De rookmelders zijn de afgelopen maanden praktisch de deur uit gevlogen, waardoor het aanbod groter is geweest dan wij hadden verwacht. Ik adviseer je om het toch nog even af te wachten, we leveren de lampen zodra ze binnen zijn.
Hoi Denise,

Niet dat het erg uit maakt maar @deVries bedoelt zijn bestelling rookmelders en geen Hue lampen....
Ook ik heb een bestelling rookmelder uitstaan en heb van de Bespaarshop eenzelfde soort Email gehad.
Reputatie 7
Badge +5
@Brandje @M.B. de Vries

Excuus, ik bedoel inderdaad de rookmelders!
Ik vind de rookmelder erg interessant. Ik heb er 2 vragen over:
* Is er al zicht op de versie waarbij de rookmelder aangesloten wordt op het netspanning van het huis?
* Als een van de melder af gaat, zullen dan ook de andere afgaan, een soort schakeling?
Mijn huidige rookmelders zitten ook aan het net vast (Volgens bouwbesluit). Als de batterij leeg is van een rookmelder weten deze apparaten dat altijd te plannen ergens midden in de nacht..

Groeten
Palermo
Reputatie 7
Badge +5
@Palermo

Leuk dat je geïnteresseerd bent! Op je eerste vraag durf ik geen antwoord te geven. Wellicht dat je al wel weet dat de rookmelder niet direct gebruik maakt van internet, maar van een Z-wave verbinding met Toon. Op je tweede vraag kan ik zeggen dat alleen de rookmelder afgaat die de rook detecteert. Laten we hopen dat het niet vaker 's nachts voorkomt...
Reputatie 2
Badge
Op netspanning wordt niet meer geleverd ivm bij brand dat de stroom kan onderbroken worden. Of bij stroononderbreking deze dan niet werkt. Alleen op batterij leverbaar en veiliger
Ik vind het een geweldige optie om een rookmelder te kunnen koelen aan Toon. De prijs van € 60,00 per rookmelder vind ik echter veel te hoog. Daar heb je zeker 3 gewone rookmelders voor. Omdat ik er ook drie nodig heb kost de mogelijkheid om een sms te krijgen al gauw €120 extra. Dat is het mij niet waard.