Nieuw met toon | Eneco Community
beantwoord

Nieuw met toon

• 6 januari 2019
  • 17 reacties
  • 230 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Hallo allen,

ik ben sinds gisteravond (zaterdag 05-01) de trotse eigenaar van een toon thermostaat. Ik heb deze van een familielid gekregen uit Zoetermeer.

Nu heb ik de toon direct vannacht aangesloten inclusief de ketel module. Het werkt gewoon perfect als thermostaat en ik heb maar gelijk een abbo afgesloten. Ik heb nu de activatie code gekregen en volgens de mail moet ik eerst een herstel doen.
Maar moet er nog iets afgemeld worden op de toon? Vanuit Eneco dan.

Want ik wil wel op de fabrieksherstel drukken maar ik ben bang dat straks op zondag de CV(verwarming)niet meer werkt omdat de toon het dan niet doet, vanwege het afmelden van de oude eigenaar.

Sorry voor het lange verhaal maar mijn vraag is
of ik zo op herstel kan drukken en dan mijn activatiecode invoeren?

alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken

gr Rietish
icon

Beste antwoord door ThehogNL 6 januari 2019, 14:17

De CV/verwarming blijft altijd werken ook al staat de Toon nog in 'activatiemodus'. Je kan dan nog met de hand op de Toon in de activatiemenu de ketel/temperatuur bedienen.
Dus ga gerust je gang.
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
De CV/verwarming blijft altijd werken ook al staat de Toon nog in 'activatiemodus'. Je kan dan nog met de hand op de Toon in de activatiemenu de ketel/temperatuur bedienen.
Dus ga gerust je gang.
Oh ok nou dan gaan we ervoor nog bedankt en geef wel een terugkoppeling
Net even herstel gedaan en alles werkt naar behoren.

Alleen 1 vraag nog de gasmeter is bij ons ook gewoon een slimme meter alleen hoe sluit ik deze aan? Toon geeft geen verbruik aan. De stroom is gewoon via P1

alvast bedankt Gr.

Reputatie 6
Badge +3
De gasmeter hoort z'n meetwaardes draadloos naar je slimme meter te sturen (dus die van de stroom). Als het goed is moet je als je op de knop drukt van de slimme meter uiteindelijk ook de gasmeterstand daar kunnen zien. De slimme meter stuurt dat dus ook over de P1 poort naar de Toon. Het sturen van gas metingen wordt overigens 1x per uur gedaan in de meeste gevallen.

Mocht dit niet het geval zijn dan behoort je netbeheerder dat op te lossen.
Reputatie 7
Badge +9
Vergeet niet in Toon ook aan te geven dat je een slimme gasmeter heb. Dat deze gegevens via de p1 poort doorgegeven worden.
Ik heb nu net even gekeken en het klopt hij geeft nu aan afgelopen uur gas verbruikt te hebben.

Ik zie ook dat na het opnieuw aanmelden dat hij nu op opentherm staat i.p.v. aan/uit. Is dit erg?

Het gaat om een intergas kombi kompact hre 24 18a en ik heb boven radiatoren en beneden enkel vloerverwarming

dank je wel voor de snelle hulp van jullie
Reputatie 6
Badge +3
Met opentherm krijgt de toon gegevens van de ketel en kan hij de ketel modulerend aansturen. In de meeste gevallen is dit beter en zuiniger. Soms werkt aan/uit beter om je huis warm te krijgen. Ik zou zeggen laat hem open opentherm staan tenzij na een paar dagen blijkt dit niet afdoende te zijn
Ok dat zal ik doen om het uit te proberen, ik had me laatste post nog een beetje aangepast met wat extra gegevens.

Overigens werkt de toon app ook goed op de iPhone en hij zag de Philips hue vanzelf. Fijn!

gr.
Reputatie 6
Badge +3
Met beneden vloerverwarming ben je waarschijnlijk met opentherm beter af.
Ok want dan kan deze heel de dag verwarmen op een lager manier.

Ik ben aan het koken geweest, kan het kloppen dat er qua verbruik 720 liter aan gas wordt aangeven. Zie onderstaande foto.

Sorry voor al me vragen

Reputatie 6
Badge +3
Ja plus CV ketel verbruik natuurlijk. Dat is 0.7 m3
+ Vloerverwarmingspomp.
Ok bedankt. Ik ga het nog wel even vergelijken met de waardes op de gasmeter zelf.

Hoe weet ik welke versie ik van toon heb? Is dit de toon1 of juist de 2? Kan ik dit ergens in het menu terugzien?

gr.
Reputatie 6
Badge +3
Dit is de toon 1. Merk je ook wel in zijn trage reactietijd op het touchscreen soms
Opzich merk ik er niet veel van, maar hoe kan ik een toon2 herkennen? Als ik zo op marktplaats ga zoeken
Reputatie 6
Badge +3
Voornamelijk te herkennen aan de rondere rand en lichte verhogen in die rand. https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/zijn-er-foto-s-van-toon-2-19138#post193433
oh dat is wel een duidelijk verschil. Ik zal maar Mp in de gaten houden, mocht er een koopje voorbijkomen.

Er is er wel 1 voor €250

nou iedereen nog vriendelijk bedankt voor alle steun afgelopen weekend. Ik ben jullie zeer dankbaar.

Reageer