Nieuw! Bedien ook Philips Hue-lampen met uw Toon® | Eneco Community

Nieuw! Bedien ook Philips Hue-lampen met uw Toon®

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

96 Reacties

Richard van Elburg wrote:

Misschien is het wel aardig om de Toon-klanten van het eerste uur, die Toon nog zelf hebben moeten kopen, een leuk verlichtingspakket toe te sturen? Wij hebben tenslotte veel geprobeerd en gebeld over ketels die de hele nacht doordraaiden en maar niet uit wilden. Uiteindelijk hebben we nooit meer iets gehoord en zou dit een leuke geste zijn....

Ik behoor zelf tot een Toon-gebruiker van meer dan 2 jaar geleden.
Er waren er zat, ik incluis, waar Toon gewoon probleemloos werkte.
Dat er veeeeelen zijn, die hebben moeten bellen, omdat er problemen waren met Toon, dat lijkt me sterk. Ook was er in die periode al een forum, toch.............
Ook is het met dit soort zaken zo, dat als je vroeg in het begin instapt, je dat risico nou eenmaal loopt.
Sommigen roepen dan ook, ik ga eerst de kat uit de boom kijken.
Reputatie 7
Badge +7

Wij hebben tenslotte veel geprobeerd en gebeld over ketels die de hele nacht doordraaiden en maar niet uit wilden. Uiteindelijk hebben we nooit meer iets gehoord en zou dit een leuke geste zijn....

Zo te zien is dit je eerste reactie op het forum , en heb je toen niets bijgedragen , ook al werkte je Toon goed .
of ben je weg geweest en weer terug gekomen ?
Ik wist niet dat je niet mocht reageren of alsnog kritisch mocht zijn als je niet vanaf het begin af aan actief bent geweest op het forum. In het begin heb ik weleens wat geplaatst, maar kan me de reacties niet meer herinneren eigenlijk. Sorry dus.

Over die veeeeele bellers: Op de momenten dat ik belde, begreep ik toch wel degelijk dat ik echt niet de enige was hoor Brandje. Overigens bedoelde ik met "wij", wij als gezin en niet als alle gebruikers van het eerste uur.

Overigens leuk, al die nicknames...

Ik wist niet dat je niet mocht reageren of alsnog kritisch mocht zijn als je niet vanaf het begin af aan actief bent geweest op het forum. In het begin heb ik weleens wat geplaatst, maar kan me de reacties niet meer herinneren eigenlijk. Sorry dus.

Over die veeeeele bellers: Op de momenten dat ik belde, begreep ik toch wel degelijk dat ik echt niet de enige was hoor Brandje. Overigens bedoelde ik met "wij", wij als gezin en niet als alle gebruikers van het eerste uur.

Overigens leuk, al die nicknames...

Hoi Richard,

Er is toch niemand die zegt dat je niet zou mogen reageren of kritisch zijn?:P
Er wordt door mij gereageerd op een stelling van je. Goed dat je "wij"nog even uitlegt, want dat kon je ook anders lezen.
Zo zie je hoe goed het is een verduidelijking te geven.

Ach, die Nicknames zijn uiteraard niet zo maar en helaas met het digitale tijdwerk bijna noodzakelijk, zou ik bijna zeggen.

Maar ik gaf ook een verklaring hoe het zit met "vroegere instappers", daar was je het wel mee eens?
Kijk straks eind 2016 komt er een nieuwe Toon en dan zijn de huidige Toongebruikers weer ontevreden, omdat ze ook een nieuwe Toon willen.
Tja wat Eneco dan doet weet ik niet, maar ik vermoed dat we toch de portemonnee zullen moeten trekken.
Reputatie 7
Badge +7
@ Brandje,

Ton m,n portemonnee is , door deze huidige roverheid al helemaal leeg .:@
Reputatie 7
Badge +5
Danielle wrote:

@Yobotje,

Januari duurt nog even 😉
Maar zodra alles gereed is ontvangt iedereen een nieuwe e-mail met het Philips Hue aanbod.

Hallo Danielle, januari zit er bijna op. Kun je een update geven?:?
Reputatie 7
Badge +5
Yobotje wrote:

Danielle wrote:

@Yobotje,

Januari duurt nog even 😉
Maar zodra alles gereed is ontvangt iedereen een nieuwe e-mail met het Philips Hue aanbod.

Hallo Danielle, januari zit er bijna op. Kun je een update geven?:?

Hallo Danielle (of Folkert), kan een van jullie een update geven?
Wellicht is het bericht over het hoofd gezien, ik heb nl geen mail ontvangen maar dat zal wel een reden hebben.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

Er is inderdaad nog geen e-mail verstuurd.
We hebben nog geen voorraad van Philips binnen gekregen. De verwachte levertijd staat nu op eind februari. Zodra de voorraad binnen is dan sturen we een e-mail.
Reputatie 7
Badge +5
Danielle wrote:

@Yobotje,

Er is inderdaad nog geen e-mail verstuurd.
We hebben nog geen voorraad van Philips binnen gekregen. De verwachte levertijd staat nu op eind februari. Zodra de voorraad binnen is dan sturen we een e-mail.

Bedankt Danielle, de wens gaat weer in de "parkeerstand".;)
Yobotje wrote:

Wel tijdig de meter bijvullen hè?:P
Reputatie 7
Badge +5
Brandje wrote:

Yobotje wrote:

Wel tijdig de meter bijvullen hè?:P

Tja Ton, maar wat in't vat zit ........ Kost niks.;)
Wellicht een waarschuwing:

http://www.iculture.nl/philips-hue-app-crasht-na-update/
Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

De levering van de starterspakketten van Philips Hue is uitgesteld. De verwachte levertijd staat nu op eind maart. De actiecode per e-mail wordt verstuurd zodra het zo ver is.
Reputatie 7
Badge +5
Danielle wrote:

@Allen,

De levering van de starterspakketten van Philips Hue is uitgesteld. De verwachte levertijd staat nu op eind maart. De actiecode per e-mail wordt verstuurd zodra het zo ver is.

Jammer Danielle, maar wel bedankt voor je vermelding!
Reputatie 7
Badge +5
@Danielle, wil je er rekening mee houden dat ik geen email van Eneco ontvang en daarmee ook geen actie code ontvang van de Hue lampen indien deze weer op voorraad komen.

@Marco is momenteel bezig met het email fenomeen en wellicht is het handig dit breder aan te pakken.
Ik vond overigens een email bevestigings bericht van vorig jaar 7 juli dat ik me voor de nieuwsbrief heb aangemeld. Daarna heb ik hem eenmaal op kunnen slaan.:?
Badge
Hoe kan ik Hue lampen uit de toon verwijderen ?
Reputatie 7
Badge +5
H.M. Duijckers wrote:

Hoe kan ik Hue lampen uit de toon verwijderen ?

Dat kan door je bridge te ontkoppelen. Maar dan is wel alles van Hue weg!
Het is tot dusverre niet mogelijk op een andere manier een of meerdere Hue lampen te verwijderen hoewel ik dat graag zou kunnen.
Badge
Dat had ik zelf ook al ontdekt!
Reputatie 7
Badge +5
H.M. Duijckers wrote:

Nou ja zeg, wat een onvriendelijke reactie.
Als je het al weet waarom vraag je het dan:@
Reputatie 7
Badge +5
Yobotje wrote:

H.M. Duijckers wrote:

Nou ja zeg, wat een onvriendelijke reactie.
Als je het al weet waarom vraag je het dan:@

En dan nog eens wat H.M. Duijckers: als je hulp vraagt op dit forum is het wel zo netjes überhaupt en ook normaal te reageren zodat je een volgende keer weer een normale reactie kunt verwachten. Kijk voor de aardigheid maar eens naar je overige reacties in de andere topics van je. Dat siert je niet.
Reputatie 7
Badge +7
Is het niet mogelijk om wat meer functionaliteiten voor de hue te regelen vanaf de Toon. Bij punt 10.

Ik doel op kleuren en intensiteit instellen en het maken van scene's. Nu moet je dat via een Hue app doen op tel of tab.
Zouden ook wanneer je meerdere lampen hebt deze op een pagina staan en de stekkers op een andere.
Ik heb op tabblad 1 nu vier stekkers en vier lampen.
Op tab 2 m'n overige lampen. En dit had ik liever anders gezien.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen