Nest of Toon? | Eneco Community

Nest of Toon?

• 26 april 2012
  • 9 reacties
  • 5308 Bekeken

Hallo,
allereerst super leuk dat jullie een klantforum hebben... Super!!!!
Ik heb ook een vraag.... Binnenkort ga ik verhuizen naar mijn nieuwe woning en ik wil dan graag een 'coole' thermostaat....Ik zag dat jullie een nieuwe thermostaat de Toon binnenkort gaan leveren aan klanten. Kunnen jullie uitleggen wat het verschil is tussen de Toon en de Nest ? Is er bv. ook een app voor de Toon beschikbaar voor iPhone/Android? Moet je alles op het apparaat doen of kan je het ook via je laptop doen? Wat zijn precies de live updates waar je EUR 3,50 /mnd voor moet betalen? Is er al meer bekend wanneer deze beschikbaar komt (de Toon?)
Alvast bedankt,
Geoffrey

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Daar ben ik ook benieuwd naar. Dus ik wil hierop ook graag antwoord.
Installatie van Toon...

Naast de vragen van Geoffrey ben ik ook benieuwd hoe het zit met de installatie. Misschien dat ik er overheen kijk maar daar zie ik niets over.

Moet de klant het zelf doen of moet Eneco dat doen?

Wie het weet mag het zeggen.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Geoffrey! Leuk dat je zo enthousiast bent. Nest is een zelflerende thermostaat. Het grote verschil is dat Toon actueel inzicht geeft in je energieverbruik en de kosten daarvan. Hij toont je of dat veel of weinig is. En hij kan ook je verbruik vergelijken met de afgelopen dagen, weken, maanden. Zo kom je er achter waar de pieken in je verbruik zitten. Als je wilt kan je zelf actie ondernemen om energie te besparen.

Dankzij de Live Updates:
Kun je je energieverbruik uit het verleden zien en vergelijken
Heb je inzicht in je energiekosten door updates van actuele tarieven
Weet je wanneer je de jaarnota kunt verwachten
Krijg je meldingen om bijbetalen te voorkomen
Leer je waar de pieken in je verbruik vandaan komen
Krijg je grip op je sluipverbruik
Zie je het verschil tussen verbruik in het hoog- en laagtarief (indien van toepassing)
Zie je via internet actuele weer- en verkeersinformatie
Ben je altijd voorzien van updates en nieuwe services

Op dit moment is Toon alleen via Toon zelf te bedienen. In de zomer komt er een online applicatie voor Toon. Deze is nog in ontwikkeling! Toon is eind dit voorjaar beschikbaar.

@Kazazis
Toon wordt door een monteur, zonder extra kosten, bij jou in huis geïnstalleerd.
Reputatie 1
Badge
Hallo!

Leuk dit forum :-)

Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de Toon. Wij waren al een tijdje aan het rondneuzen naar een thermostaat welke te bedienen is middels een iphone of android app.

We zagen op internet de Nest, maar wat ik tot nu toe begrepen heb is deze nog niet leverbaar in nederland en dan weet je nog niet of hij samenwerkt met je ketel. (kan zijn dat dit inmiddels anders is)

Ondertussen kwam een andere leverancier ook met een op afstand instelbare thermostaat. Naar aanleiding hiervan heb ik toen contact gezocht met Eneco en werd na een paar dagen gebeld door een enthousiaste medewerker die thuis de toon ook aan het uitproberen was. Hij vertelde me toen dat 17 januari er een mail zou komen dat eneco ook bezig was met in dit geval de toon. En dat toon in de toekomst ook met een app te besturen is.

Wat voor ons ideaal is, tevens dat toon de mogelijkheid heeft om per dag in te stellen. Toen wij 1,5 jaar geleden verhuisden zijn we in de winkel verkeerd geinformeerd over onze thermostaat. Ipv per dag kon deze maar 1 dag programma aan. Dus bij afwijkend gedrag en in het weekend moeten we hem handmatig instellen en hij werkt niet geheel naar tevredenheid.

Dus wij gelijk enthousiast, maarja inmiddels 4 maanden na dit telefoontje is nog niet veel meer te vinden als dat toon geleverd wordt in het voorjaar.

Is hier al iets meer over bekend?

Nog een vraagje qua installatie. Wordt de toon aangesloten op de nu reeds aanwezige draaidjes van de oude thermostaat of moet er een "gootje" getrokken worden vanuit een stopcontract naar de plaats waar hij moet hangen?

Alvast bedankt!

Carla
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Carla. Fijn om te lezen dat je het leuk vindt.

Toon is inderdaad per dag in te stellen.
Er is op dit moment nog geen exacte datum bekend van wanneer Toon precies verkrijgbaar is voor onze klanten. We verwachten Toon nog steeds voor het einde van het voorjaar. Toon wordt inderdaad aangesloten aan je huidige cv-draden. Er hoeft dus geen apart “gootje” getrokken te worden.

Via www.eneco.nl/toon kan je vrijblijvend een exemplaar reserveren. Je wordt dan op de hoogte gehouden per e-mail als Toon beschikbaar is. Als je dat al hebt gedaan, is het nog even afwachten.
Reputatie 1
Badge
Welkom op het forum Carla. Fijn om te lezen dat je het leuk vindt. Toon is inderdaad per dag in te stellen. Er is op dit moment nog geen exacte datum bekend van wanneer Toon precies verkrijgbaar is voor onze klanten. We verwachten Toon nog steeds voor het einde van het voorjaar. Toon wordt inderdaad aangesloten aan je huidige cv-draden. Er hoeft dus geen apart “gootje” getrokken te worden. Via www.eneco.nl/toon kan je vrijblijvend een exemplaar reserveren. Je wordt dan op de hoogte gehouden per e-mail als Toon beschikbaar is. Als je dat al hebt gedaan, is het nog even afwachten.

Ingeschreven heb ik me al in januari :-)

Maar, rare vraag misschien, was dan misschien niet handiger geweest om later met de campagne te binnen voor toon.

Nu werd begin januari verteld dat hij in het voorjaar verkrijgbaar zou zijn. Je denkt dan...voorjaar...zo rond april. Nu wordt het zoals ik je verhaal begrijp half juni ergens.
Kan de Toon op een gegeven moment ook terugleveranties aan? Heb nl. zonnepanelen en ik had volgens mij gelezen dat dit (nog) niet mogelijk is?

Gr,

Janneke (Jpetto)
Reputatie 2
Badge +1
@Carla
Wij begrijpen je opmerking. De periode tussen inschrijven en de daadwerkelijke verkoop van Toon duurt wat lang. We hebben er wel bewust voor gekozen om Toon vroeg te introduceren. Dit om consumenten alvast kennis te laten maken met Toon van Eneco.
Bij Eneco hebben we de afgelopen periode uitgebreid de tijd genomen om Toon te testen bij consumenten thuis. Dit om er zeker van te zijn dat we je straks een optimaal werkende Toon aan kunnen bieden. Wij hopen dat je nog heel even geduld hebt, want in juni starten we met de verkoop van Toon. En, uiteraard krijg je als voorinschrijver, als één van de eerste, een passend aanbod.

@Jpetto
Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden.
Het klopt dat Toon op dit moment nog niet werkt met zonnepanelen. We werken aan een aanvullende dienst die de opwekking van je zonnepanelen via Toon monitort.
Ik zou toch voor de Toon gaan. De nest werkt nog niet goed zeker niet in Nederland. En ik heb laatst ook gehoord dat ze hem uit de winkel hebben gehaald. De exacte reden hiervoor is niet bekend.

http://www.iphoneclub.nl/190811/apple-haalt-nest-thermostaat-uit-de-winkels/