Nefit Ecomline HR(C)30H/V | Eneco Community
vraag

Nefit Ecomline HR(C)30H/V

• 28 januari 2015
  • 8 reacties
  • 1370 Bekeken

Gezien veel tegenstrijdige berichten over het wel en niet functioneren van Toon met een converter is mijn vraag nu: Wie heeft al een ervaring in combinatie met bovenstaande Nefit ketel?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

8 Reacties

Badge +5
Hallo J.B.Schaap tegenstrijdige berichten??? Er zijn fabrikaten waar niet van bekend is of zij met OpenTherm overweg kunnen, op dit forum zijn veel leden die een helpende hand willen en kunnen bieden. In geen geval tegenstrijdigheid!
Profiteer daarvan en wellicht is ook voor jouw ketel een OpenTherm module toepasbaar.;)
Heb je dit topic gelezen?
https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/toon-aanbieding-icm-nefit-ecomline-hr-excellent-5387
Heb je dit topic gelezen?

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/toon-modulerende-thermostaat-7631
Badge +5
Hoi J.B.Schaap, toch snel antwoord zonder tegenstrijdigheid lijkt me zo.
Succes en wellicht komt er spoedig toch een echte Nefit oplossing om met Toon te kunnen moduleren.
De toekomst zal het leren.;)
Hoi Theo,

Ik vraag me dan ook af of de ts deze topic's wel heeft gelezen?

Hij spreekt over tegenstrijdige berichten........
Maar of hij daarmede dit forum bedoelt.....; ik denk van wel maar dan geldt m'n 1e zin.
Dat Toon modulerend kan werken is mij bekend, jullie zijn wel snel op je teentjes getrapt zeg.
Mijn opmerking over "tegenstrijdigheid" slaat op het feit dat in een telefoongsprek met Eneco verteld wordt dat Nefit een converter heeft voor mijn geval en Nefit zegt dat dit op deze ketel niet mogelijk is.
Op dit forum ben ik een opmerking tegen gekomen dat dit opgelost was, maar kan het niet meer terug vinden. Als ex warmte techniker wil ik nog even opmerken dat het aan/uit schakelen nog twee gevolgen heeft die ik nergens tegen kom, De eerste is dat ik met Toon nu niet meer mijn warmwater gedeelte apart kan uitschakelen, dus als ik b.v. in de winter langer weg ben warmt de "boiler" steeds op.
terwijl dit niet nodig is.Geen besparing dus. Het tweede gevolg is dat de ketel bij opstoken van nacht temp. naar dag doorwarmt naar de max.temp. waardoor een stoot heet water de installatie in gaat met als gevolg uitzettings geluiden. Met de oude Nefit thermostaat die modulerend werkte waren deze twee zaken niet aan de orde. Ik hoop nog steeds dat ik, Nefit of Eneco e.e.a. kan oplossen.
Met de allervriendelijkste groeten en bedankt voor de verwijzingen die ik overigens al kende.
Dat Toon modulerend kan werken is mij bekend, jullie zijn wel snel op je teentjes getrapt zeg.
Mijn opmerking over "tegenstrijdigheid" slaat op het feit dat in een telefoongsprek met Eneco verteld wordt dat Nefit een converter heeft voor mijn geval en Nefit zegt dat dit op deze ketel niet mogelijk is.
Op dit forum ben ik een opmerking tegen gekomen dat dit opgelost was, maar kan het niet meer terug vinden. Als ex warmte techniker wil ik nog even opmerken dat het aan/uit schakelen nog twee gevolgen heeft die ik nergens tegen kom, De eerste is dat ik met Toon nu niet meer mijn warmwater gedeelte apart kan uitschakelen, dus als ik b.v. in de winter langer weg ben warmt de "boiler" steeds op.
terwijl dit niet nodig is.Geen besparing dus. Het tweede gevolg is dat de ketel bij opstoken van nacht temp. naar dag doorwarmt naar de max.temp. waardoor een stoot heet water de installatie in gaat met als gevolg uitzettings geluiden. Met de oude Nefit thermostaat die modulerend werkte waren deze twee zaken niet aan de orde. Ik hoop nog steeds dat ik, Nefit of Eneco e.e.a. kan oplossen.
Met de allervriendelijkste groeten en bedankt voor de verwijzingen die ik overigens al kende.

Op m'n teentjes ben ik zeker niet getrapt; dan moet er toch wel wat meer gebeuren.
De verwijzigingen werden uiteraard geplaatst, omdat wij hier gewent zijn om mede forumleden op die reeds beschikbare info te wijzen, zeker zoals ik jou geval er een algemene oproep komt.

Gezien deze link, waar duidelijk ook de fabrieksinfo in stond verwerkt, had je dus je antwoord eigenlijk al geweten.

Dus in jouw geval gewoon genieten van je Nefit met de daarbij behorende thermostaat en laat Toon gewoon links liggen.
Reputatie 7
Badge +6
@J.B.Schaap,

Welkom op het forum!
Jammer dat je een tegenstrijdige reactie hebt gekregen van mijn collega van de klantenservice. Mogelijk is het verklaarbaar doordat de EcomLine Elite wel een module heeft om OpenTherm te functioneren op Toon en de overige EcomLine's niet. Mogelijk heeft mijn collega niet goed gekeken. Sorry voor het ongemak!