nacht-temperatuur | Eneco Community
vraag

nacht-temperatuur

Wat is de ideale nacht-temperatuur voor de thermostaat gedurende nacht? Zo laag mogelijk of ….

Groet

2 Reacties

Nee zeker niet, het verschil om bij te verwarmen (als dat noodzakelijk zou zijn) wordt dan wel erg groot.
Met alleen radiatoren is 15/16 grd een prima stand voor de keuze Slapen.
Bij vloerverwarming is een nachtverlaging van niet meer dan 2 grd gebruikelijk.
GeorgeV wrote:

Wat is de ideale nacht-temperatuur voor de thermostaat gedurende nacht? Zo laag mogelijk of ….

Groet

Het is maar net hoe goed of slecht je huis geïsoleerd is, mijn huis koelt heel langzaam af en kouder dan 16,5 á 17 graden word het hier niet met de verwarming s`nachts uit. Ik heb hem wel op 15 graden staan, maar eigenlijk kan ik hem net zo goed lager zetten.
Bij mijn vriendin echter koelt de boel zo snel af dat het zij de verwarming s`nachts op 15 graden heeft staan.
In principe moet je nooit lager stoken dan 15 graden, dit om vocht in je huis te voorkomen en vochtige huizen duren erg lang om op temperatuur te komen...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen