beantwoord

Na update staat dimmen op 10%

Deze week een update gedraaid naar versie 4.22.7. Sindsdien staat de dimstand op 10% en die is niet hoger te krijgen (wel lager). Vervelend als de zon schijnt, want dan is de Toon niet af te lezen.
Zijn er meer die hier last van hebben?
icon

Beste antwoord door Brandje 30 november 2018, 11:48

Dat heeft iedereen die de nieuwste update heeft gekregen. De dimstand is nu begrensd op 10%.
Reden: de temperatuursensor wordt anders teveel beïnvloed door de grotere warmte van het scherm.
Heb je een Toon2?

Bekijk origineel

6 Reacties

Dat heeft iedereen die de nieuwste update heeft gekregen. De dimstand is nu begrensd op 10%.
Reden: de temperatuursensor wordt anders teveel beïnvloed door de grotere warmte van het scherm.
Heb je een Toon2?
Ik denk Toon1. Is al 3 jaar oud. Maar hoe kan ik dat zien?
Oke dan heb je idd een Toon1.
Er komt ook een mogelijkheid om een automatische keuze a.d.h.v. het omgevingslicht in te stellen; helaas geldt dat dan niet voor jou; dat is alleen op Toon2 mogelijk.

Vroeger had je wellicht een temperatuur correctie op Toon gedaan, die zou je nu kunnen afbouwen.

Een Toon2 ziet er als volgt uit:

Bedankt voor je reactie(s) Brandje.
Overigens vind ik het heel vervelend dat dit is gebeurd. Vanmorgen scheen de zon weer eens en ik kon het display dus niet aflezen. Moet er echt dichtbij gaan staan.
Als ik dat geweten had dan had ik de update niet gedaan.
Kan ik bij Eneco hier een klacht over indienen?
Wim van Pelt wrote:

Bedankt voor je reactie(s) Brandje.
Overigens vind ik het heel vervelend dat dit is gebeurd. Vanmorgen scheen de zon weer eens en ik kon het display dus niet aflezen. Moet er echt dichtbij gaan staan.
Als ik dat geweten had dan had ik de update niet gedaan.
Kan ik bij Eneco hier een klacht over indienen?

Dat kan natuurlijk altijd, maar het is een bewuste keuze van Quby, want het correct weergeven van de temperatuur is eigenlijk meer essentieel.
Reputatie 2
Badge +1
Er is inmiddels bekend dat de dimstand op de ene toon niet gelijk is als op een andere toon en dat het bij de ene dus veel donkerder/minder leesbaar is. Eneco is op de hoogte en is op zoek naar een oplossing, maar geeft niet aan hoe lang dit kan duren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen