Na installatie slimme meter rare waardes in Toon | Eneco Community
beantwoord

Na installatie slimme meter rare waardes in Toon

• 30 juli 2019
  • 11 reacties
  • 426 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3
goedemiddag,

Vanmorgen is er een slimme meter geplaatst voor zowel gas als elektra.
nu hem ik ipv de sensoren wat ik voorheen had de P1 kabel aangesloten en opnieuw gekoppeld met toon en verbinding is in orde, echter geeft de app hele rare waardes aan (zie screenshot) hoe kan ik dit oplossen?

verder vraag ik me af of ik nog nieuwe waardes moet invoeren wat betreft de nieuwe meter standen?
elektra is begonnen op 0, maar gas staat op 164m3
verneem graag een reactie, alvast bedankt!

met vriendelijk groet,
Remco

icon

Beste antwoord door TinaC 2 augustus 2019, 10:45

@remco100000

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang, Er is geen duidelijke oorzaak zichtbaar. In dit geval is er geen correctie aanvraag mogelijk. Wat ik je wel adviseer is om een mandaat af te geven via Mijn Eneco. Hiermee geef je ons toestemming de meters dagelijks uit te lezen door de netbeheerder. Hiermee heb je naast de maandelijkse verbruiksoverzichten ook inzicht in de dagelijkse registratie van de meters.

Groeten, Tina
Bekijk origineel

11 Reacties

Hoi Remco,

Een normaal verschijnsel op Toon ivm de omzetting analoog naar digitaal.
Vanavond na 24:00 uur zal je zien is alles normaal.

Dus ff tot vanavond niet opletten verder.
Reputatie 1
Badge +3
Hoi brandje,

bedankt voor je reactie.

het dagelijkse verbruik staat nu weer realistisch echter is het maandoverzicht wel erg positief. Dan mag ik wel op vakantie zijn geweest maar 59eur is wel erg veel. Meen me te herinneren dat hier is Lets van 17euro totaal stond. Kan het zijn dat dit ook wordt gecorrigeerd? Of moet ik hier nog iets voor uitvoeren?

benieuwd naar de reactie

groet, Remco
Hoi Remco,

Vroeger gaf de lopende maand waarin werd over gegaan van analoog naar digitaal een sterk vertekend beeld.
Sinds enige tijd kan een moderator achteraf wel correcties aanvragen.
Zelf hoef je daar nu niets aan te doen; morgen zal een moderator wel reageren en indien mogelijk voor je ingang zetten.
Reputatie 1
Badge +3
Hi brandje,

bedankt, ik zal morgen even afwachten.
zou toch leuk zijn als die correctie kan worden toegepast. Is tenslotte toch 1 van de hoofdredenen waarvoor ik toon gebruikt om een duidelijk inzicht te krijgen in je verbruik en dit te kunnen vergelijken met andere jaren.

groet Remco
Badge
@remco100000 Hoi Remco. Goedemoregn. Ik kijk even met je mee. Kan jij voor mij de externe toegang aanzetten van jouw Toon?
Reputatie 1
Badge +3
Hi John,
lees net je bericht, ik wil dit graag aanzetten echter kan ik het niet zo snel vinden in het instellingen menu. Kan je me vertellen waar ik dit kan vinden?

Bedankt
Reputatie 7
Badge +1
Hoi @remco100000

De externe toegang zet je aan door te drukken op Menu > Toon support > Externe Toegang voor de klantenservice (Aan). Hier kijken we dan morgen naar, aangezien we doordeweeks tot 20:00 aanwezig zijn.

Groet. Urgel
Reputatie 1
Badge +3
Hi Urgel,

hartelijk dank,

ik zal dit morgen vroeg voordat ik naar mijn werk ga aanzetten zodat er naar gekeken kan worden

groet,
remco
Reputatie 1
Badge +3
Goedemorgen,

zojuist externe toegang aangezet.
Ben benieuwd naar de correctie.

mvg remco
Reputatie 6
Badge +1
@remco100000

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang, Er is geen duidelijke oorzaak zichtbaar. In dit geval is er geen correctie aanvraag mogelijk. Wat ik je wel adviseer is om een mandaat af te geven via Mijn Eneco. Hiermee geef je ons toestemming de meters dagelijks uit te lezen door de netbeheerder. Hiermee heb je naast de maandelijkse verbruiksoverzichten ook inzicht in de dagelijkse registratie van de meters.

Groeten, Tina
Reputatie 1
Badge +3
Dag Tina,

bedankt voor het nakijken.
het lijkt allemaal weer zoals voorheen.

Groet Remco

Reageer