Monteur geweest, geen Toon | Eneco Community

Monteur geweest, geen Toon

• 16 november 2012
  • 5 reacties
  • 1011 Bekeken

Badge
Hi,

de monteur is net geweest om Toon te komen plaatsen. Blijkt dat het niet gaat omdat ik een digitale gasmeter heb, blijkbaar zonder led aanduiding, maar met een pijltje. Hierdoor kan ik Toon dus niet ontvangen terwijl de rest wel goed is.

Hoe kan het dat Eneco wel wekelijkse of tweewekelijks de waarden doorkrijgt, maar de Toon niet? Is er geen andere mogelijkheid voor?
Vind het een beetje sneu, aangezien ik 6 maanden geleden hiervoor het contract heb afgesloten, voor Toon dus.

Dat zal dus zodra het contract afloopt een andere aanbieder worden, aangezien qua kosten alles ongeveer gelijk is, maar de hebbedingetjes anders zijn. Zonde, had graag de Toon gehad.

Edit:
Ik zie net dat iemand anders hier op het forum een Uniflo G4SRV gasmeter heeft én Toon heeft geinstalleerd. Dat is exact degene die ik ook heb, dus waarom kan het bij mij dan niet?

Forum: https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/werkt-toon-slimme-meter-enexis-4360/
Gasmeter: http://www.slimme-meter.info/handleidingen/flonidan-gasmeter-uniflo/

Misschien dat iemand nog tips / advies heeft?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
@sandurtjuh

Wat fijn om te lezen dat het goed is gekomen!
Bedankt voor je geduld, onze excuses dat het de eerste keer niet goed is verlopen.
Badge
Het werkt inmiddels wel door Michiel, geweldig dat hij even langs wilde komen. Vond het al vreemd dat de vorige monteur led-puls-sensoren wilde plaatsen, aangezien ik gewoon een P1 poort heb. Blijkbaar wordt het gas doorgegeven aan de slimme meter van de stroom. Maar goed, 75 euro om een stekker erin te steken en een module op te hangen doen ze goed 🙂 Maar Michiel heeft alles netjes weggewerkt en is pas rond 23.30 naar huis gegaan. Bedankt voor de info, aangezien ik de moed al bijna had opgegeven.
Reputatie 3
Badge
Slimme meters geplaatst na 1 januari 2012 zouden een P1 Poort hebben. Soort internetkabel gaat erin. Deze zou dan gewoon moeten werken, mogelijk een uitzondering daar. Vervelend dat je hierdoor weer opnieuw moest bellen. Werkt het inmiddels wel?
Badge
Statusupdate:
Inmiddels met Eneco gebeld, type e.d. doorgegeven. Zij hebben andere monteurs gebeld, waaronder Michiel (?). Deze komt normaal niet hier, maar hij was ergens in de buurt en weet blijkbaar veel af van Toon. Het zou inderdaad mogelijk zijn om met deze gasmeter via een kabel of iets dergelijks (don't shoot me) een connectie te maken. Hij maakt in ieder geval een lange dag denk ik, aangezien hij vanavond om 20.30 nog even langskomt.

Top service van Eneco-medewerker en natuurlijk de monteur die 's avonds langskomt (hart voor de zaak of voor Toon)! Nu nog hopen dat het nog gaan werken ook 🙂
Die heb ik ook en dat werkt gewoon met Toon.
Wel een slimme meter, maar geen slimme monteur.
Het blijft tobben met die brokkenpiloten van Tempus.
Misschien wordt het tijd voor Eneco om eens wat aan goede instructie te gaan doen.