Meter adapter blijft op inregelen staan | Eneco Community
beantwoord

Meter adapter blijft op inregelen staan

• 4 januari 2018
  • 5 reacties
  • 215 Bekeken

Sinds een 27-12-2017 heb ik met instemming van Eneco de Toon van me buurman overgenomen ivm met verhuizing naar buitenland.

Ik heb de Toon geïnstalleerd en geüpdatet en heb van Eneco ook een eigen activatie code gekregen en de gegevens van de vorige bewoner zijn verwijderd uit de Toon module.

Ik bezit een slimme meter ( electra ) deze is via P1 kabel verbonden met Toon meteradapter, de slimme gas meter is via Eneco bij stedin aangevraagd en door beide partijen bevestigd en goed gekeurd. Dus niet actief, ook niet met externe connectoren, wacht plaatsing nieuwe meter af, vandaar gas meting op Toon op 0

Toon is bij mij dus werkend, alleen blijft de melding " meter adapter word ingeregeld " staan in de map instellingen / energie meters achter de meteradapter.

Wanneer zijn de slimme meter en de meter adapter met elkaar ingeregeld, hoelang duurt dat, zodat de inregel melding verdwijnt of veranderd in Toon.

Toon in werking

melding bij meteradapter

Gegevens Toon
icon

Beste antwoord door Brandje 4 januari 2018, 21:23

Totdat de domme gasmeter ook vervangen is door een slimme.
Bekijk origineel

5 Reacties

Totdat de domme gasmeter ook vervangen is door een slimme.
Totdat de domme gasmeter ook vervangen is door een slimme. Oke dan hoef ik me verder over die melding niet druk te maken, En ga er verder vanuit dat alles goed is met installatie en instellingen van Toon
Zie hier nog een identieke situatie oude forum.

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/hoe-weet-ik-dat-ik-verder-de-juiste-stekker-heb-tussen-slimme-meter-via-p1-naar-stekker-15425/index1.html#post155326
Zie hier nog een identieke situatie oude forum.

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/hoe-weet-ik-dat-ik-verder-de-juiste-stekker-heb-tussen-slimme-meter-via-p1-naar-stekker-15425/index1.html#post155326
was ik ook :-)

Dankje

maar de reacties waren niet duidelijk leek of ze me vraag niet begrepen.
M.i. Was de reactie van moderator Saida toch heel duidelijk.

Reageer