Met Toon beginnen ondanks aanwezigheid zonnepanelen? | Eneco Community
beantwoord

Met Toon beginnen ondanks aanwezigheid zonnepanelen?

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Beste,
ondanks dat ik zonnepanelen en slimme meters lijken me de voordelen van Toon op te wegen om er alvast mee te starten en af te wachten tot Eneco ook de teruglevering gaat faciliteren.

Is dat een juiste veronderstelling ?
icon

Beste antwoord door Yobotje 25 oktober 2014, 17:43

Dat is een goede veronderstelling Roy. Menigeen is je voorgegaan maar wachten met smart op de mogelijkheid om de zonnepanelen op Toon te integreren.
Zoals het er nu uitziet zou dat volgend voorjaar 2015 gerealiseerd gaan worden maar dat is wat de Eneco-Toon plannen zijn.

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Badge +5
Dat is een goede veronderstelling Roy. Menigeen is je voorgegaan maar wachten met smart op de mogelijkheid om de zonnepanelen op Toon te integreren.
Zoals het er nu uitziet zou dat volgend voorjaar 2015 gerealiseerd gaan worden maar dat is wat de Eneco-Toon plannen zijn.
Roy wrote:

Beste,
ondanks dat ik zonnepanelen en slimme meters lijken me de voordelen van Toon op te wegen om er alvast mee te starten en af te wachten tot Eneco ook de teruglevering gaat faciliteren.

Is dat een juiste veronderstelling ?

Hoi Roy,

Dat heb je goed gezien.
Ik krijg 11 november 2014 ook zonnepanelen en ik ben ook in opperste verwachting naar de aangekondigde Zon op Toon begin 2015.
Helaas is de aangekondigde uitrol eind dit jaar verschoven, omdat de interface, het kastje tussen je omvormer en Toon in te duur werd voor Toon klanten.

Eneco test/zet nu voor/in een goedkopere versie.
En voor de nu te overbruggen periode is via een WiFi mogelijkheid op je omvormer je resultaat op je PC ook prima uit te lezen, toch.....
Ik ben deelnemer in de pilot met Zon op Toon.
Erg mooi kan ik jullie melden. Je ziet real time of je energie neutraal bent.
Ook eenvoudig zichtbaar of je panelen doen wat je er van mag verwachten!
Omdat het 'in het zicht' gebeurd check je ongemerkt regelmatig de juiste werking.
Op een app zie ik dit minder makkelijk gebeuren.
Nog ff wachten dus en dan is het zeker een aanrader.
Klopt want we kennen het van de pilot Kiek op Texel.
Via de vele screenshot's hadden we al een inzicht hoe het op de Toon er uit zou kunnen zien.
Ik was toen al razend enthousiast.
Er zat andere mogelijkheden, maar ik kies voor zoveel mogelijkheden opgenomen in Toon.

Ik hoop dat de nieuw te testen hardware dan ook gauw de goedkeuring krijgt en uitgerold wordt.
In the time being kijk ik straks dan maar op m'n laptop naar de prestaties van de zonnepanelen.
Dank voor jullie reactie Yobotje en Brandje.
Dan neem ik nu de beslissing om Toon te bestellen.
Verstandige keuze!
Je zal er veel plezier van hebben.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen