Levertijd Toon | Eneco Community

Levertijd Toon

Reputatie 3
Badge +4
Wij hebben de toon 2 weken gelden besteld wat is de gemiddelde levertijd?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

92 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik heb via de klantenservice gehoord dat we eind juli gebeld kunnen worden door een instalatiebedrijf. Ik zat bij 1 van de eerste die een "toon" besteld hadden.
Reputatie 3
Badge +4
Heb al wel een bevestigings mail en brief gehad. Nu dus wachten op een telefoontje?
Reputatie 3
Badge
Helemaal correct. Ik hoop er veel plezer van te mogen hebben. Blijft ook een beetje een gadget he... ;)

Wanneer je de apieren doorneemt, kan je ook lezen dat het 4 tot 6 weken verwerkingstijd nodig heeft.
Reputatie 3
Badge +4
Ben ook heel benieuwd buiten dat het een gadget is lijkt het mij ook handig. Weet je ook of je hem per dag in kan stellen?
wanneer kan ik de toon verwachten heb hem gelijk besteld in de mail stond tussen de drie en vijf weken toen ging het fout met het contract die kwam pas na twee weken en daarin stond dat het ongeveer vijf weken ging duren,,,,,,,,we zijn nu zo ongeveer vier weken verder en nog niks vernomen
Reputatie 3
Badge
wanneer kan ik de toon verwachten heb hem gelijk besteld in de mail stond tussen de drie en vijf weken toen ging het fout met het contract die kwam pas na twee weken en daarin stond dat het ongeveer vijf weken ging duren,,,,,,,,we zijn nu zo ongeveer vier weken verder en nog niks vernomen

Ik vertel eerder in dit topic dat we eind juli gebeld gaan worden.
Reputatie 3
Badge
Voordat we horen dat het al eind juli is. Vanaf eind juli kunnen we gebeld gaan worden. Mijn gegevens zijn sinds vorige week bij de instalateur bekend. Ik zal dus spoedig gebeld gaan worden.
Reputatie 3
Badge
Ben ook heel benieuwd buiten dat het een gadget is lijkt het mij ook handig. Weet je ook of je hem per dag in kan stellen?

Ik heb nergens een gebruiksaanwijzing kunnen vinden digitaal, maar via youtube heb ik idee dat dit wel mogelijk is.
Reputatie 2
Badge +1
@edwin

Je bestelling voor Toon is op 13 juli verwerkt. Vanaf deze datum kan het nog 5 weken duren voordat we contact met je opnemen. Het klopt dat je op dit moment nog niks gehoord hebt. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

@PieterMary @Jeroen Ruiter

Toon is inderdaad per dag in te stellen. De handleiding ontvang je bij de installatie van Toon.
@edwin

Je bestelling voor Toon is op 13 juli verwerkt. Vanaf deze datum kan het nog 5 weken duren voordat we contact met je opnemen. Het klopt dat je op dit moment nog niks gehoord hebt. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

@PieterMary @Jeroen Ruiter

Toon is inderdaad per dag in te stellen. De handleiding ontvang je bij de installatie van Toon.

dankjewel voor de snelle reactie we wachten in spanning af
Reputatie 3
Badge
Zou hem graag digitaal als PDF ontvangen. Ik doe alles namelijk bewaren als digitaal bestand. Is dit mogelijk?
Reputatie 3
Badge +4
Dankje Joep
moet ik nog 2 weken wachten en dat is lang ben echt benieuwd  hoe die werkt.
Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen Ruiter

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met de handleiding van Toon als PDF bestand. Op www.eneco.nl/toonsupport vind je altijd de laatste versie van deze handleiding.

@PieterMary

Ik vind het leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Misschien kan je in de tussentijd wat met deze site? Daarop vind je ook een demo van Toon waarin je Toon zelf kan besturen. Ik ben benieuwd wat je er van vindt!
Reputatie 3
Badge +4
Vanmiddag telefoontje gehad , de Toon wordt in Augustus geïnstalleerd.
Reputatie 3
Badge +4
@Jeroen Ruiter

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met de handleiding van Toon als PDF bestand. Op https://"www.eneco.nl/toonsupport" vind je altijd de laatste versie van deze handleiding.

@PieterMary

Ik vind het leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Misschien kan je in de tussentijd wat met https://"http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat"site? Daarop vind je ook een demo van Toon waarin je Toon zelf kan besturen. Ik ben benieuwd wat je er van vindt!

Heb even geken ziet er goed uit heb ook even naar het PDF  bestand  geken ziet er veel belovend uit.
Reputatie 3
Badge
Ik ben nog steeds niet gebeld. Kan ik telefoonnummer van montagebedrijf krijgen? Dan bel ik zelf voor een afspraak.

Mijn gegevens zouden namelijk al bij de installateur liggen en aangezien ik slecht bereikbaar ben door een mooie telefoonprovider
Reputatie 3
Badge
En ja... Ik ben ook beetje gadgetfreak en wil er mee aan de slag.
Reputatie 3
Badge
Ik heb nog niets gehoord... 😞 Veel plezier ermee. Laat in een ander topic die aangemaakt is weten wat je eerste bevindingen zijn.
Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen Ruiter

Ik heb je reacties verplaatst naar dit topic omdat het beter aansluit op dit topic.

Zojuist heb ik je telefonisch gesproken. Laat je het weten of het is gelukt met het maken van de afspraak?

Groet
Joep
Reputatie 3
Badge
Morgen weet ik meer. Ze waren druk en zouden terugbellen morgen. Zeer bedankt voor je spontane telefoontje.
Gisteren is er een Toon bij mij geplaatst.
Hij geeft keurig bij de elektriciteit het afgenomen vermogen weer.
Bij het  gas geeft hij  niets aan, zojuist nog gekeken terwijl er gedoucht werd in huis, maar geeft als gebruik nog steeds 0 liter aan.
Ik bezit zgn. slimme meters.
Hij geeft wel aan dat er  een update van een software voor een meter adapter is fout gegaan, maar dat is gebeurt waar de monteur bij was, die heeft gezegd dat het wat later komt.
Maar er gebeurt helemaal niets.

Reputatie 3
Badge
Fijn geregeld weer. Kan ik bellen om een afspraak te maken is mijn code die de monteur nodig heeft nog niet doorgegeven aan het bedrijf. Nu wil dat instalatiebedrijf wel even voor me nabellen. Ik kan dus later vandaag wel een afspraak maken voor montage. Wel erg vervelend dat Eneco de gegevens die nodig zijn voor de instalateur niet normaal kan doorgeven.

Wordt vervolgd.
Bij mij kwam de activatie code die Eneco opgestuurd had niet overeen met de code die de  monteur had gekregen.
Erg handig dus.
Reputatie 2
Badge +1
@ Bierhuis
Hartelijk welkom op het forum en leuk om te lezen dat Toon bij jouw is geïnstalleerd.
Een slimme gasmeter communiceert 1 keer per uur het verbruik naar Toon. Als jij bijvoorbeeld 5 minuten doucht, is het gasverbruik nog niet direct te zien op Toon.

Kan je controleren of je de optie hebt om een update uit te voeren voor de meteradapter? Dit kan je controleren door naar menu>systeem>software te gaan. Als daar geen button staat voor een update dan heb je de meest recente versie.

Dat de monteur een onjuiste code had meegekregen was een foutje. Excuses hiervoor.

@Jeroen Ruiter

De procedure is dat je ongeveer 5 weken na de bestelling wordt gebeld door het installatiebedrijf. Jij gaf aan dat je graag zelf wilde bellen. Omdat de procedure niet is gevolgd kunnen we niet garanderen dat het dan vlekkeloos verloopt. Ondertussen heb ik van mijn collega begrepen dat het nu gelukt is en dat de afspraak is ingepland, fijn om te horen!
Reputatie 3
Badge
Het was ook niet negatief bedoeld, was blij dat ik eindelijk afspraak kon maken en het zal bij mij meteen weer niet lukken. Maar idd het is gelukt. Ik krijg hem volgende week vrijdag.

Sinds toon ben ik thuis ook flink bezig met energie te besparen. puur als sport om te kijken wat we kunnen besparen, maar nee het is niet zo dat we nog maar stipt 2 min douchen of zo. gewoon led lampjes en dergelijke. wil nog een stukje op de kraan plaatsen zodat deze met lucht vermengd wordt.