Laagste stroomgebruik verkeerde waarde | Eneco Community
vraag

Laagste stroomgebruik verkeerde waarde

• 9 augustus 2016
  • 87 reacties
  • 2154 Bekeken

Sinds de laatste update naar versie 3.4.4 die ik 14 juli heb gedaan, geeft de tegel laagste stroomgebruik niet het juiste laagste verbruik aan. Hij bleef op de laatst geregistreerde staan voor de update.
Daarna heb ik eerst de tegel verwijderd en opnieuw geplaatst , maar dat hielp niet.
Daarna via de toon een herstart gedaan , maar ook dat hielp niets.
Ik heb als laatste de stroom er een tijd (10 minuten) afgehad en daarna had ik de volgende dag een andere waarde, maar als ik hem vergeleek met de grafiek ,kwam hij toch niet overeen.
Gisterenmorgen stond hij ineens weer op de juiste waarde 156 watt en in de grafiek ook op 156 watt. Vanochtend was het nog steeds 156 watt op de tegel en in de grafiek zoals de foto's 158 watt.
Voor de update alle dagen wanneer ik keek was het wel goed.
Verder heb ik niets gedaan/veranderd na de update,dus vandaar mijn gedachte dat het door de update komt.
Ik heb slimme meters en de firmware ketelmodule is 35 en de meteradapter is 0.25/0.13.

Heeft iemand verder ideeën wat ik kan doen? Anders kan er eens op afstand gekeken worden of er iets te zien is?

Alvast bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

87 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Toon al is een hard-reset gegeven? Dit doe je door de stekker bij de CV van Toon er 1 min uit te halen, dan weer erin doen.. Laat Toon dan wel even met rust, die kan even duren!

P.S:

- Wat een hoog verbruik? Dat is het laagste wat je haalt? Wat staat er dan wel niet allemaal aan?

- Inmiddels is er weer een nieuwe update uitgerold.. Versie 3.5!
Toon al is een hard-reset gegeven? Dit doe je door de stekker bij de CV van Toon er 1 min uit te halen, dan weer erin doen.. Laat Toon dan wel even met rust, die kan even duren!

Zoals ik al aangaf had ik dat al geprobeerd, maar tevergeefs.

Wat betreft hoge stroomverbruik, tja ik lees verschillende waarden op het forum van lager tot ook hoger dan wat ik heb. Ik weet dat ik wel aardig wat apparaten heb die standaard stroom verbruiken. Ik ben wel van plan om even te bekijken of ik ergens nog wat kan besparen.

Ik zie idd dat je versie 3.5 hebt, dus als een moderator dit leest , wil je dan de nieuwe versie pushen, zodat ik opnieuw kan testen of dit wellicht het probleem oplost?
Reputatie 7
Badge +8

Zoals ik al aangaf had ik dat al geprobeerd, maar tevergeefs.

Wat betreft hoge stroomverbruik, tja ik lees verschillende waarden op het forum van lager tot ook hoger dan wat ik heb. Ik weet dat ik wel aardig wat apparaten heb die standaard stroom verbruiken. Ik ben wel van plan om even te bekijken of ik ergens nog wat kan besparen.

Ik zie idd dat je versie 3.5 hebt, dus als een moderator dit leest , wil je dan de nieuwe versie pushen, zodat ik opnieuw kan testen of dit wellicht het probleem oplost?

Ga bij Toon is, naar Menu >> Instellingen >> Software.. Verschijnt daar geen update button?

Ik weet natuurlijk niet wat voor apparaten je allemaal heb.. Misschien optie zoals bij TV, Dolby Surround, Media speler, etc. Om daar een schakeldoos tussen te doen, zodat je met 1 knop die uit heb staan? Zelfde bij een desktop pc?
Ik had daar al gekeken, maar heb nog geen update button er staan. De vorige keren kreeg ik voor die tijd al een berichtje in mijn scherm en nu nog niet.

Ik heb idd een flinke set, maar mijn versterker wil ik niet van de stroom afdoen, omdat hij de instellingen anders vergeet. Het is al een oudere en blijkbaar een nieuwe batterij nodig. Verder staat alleen de tv en de decoder standby (diepe slaapstand). Computer heb ik master slave contactdoos en verbruikt 0,3 watt .
Ik zit wel met een automatische afzuiging en die staat altijd aan. Ik weet niet hoe zuinig dat ding is. Wel vorig jaar een nieuwe geplaatst door huurbedrijf, maar niet opgelet welk type en hoeveel hij verbruikt. Daarnaast heb ik 1 vriezer en 1 koelkast.

Hoeveel verbruik jij als laagste ?
Reputatie 7
Badge +8
Oké, duidelijk. Als iets zijn instellingen gaat vergeten moet je ook niet hebben, zeker niet dat soort dingen..

Wat ik het laagste verbruik, niet schrikken hé?

Dit is het elke nacht.. Dan blijft het volgende aanstaan:

- DECT Telefoon (Alleen beneden)
- Glasmodem
- Router
- Humax Decoder op stand-by.
- Koelkast
- Wekker
- 2 Opladers van telefoon
Dat doe je knap! Ga ik echt niet redden met mijn luxe probleem. 😛
Reputatie 5
Badge +5
@R M Noteboom

Als tester heb ik dit probleem gemeld bij Quby.
Echter, tot op heden is er nog geen oplossing!
Het vreemde is, dat het probleem niet op iedere Toon voorkomt.
Bij mij loopt het na een harde reset, weer even goed, de volgende dag klopt er al weer niets van.
Het laagste verbruik wat de tegel dan aangeeft is het laagste verbruik van de maand, maar niet van vandaag.
Ik hoop dat er nu eindelijk eens wat aan gedaan wordt door Quby, ben hier al een hele tijd mee bezig, enkele maanden, maar wordt niet voldoende opgepakt.
Badge
Heb ik ook last van gehad bij de vorige software versie. Sinds de update naar 3.5.1 doet hij het weer goed.
Reputatie 5
Badge +6
@R M Noteboom

............Het laagste verbruik wat de tegel dan aangeeft is het laagste verbruik van de maand, maar niet van vandaag.

Als ik dat zo lees zou het probleem in een datum instelling kunnen liggen. Nederlandse schrijfwijze ddmmjjjj. Amerikaanse schrijfwijze mmddjjjj. Positie van dag en maand dus omgewisseld. Ik heb geen Toon. Is er in Toon een datum instelling?
Reputatie 5
Badge +5
Als het zo simpel was......
Dan was het vast al opgelost geweest denk ik.
Heb ik ook last van gehad bij de vorige software versie. Sinds de update naar 3.5.1 doet hij het weer goed.

Nogmaals voor de moderators, ik wil dan graag de laatste update nar 3.5.1 naar mijn Toon gepushed hebben om te zien of dit het probleem oplost. 🆒

Het vreemde is, dat het probleem niet op iedere Toon voorkomt.
Bij mij loopt het na een harde reset, weer even goed, de volgende dag klopt er al weer niets van.
Het laagste verbruik wat de tegel dan aangeeft is het laagste verbruik van de maand, maar niet van vandaag.
Ik hoop dat er nu eindelijk eens wat aan gedaan wordt door Quby, ben hier al een hele tijd mee bezig, enkele maanden, maar wordt niet voldoende opgepakt.

Hoi Harro,

Ik zou bijna zeggen, dat het aan je Toon®️ moet liggen, want bij mijn testtoon verschilt het keurig per dag.
Ik zal even een paar foto's van afgelopen dagen plaatsen.

Op een sluipverbruik van meer dan 100 moet je maar niet letten.
Dat is simpel weg en luxeprobleem; een keuze dus!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ton,

Ja, bij jou loopt het goed, dat hadden we een tijdje geleden ook al geconstateerd.
Er is er inmiddels (Noteboom) nog één die hetzelfde probleem heeft.
De kans is heel groot, dat het een bepaalde serie Toon's betreft in combinatie met de laatste software versie.
Het is jammer dat Quby dit probleem geen prioriteit geeft, er komt weinig aktie in ieder geval!
Zelfs van de moderators verneem ik weinig........
Hoi Harro,

Ik twijfelde al of we inderdaad dit issue samen al eens hadden uitgevlooid.
Maar je kan toch Quby rechtsteeks benaderen voor vervanging Toon; Eneco kan ivm de testtoons niets voor ons betekenen.
Reputatie 5
Badge +5
Ja dat klopt, maar dat is wel een beetje al te makkelijk volgens mij, vervanging.
Naar mijn mening moet Quby dit probleem softwarematig op kunnen lossen.
Wordt vervolgd?
Ik hoop het voor je uiteraard, maar als ik het simpel benader dan is voor mij de software bij jou, precies dezelfde als bij mij.
Dus moet er hardwarematig iets aan de hand zijn.
Wordt vervolgd!
Reputatie 5
Badge +5
Zo is het Ton.
Ik heb in ieder geval maar weer een mailtje naar Quby verzonden.
Even een update...

Bedankt moderator(s) voor de snelle update. Heb dus net de update geinstalleerd en geeft iig direct de juiste waarde aan. Ik zal morgen nog even melden of hij het dan ook nog doet. Zo ja, dan heeft de update waarschijnlijk het probleem opgelost. 😛
Reputatie 5
Badge +5
En welke update heb je dan geinstalleerd?
Ik ben benieuwd wat het morgen opleverd.
Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 5
Badge +5
Ik zie het nu, versie 3.5.1, die hebben wij als testers nog niet eens!!
Hou je ons op de hoogte?

Hoi Harro,

Hij heeft uiteraard exact dezelfde update als wij, alleen ivm een publieke uitrol 3.5.1 ipv 3.5.0
Hou je ons op de hoogte?

3.5.1 en ja ik houd jullie uiteraard op de hoogte. 😳
Ik zie het nu, versie 3.5.1, die hebben wij als testers nog niet eens!!

Nee Harro,

Het is gewoon dezelfde.
Zie m'n eerdere reactie!
Reputatie 5
Badge +5
Ja Ton,

Goed lezen is niet mijn sterkste punt.........:D
Reputatie 7
Badge +6
@R.M. Noteboom,

Bedankt voor het doorgeven van deze bug dat het laagste verbruik in de tegel niet overeenkomt met de grafiek. De update hebben we inmiddels toegekend en hopelijk is het probleem dan opgelost!