Kraantje op Toon | Eneco Community
vraag

Kraantje op Toon

• 24 februari 2019
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Hoi,

Ik woon sinds een paar maanden in dit appartement met toon. Vandaag zette ik de verwarming aan en ging tegelijkertijd het huis schoonmaken. En mogelijk dat het me nu pas voor het eerst opvalt, maar elke keer als ik warm water uit de kraan haalde, ging de verwarming even uit (incl icoon kraantje). Nu begrijp ik na wat googelen dat dat normaal is omdat je dan tapwater gebruikt, wat voor gaat op de verwarming.

Maar is dat altijd zo? Ook tijdens bijvoorbeeld een was draaien of douchen? Het is me niet eerder zo opgevallen namelijk (maar als ik onder de douche sta kan ik ook niet op het schermpje kijken ;-)).

En is dit normaal? Zou het toch wel fijn vinden om te douchen terwijl het huis opwarmt....

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dat is dood normaal als je warm water gebruikt (wasmachines gebruiken normaal gesproken koud water en warmen het zelf op dus dan telt het niet).
De CV ketel kan maar 1 ding tegelijk, of je radiatoren verwarmen of je warm water geven voor douchen etc. Dat laatste heeft altijd voorrang. Maar zolang je niet te lang douched hoef je er geen zorgen over te maken. Je huis koelt nooit zo snel af en de restwarmte die in de ketel zit na het douchen gaat daarna direct weer je radiatoren in.
Reputatie 6
Badge +3
Ohja, als je dit echt niet wilt dan moet je een grote boilervat aanschaffen waar het warm water in bewaard wordt. Maar in de praktijk is dat bijna nooit nodig in combinatie met een CV ketel.
Ok dank voor de reactie! Het was me nog nooit zo opgevallen maar blijkbaar is het iig normaal, dat stelt me gerust 🙂.

Geldt het overigens alleen voor warm tapwater of ook koud tapwater?
Reputatie 7
Badge +9
Kraantje zie je maar in 2 gevallen:

1: Wanneer je warm water pak om te dweilen of te douchen etc etc.

2: Wanneer de CV ketel zijn voorraad warm water voorverwarmd.

Voor de rest zal die niet zichtbaar zijn 😉
Reputatie 6
Badge +3

Geldt het overigens alleen voor warm tapwater of ook koud tapwater?

Aleen warm water dus

Reageer