Kosten Live updates | Eneco Community

Kosten Live updates

• 23 oktober 2012
  • 14 reacties
  • 935 Bekeken

Toon,

Ik vind het abnormaal dat je ca € 3,50 per maand moet betalen voor een update terwijl ik lees dat er bijna geen updates binnen komen!!!

Tel uit je winst voor Eneco 12 * 3,50 * aantal deelnemrs!!!!

Maar ja ze geven ook al veel geld uit aan wielrennen en voetballen!!!!

Ik zeg niet doen koopt een meter ergens en als je denk dat je te veel electriciteit ergens gebruikt plaats die er tussen en kijk dan of het abnormaal is!!!!

O ja ik heb zonnecollectoren en daar is die nog niet voor leverbaar!!!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge
Als er veel toons verkocht worden kost het eneco ook minder. De iPad kost ook veel minder dan dat ze in de winkel ervoor vragen.
Reputatie 3
Badge
Als straks de live updates goed werken (bij mij is dat nog niet zo) dan vind ik €3,50 wel meevallen. Vergeet ook niet dat Eneco hier een aantal servers en netwerk systemen voor in de lucht moet houden.
Daar komt nog bij dat Toon zelf spotgoedkoop is gezien de hardware en functionalteit. Kijk maar eens naar de prijs van een geavanceerde thermostaat van bijvoorbeeld Nefit.
Ik zie die €3,50 dan ook als een stukje afbetaling om de echte kosten van Toon te dekken.
En nee, ik werk niet voor Eneco.
Reputatie 7
Badge +6
@honders

Allereerst welkom op het forum! Er bestaat al een topic over het topic dat je hebt aangemaakt, ik heb daarom je reactie verplaatst naar dit topic, hier kan je ook meer uitleg vinden over de Live Updates.
Hebben degene die Toon intussen hebben laten installeren er geen probleem mee dat de prijs voor die LiveUpdates best wel pittig is, € 42,- per jaar. Dit zou zichzelf terug verdienen staat er op de site, maar er blijft zo niet veel winst meer over voor de consument. Ik vind het een hoog bedrag. Helemaal als Toon veel 'cliënten' gaat krijgen. Dat wordt een lekkere bijverdienste voor Eneco. Bovendien kan deze abonnementsprijs ook lekker omhoog geschroefd worden ieder jaar. Zonder deze € 42,- zou ik misschien wel om zijn voor Toon, maar ik vind het te duur. Er wordt al genoeg aan de consument verdiend.
Reputatie 3
Badge
Beste Joep. Zolang jullie blijven ontwikkelen is 3.50 fors maar nog te doen maar je hebt het over gas stroom prijzen die aan het gebruik gekoppeld zitten. Wanneer zo systeem werkt is ontwikkelen op dat gebied niet meer nodig dus begrijp wel dat consumenten afhaken als straks 3,50 toch erg duur blijkt te zijn en niets meer vernieuwd wordt
Joep,
Ja ik ben uitgegaan van updates voor de software - ik vind dat duur en zo als je schrijf komen die ook niet geregeld voor of de software moet zoveel bugs bevatten zodat ze iedere keer weer aangepast moet worden en je weet kijk maar naar Windows iets wordt gauw op de markt gebracht en is zeker niet helemaal getest op allerlei mogelijkheden!!

Maar toch vind ik een maandelijkse betaling van € 3,50 voor updates duur en dan kan je wel zeggen dat door het gebruik van Toon je energie ga besparen maar enkel als je de pieken of de energieslurpers anders bedient!!
Gasverbruik zie ik me eigen niet veel meer besparen - HR-ruit - vloerisolatie - dakisolatie en muurisolatie toegepast!
Waarvan vloerisolatie een paar maanden geleden ( dus dat zal iets besparen hierop. Ik ben nogal een groot verbruiker van elektriciteit en hierom heb ik een stel zonnecollectoren laten plaatsen en kijk of ik dit financieel nog verder kan uitbreiden.
Ik ga uit van een electr.prijs van ca € 0,24 per kWh incl. btw enz. dus op deze prijs moet ik ca 14 kWh/per maand besparen om financieel eruit te springen en dan kan je natuurlijk wel zeggen je heb allerlei gegevens tot je beschikking van verbruik - weer en nog andere mogelijkheden maar dan is nog de vraag is dit je wel waard en dan kom ik tot de conclusie hoewel ik hem op het ogenblik toch niet kan gebruiken ( door de zonnecollectoren ) dat de prijs volgens mij te hoog is.

Als ik dan naar winst van Eneco kijk en dat ze op de borst slaan dat ze voor groen opwekking van stroom zijn, dan krijg ik het idee dat ze toch een nieuwe inkomstenbron hebben aangeboord en kom ik met de conclusie verkoop de meter en ( eventueel wordt hij geplaatst tegen kosten ) en vraagt een kklein bedrag per jaar voor het gerbuik van de mogelijkheden!!

Maar op het ogenblik zie ik veel meer van deze verschijnselen bijv. telefoon mij gaven eerst een toestel weg of hij kosdte iets en je was klaar en nu komen ze met een soort lease bedrag wat je elke maand betaald en wat in de loop van de tijd veel meer opbrengt maar wat je niet zo gauw opvalt dat het bedrag tzt veel hoger is
Reputatie 2
Badge +1
@javada

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden.
Graag leg ik je uit wat de Live Updates precies zijn omdat ik merk dat er wat onduidelijkheid is.

De Live Updates bestaan uit verschillende functionaliteiten. Met de Live Updates vergelijk je je huidige energieverbruik met dat van de afgelopen uren, dagen, weken, maanden en zelfs jaren. Dit wordt overzichtelijk in diagrammen en grafieken verwerkt op Toon. Zo leer je makkelijk waar de pieken zitten in je verbruik, en kan je actie ondernemen om te besparen.

Via de Live Updates volg je de energiekosten op de voet. Toon is namelijk voorzien van de tarieven. Toon geeft dus niet alleen weer hoeveel gas en elektriciteit je hebt verbruikt maar geeft dat ook weer in euro’s.
Je kan het actuele weer – en verkeersinformatie inzien op Toon dankzij de Live Updates.

Naast al deze functionaliteiten geeft Toon advies over je termijnbedrag. Dit werkt als Toon een verbruik van ten minste twee maanden heeft geregistreerd. Helaas zijn er een aantal situaties voorgekomen waarbij het verbruik op de Toon gewist is. Hierdoor gaan de twee maanden opnieuw in.

Het komt er dus op neer dat de Live Updates dagelijks gebruikt worden.
Ik denk dat je in de war bent met een software update. Een software update komt periodiek als dat nodig is.

@allen

De verrekening van de Live Updates is bij sommige klanten vertraagd. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt. De klanten bij wie dit het geval is krijgen hier een mail/brief over.
Reputatie 3
Badge +4
Nee nog niet en verwacht ook niet dat ze dat voorlopig doen.
Reputatie 3
Badge
Hebben ze bij jou al je maandbedrag omhoog gegooid? Ze zouden de live updates via het maandbedrag verekenen dacht ik.
Reputatie 3
Badge +4
Als ze dat doen zeg ik gelijk die live updates op. Het is een nog niet goed werkend product er zitten nog te veel bugs in .als ik Eneco was zal ik nog even wachten om die 3,50 afteschrijven en wachten totdat het helemaal goed werkt.
Reputatie 3
Badge
Beste moderators,

De live updates worden ook nog steeds niet afgeschreven. 1 november aanstaande zal de toon worden afgeschreven maar ik heb hem al enkele maanden. Hoe zit dit nu. wachten jullie tot toon goed werkt of mag ik straks met terugwerkende kracht gaan betalen?
Ik ben het eens dat die 3,50 onzin is, dit zou service moeten zijn. Quby heeft dit display ontwikkeld en bestaat al iets langer, ook alle opties van besturing en tal van andere mogelijkheden bestaan al. Ook bugs uit het display halen lijkt mij iets wat normaal is, kosteloos, omdat je namelijk in Nederland verplicht bent een goed product op de markt te brengen.

ik heb nog geen ontwikkeling gezien, de gegevens nu van toon zijn zelf nog minder dan quby beweert. Dus ontwikkeling ??? Nog niet echt gezien. In december komt de app, dit zal een app van eneco zelf worden denk ik. Want als je in de ui van het display kan komen, zou je hem momenteel al van afstand kunnen besturen.

ik vraag mij ook af of andere energieleverancier maandelijkse kosten vragen voor een thermostaat ?!? Ik kan het niet vinden op hun site

gr
Jeroen,
De prijs van € 120 vind ik niet te duur en dat ligt in de range van andere regelaars!

Maar ik hik dus aan tegen de € 3,50 en dan vooral dat er nergens staat dat de prijs per maand niet om hoog gaat en daar ben ik bang voor,  Eneco kennende!!!!

A;s Eneco zoveel voor wil lopen met deze uitgave van toon geef dan de garantie dat de prijs niet de 1ste 5 jaar bijv. omhoog gaat!!!

Stel dat er 50000 gezinnen dit aanschaffen rekent dan eens uit wat er per maand binnen komt en per jaar dan schrik je eigenlijk ook als je kan indenken wat Eneco uitgeeft aan sport!!!
Kijk ook eens wat je moet bezuinigen per maand om die € 3,50 terug te verdienen voordat je iets gaat verdienen!!

Ik heb energie van Eneco en heb ook via hun zonnecollectorren aangeschaft maar dit staat niet in verhouding dat wat er wordt geboden en beschouw ik als een ectra bron van inkomsten voor hun!!!
Maar iedereen is natuurlijk vrij om iets te doen om  energie te besparen en ik dus met zonnecollectorren -en pas mijn vloer laten isoleren dus ik doe zeker aan besparingen!!!!

gr.javada
Reputatie 3
Badge
beste javada,

Ik ben het niet helemaal met je eens. ik leg je graag wat zaken uit. 

Toon is in ontwikkeling en zal op basis van de ervaringen die nu opgedaan worden updates uitbrengen. In het begin moeten bugs eruit gehaald worden en die ga je niet wekelijks uitbrengen. Sommige kiezen net als computers ervoor om even af te wachten met aanschaf tot alles goed werkt. Ik wilde hem direct en neem voor lief als er problemen mee zijn.

Verder is die 3.50 mogelijk fors voor en weerbericht, verkeersinfo en status verbruik maar als er in de toekomst blijkt dat eneco het geld gebruikt voor verbeteringen en nieuwe functies zoals een app betaal ik dit graag.

Je zegt zegt dat je het abnormaal vind. Dat is een mening en je kan er dus ook voor kiezen om hem niet te nemen. Helaas is hij idd niet voor jou huis geschikt zoals je zegt. Ook lees je dat er geen updates binnenkomen? Toon is nog niet zo lang leverbaar. en in combinatie met verhaal hiervoor kan je nu nog niets zeggen of het geld terecht betaald word. Ook is 120 euro voor een thermosstaat niet duur.

Wel verwacht ik van eneco dat er veel ontwikkeld wordt en dit niet de prijs van het maandbedrag gaat verhogen.